۶۲۲۷۵۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نظر وزیر دفاع آمریکا درباره جنگ با کره شمالی

وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر یک هفته‌ای به آسیا توقفی در کره‌جنوبی داشت و گفت واشنگتن به دنبال یک راه حل دیپلماتیک برای بحران هسته‌ای کره‌شمالی است و آن را یک روش ارجح به مابقی گزینه‌ها می‌داند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر یک هفته‌ای به آسیا توقفی در کره‌جنوبی داشت و گفت واشنگتن به دنبال یک راه حل دیپلماتیک برای بحران هسته‌ای کره‌شمالی است و آن را یک روش ارجح به مابقی گزینه‌ها می‌داند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پس از بازدید از منطقه غیرنظامی شده میان دو کره و دیدار با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در کاخ ریاست‌جمهوری این کشور گفت: تهدید فزاینده کره شمالی ضرورت تازه‌ای برای همکاری‌های دیپلماتیک و نظامی با کره جنوبی ایجاد کرده است.

وی گفت: تهدید کره شمالی از سفر پیشین من با اینجا در اوایل سال جاری بصورت قابل توجهی افزایش یافته است. این کشور با برنامه‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای خود تهدیدی فزاینده علیه همسایگان و جهان است.

وی گفت: نمی‌توانم شرایطی را تصور کنم که ایالات متحده آمریکا بتواند کره‌شمالی را به عنوان یک قدرت هسته‌ای بپذیرد.

با این حال، این مقام‌ دفاعی آمریکا افزود "دیپلماسی همچنان گزینه ارجحیت‌دار" برای رسیدگی به بحران با پیونگ‌یانگ است. این اظهارات از تغییر لحن آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای کره‌شمالی حکایت دارد.

همچنین ماتیس به پیونگ‌یانگ هشدار داد: ارتش کره‌شمالی از نظر قدرت و انسجام در حد ائتلاف دیرینه آمریکا - کره‌جنوبی نیست و هر حمله به آمریکا و یا متحدانش شکست خواهد خورد و هرگونه استفاده از تسلیحات هسته‌ای از سوی کره‌شمالی با واکنش نظامی گسترده روبرو می‌شود که اثرگذار و غافلگیرکننده خواهد بود.

وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی همچنین درخواست برخی از سیاستمداران محافظه‌کار سئول مبنی بر بازگرداندن تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی آمریکا که دهه ۹۰ میلادی از شبه جزیره کره خارج شده بود، رد کردند.

جیمز ماتیس در سفر به آسیا به تایلند و فیلیپین هم می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج