جاباما
۶۲۰۳۵۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

لاريجانی: اجازه نمی‌دهیم در ایران فساد کنند

محمد جواد لاريجاني: ما برای آمدن گزارشگر مشکلی نداریم اما اجازه نمی دهیم که به اسم گزارشگر بیایند و این جا فساد کنند.

خبرگزاری میزان: محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر در برنامه زنده تلویزیونی تیتر امشب با اشاره به اتهامات آمریکا به نقض حقوق بشر در ایران اظهار کرد: حقوق بشر یک حقیقت بد شانس است چون کسانی که جنایتکار بزرگ هستند مثل آمریکا، انگلیس و فرانسه که پرچم حقوق بشر را در دست گرفته اند در این خصوص کارنامه بدی دارند. مثلاً در آمریکا بازداشت های مردم وجود دارد و هر دستگاه امنیتی می تواند هر فردی را به مدت زیاد مثلاً ۱۵ سال بدون حکم قضایی بازداشت کند.

وي ادامه داد: در آمریکا بازداشت غیرمتعارف یک امر معمول است ، نژاد پرستی در آمریکا غوغا می کند و تفتیش عقاید هم که باب شده است که کاری است که ترامپ در مرزهای خود کرده است .

لاريجاني گفت: این جنایت ها بسیار وسیع است و دست این کشورها به خون هزاران نفر از مردم کشورهایی مثل یمن، بحرین، سوریه، عراق، افغانستان آلوده است.

وی گفت: آمریکا و غربی ها حالا پرچم دار حقوق بشر شده اند لذا می توان گفت که حقوق بشر یک مفهوم کم شانس است.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: حقوق بشر متاسفانه وسیله ای شده است که این قبیل کشورها در تئاتر بین الملل بر علیه کشورهایی که منافع آن ها را به خطر انداخته است از آن استفاده کنند؛ اما در جمهوری اسلامی ما یک سیاست مستمر و روشن در خصوص حقوق بشر وجود دارد.

محمد جواد لاريجاني گفت: ما حقوق بشر را با مبنای اسلامی خود نگاه می کنیم اولین مفهوم کلیدی حقوق بشر پاسداری از کرامت انسانی است و کرامت انسانی در تفکر اسلامی ما صدقه مصوبات سازمان ملل نیست بلکه این کرامت یک هبه الهی است.

وی ادامه داد: این را نه کسی می تواند بگیرد و نه کسی صدقه داده است .

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: راهکارهای پاسداشت این کرامت مشخص و ویژه است، لذا ما هیچ فرصتی را در عرصه بین المللی در دفاع از حقوق ملت خود از دست نمی دهیم به خصوص اکنون که نسل سوم اسناد حقوق بشر است.

وي اضافه کرد: نسل اول اسناد مثل منشور است نسل دوم راهکار و رویه ها است و نسل سوم بازنگری مفاهیمی مثل حق حیات، حق سلامت، همسر، زندگی مشترک و ... است.

لاريجاني بيان داشت: اکنون یعنی نسل سوم اسناد زمان مناسبی است که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان و با کمک کشورهای اسلامی و حتی همه کشورهای جهان این دیکتاتوری سکولار لیبرال غربی را که بسیار منافقانه است را به چالش بکشد و بگذاریم دیگر فرهنگ ها رشد کند .

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: یکی از مهم ترین حقوق انسان ها این است که ملت ها بتوانند راه و رسم زندگی خود را خودشان انتخاب کنند، غربی ها به دنیا می گویند که شما این حق را دارید و این حق را ندارید .


وي افزود: آنها برخي حقوق را از ما مي گيرند اما حق هاي ساده مثل مسجد رفتن و يا لباس پوشيدن را به ما مي دهند و مي گويند آزاد است.

لاريجاني افزود: آن چیزی که غرب ما را به آن متهم می کند اولاً خودشان متهم اصلی هستند و دامنشان بسیار آلوده است، لذا صلاحیت این حرف ها را ندارند ثانیاً ما حقوق بشر را به خاطر آن ها تجلیل نمی کنیم چون حقوق بشر یک مبنای اسلامی دارد و باید دین خودمان را بفهمیم و آن را به دنیا معرفی کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: اتهامات آن ها به ما نه تنها مبنا ندارد مثلاً می گویند چرا گزارشگر ویژه را به ایران راه نمی دهیم، البته از اول انقلاب تا کنون آن ها چهار، پنج بار برای ایران گزارشگر انتخاب کرده اند که ما برخی را راه داده ایم و برخی را راه نداده ایم .

لاريجاني گفت: ما می گوییم این گزارشگری که می رود با بی بی سی مصاحبه می کند و یک لیست بلند بالای اتهامات را می دهد و می گوید موي لای درز این گزارش نمی رود حرفش نادرست است.

وی افزود: ما برای آمدن گزارشگر مشکلی نداریم اما اجازه نمی دهیم که به اسم گزارشگر بیایند و این جا فساد کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: در جمهوری اسلامی به اسم حقوق بشر در فتنه سال 88 چه جنایت هایی صورت گرفت یعنی بیشترین خیانت ها به مملکت انجام شد. در آن سال کشور را به شورش کشاندند و اسمش را حقوق بشر گذاشتند.

لاريجاني تصریح کرد: حقوق بشر که کرامت دارد بیرقی شده است که منافقینی که بیش از 20 هزار نفر را شهید کرده اند و انواع گروهک های ضد انقلاب و یهودی های کودک کش و آمریکا بیایند زیر این پرچم سینه بزنند؛ پس این علم ، علم باطلی است.

وی تاكيد كرد: در بحث حقوق بشر جمهوری اسلامی در مبانی خود نه تنها تردیدی ندارد بلکه آن را یک گنج مهم و ارزشمند می داند.


دبیر ستاد حقوق بشر درباره ساختار ستاد حقوق بشر کشورمان گفت: ستاد حقوق بشر مربوط به قوه قضاییه نیست بلکه رئیس قوه قضاییه ، رئیس این ستاد است و ۵ وزیر مثل وزیر اطلاعات، وزیر فرهنگ، وزیر دادگستری و نیز روسای نیروی انتظامی، سازمان زندان ها و برخی از نمایندگان مجلس عضو این ستاد هستند، شورای عالی امنیت مصوب کرده است که این ستاد تشکیل شود.

وی گفت: ما با غربی ها صحبت هایمان را در دو لایه انجام می دهیم، در لایه اول آن ها از ما اشکالاتی می گیرند و ما هم به آن ها ایرادهایی می گیریم؛ مثلاً ما به آن ها ایراد می گیریم که یک زن باردار ایرانی را در استرالیا چرا بازداشت کرده است چون آمریکا گفته است که این زن منشی یک شرکتی بوده که ممکن است با ایران همکاری داشته باشد آن ها یک زن باردار ایرانی را گرفته اند و می خواهند تحویل آمریکا بدهند لذا ما می گوییم که این کارشان خلاف تعهدات است که امیدواریم این گفتگوها موثر باشد.

وی گفت: لایه دیگر صحبت های ما با غربی ها بحث تبیین است که مهم تر از لایه چالش ها است به عنوان مثال ما با ایتالیایی ها یک مدل از گفتگو را راه انداخته ایم که البته الهام گرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: مثلاً ما یک موضوع را انتخاب می کنیم و می گوییم که قضات ما و شما بیایند حول آن موضوع بحث کنند و ما با مبانی اسلامی با آن ها بحث می کنیم.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه قضات ما در بحث با دیگر کشورها از برجستگی برخوردارند و این قضیه کاملا محسوس بود.

وی ادامه داد : آنها سوال کردند قوانین ایران چه نوع انبعاثی از فقه اسلامی دارد و چگونه از آن نشات گرفته است که در آنجا بحث قواعد فقهی که سرچشمه این مسایل است را به تفضیل توضیح دادیم که قاعده" درء و قبح عقاب لابیان " از این موارد بود و برای آنها بسیار جالب بود و آنها احساس کردند این عقلانیت اسلامی که پایه نظام مدنی و سیاسی است بسیار برجسته است. متقاضی بودند این مباحث دور بعد در ایران برگزار شود و از همه اروپا در آن شرکت کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: معتقد هستم که غرب با دیکتاتوری سکولار لیبرالی که در دنیا راه انداخته، بشر را از شکوفایی تمدنها به خصوص تمدن اسلامی محروم کرده است و این وظیفه مهمی است که مسلمانان این ذخیره بزرگ را گسترش دهند و معرفی کنند، ما ضرباتی از سلفی گری خوردیم، فکر کردند اسلام یعنی سر بریدن که چهره اسلام را خراب کردند و این محصول خود غربی ها است.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اساس استدلال شما در این خصوص که گفتید تحریم های آمریکا ضد حقوق بشری است کجاست؟ گفت: در بحث حق مسلم افراد به سلامت و غذا، داکیومنت بین المللی داریم این تحریم ها برای چیست؟ چرا باید ملتی را از این امکانات محروم کنیم، حتی ما حق توسعه در زمینه های علمی داریم اما به خاطر اینکه آمریکایی ها یک حکومتی را دوست ندارند آن را مورد تحریم قرار می دهند در حالی که تحریم های بین المللی صدرصد خلاف قوانین حقوق بشر است، در سازمان بین الملل بحث کردیم و خوشبختانه تا حدی پاگرفته است و بنا شده یک گزارشگر ویژه برای ارزیابی باشد و آثار آن راببینند، تحریم هایی که علیه ایران و در جاهای دیگر به کار گرفته می شود جنایت در حق یک ملت و قاطعانه علیه چندین متن مهم حقوق بشری است.

لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا در صحبت های اخیرش همچنان ایران را به حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر متهم کرد، به نظر شما در راهبرد آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران کدام یک از این محورها فعال تر خواهد شد، اظهار کرد: ما برای اینکه استراتژی آمریکا را خوب تشخیص دهیم نباید گول حرف های ترامپ را بخوریم، شخصیت ترامپ به گونه ای است که او خودش را استاد دلالی و چانه زنی می داند و در بخشی از کتابی که 30 سال پیش نوشته است آورده که در ابتدا باید ( بزنی به طاق) یعنی بزن به طاق و بیاور پایین، ترامپ فکر کرده که صحنه سیاسی، صحنه ای شبیه خرید معامله ملک است و لذا الان در دنیا به ترامپ خالی بند مشهور شده است به دلیل اینکه وقتی بالا می زند دوباره به پایین می آید.

وی با طرح این سوال که چرا ترامپ خالی بند است گفت: به عنوان مثال ترامپ در کره شمالی گفت آتش خشم ما شما را نابود می کند بعد از مدتی به چین التماس می کرد که به کره بگویید ما قصد حمله نداریم، وزیر دفاع آمریکا و ریيس ستادشان نیز امروز بعدازظهر اعلام کرد ما دنبال یک راه گفت و گو هستیم، پس خالی بندی های ترامپ را باید شناخت.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: ترامپ انسانی چرتکه انداز است پول را در بازه زمانی کوتاه می خواهد، آثار مادی که کاری که می کند را برای همین 4 سال می خواهد، نظر ترامپ در مورد کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس که درست کلمات خودش است اینگونه است که کشورهاي حاشیه جنوب خلیج فارس کشور نیستند و اگر ما 3 روز حمایتمان را این کشورها بگیریم همه آنها می افتند.

وی افزود: وقتی کره شمالی یک موشک از بالای ژاپن عبور داد ترامپ به شدت به کره جنوبی حمله کرد و آنها را مورد تهاجم قرار داد و گفت شما بی عرضه هستید بیایید اسلحه بخرید که سریعا 15 میلیارد دلار سیستم ضد هوایی خریدند، این روش ترامپ است و ما باید بدانیم با چه کسی طرف هستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ترامپ در سخنرانی اخیر ملت ایران را تروریسم خطاب کرد آیا سابقه داشته که رئیس یک دولتی، ملتی را با چنین تعابیری مورد خطاب قرار دهد و هدف ترامپ از به کار بردن این تعابیر چه بوده است، تصریح کرد: ترامپ در ادبیاتش آدم بی کلاسی است، البته بوش پسر تا نزدیکی همین عنوان آمد علی رغم اینکه در دولت اصلاحات خیلی لی لی به لالای اینها گذاشتند و ما آبراهام لینکن را نیز شهید اعلام کردیم، آنها در عین حال ما را محور شرارت قرار دادند بنابراین سیاست آمریکا در دشمنی با ما یک سیاستی نیست که با ادبیات خیلی تغییر کند.


وی اضافه کرد: دولت های قبلی با ادبیات شکلاتی گاهی بدتر از این دشمنی ها را با ما انجام می دادند، توهین به ملت ایران ناشی از حماقت خود ترامپ است، آنها علیه ما چه چیزی می توانند بگویند، اصلا آنها در جایی نیستند که راجع حقوق بشر از ما صحبت کنند کافی است به دوستان خود در منطقه نگاه کنند، تمام مباحث مربوط به این است که دید آنها نسبت به ایران مثل کشوری همچون عربستان است که چاه نفت دارد و با پولهایش اسلحه بخرد مثل آنچه قبل از انقلاب بود.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران روی پای خود مستقل است که سیاست های آمریکا را در منطقه به چالش می کشد و این موضوع برای دولت هایی که به دنبال سیطره در منطقه هستند قابل تحمل نیست و مادام که ما سیاست استقلالی را پیش می بریم و توانمندی داریم سیبل تهاجم هستیم پس نباید سوراخ دعا را گم کنیم.


دبیرستاد حقوق بشر در ادامه بیان کرد:
توهین های ترامپ ما را دلسرد نمی كند و ما گوشمان از این توهین ها از پیروزی انقلاب تا حالا پر است، آمريكا و دول اروپایی متحدش چه توهینی به ملت ما ، دین ما و پیامبر ما نکردند . کسانی که به پیامبر ما توهینهای عظیم کردند در پارلمان ها رییس حزب هستند بنابر این ما اینها را رل پدیده های ننگین غربی می دانيم.

وی گفت : تمدن غربی يك سبك زندگي بسيار خشن، نامعقول، رادیکال و دور از فهمی را به دنیا عرضه می كند.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که
گفته می شود امریکا با فشار بر اروپا و ایجاد نگرانی در اروپا انها را وادار می كند که در حوزه های راهبرد دفاعی ایران را تحت فشار قرار دهد ایا اروپایی ها در روند تحولات برجامی مستقل عمل خواهند کرد یا از امریکاییها پیروی خواهند کرد؟ اظهار کرد:کشورهای عمده اروپایي در مخالفت با سیاستهای ما خیلی احتیاج به تحریک امریکا ندارند بلكه خودشان کارنامه های بدی دارند، ما باید اینها را دقیق بشناسیم، خودشان نزده می رقصند انگونه نیست که ادم های مناسبی باشند که تحت فشار باشند.

وي افزود: در مورد برجام باید توجه کنیم که ۴+ ۱ در آن وجود ندارد، یعنی اروپایی ها بگویند حالا امریکا قبول ندارد اما ما قبول داریم بلكه اگر کشوری از آن خارج شود دیگه برجامی وجود ندارد و خروج به این معنا نیست که بگویند هستیم ولی عمل نمی كنيم .

دبیر ستاد حقوق بشر اضافه کرد: ما باید این را برای غربی ها و امریکا کاملا روشن کنیم . اروپایی ها باید بدانند اگر امریکا به تعهداتش عمل نکند خود اروپایی ها هم عمل نمیکنند. ‌

لاریجانی در ادامه بیان کرد:
شرکت توتال که انقدر حلوا حلوایش کردیم و به ایران امد ، خیلی هم در قراردادهاش در ایران بدسابقه است هنوز مرکب قراردادهایش خشک نشده است گفته که اگر امریکایی ها از برجام خارج شوند ما هم مجبوریم تعهدات را متوقف کنیم . این که نشد‌، این یعنی چه که به آمریکا احاله میدهند .

وی تصریح کرد : اروپایی ها به اندازه امریکایی ها دارند دغل بازی در می اورند، بنابر این باید روشن کنیم که ۴+۱ نداریم. نکته اساسی تر این است که تحریم های ما حیثی و برچسبی نیست بلكه تحریم يك عمل واقعی است.


وی در ادامه افزود: اینها واردات را خیلی دوست دارند که اجناس بنجلشان را به ما بفروشند، ما انقدر دوست نداریم واردات داشته باشیم ما نباید از مکانیزم ماشه بترسیم و قشنگ نیست به نظرم دولت اشتباه کرد که قبول کرد. مکانیزم ماشه برای برگرداندن تحریم ها بایددوباره در شورای امنیت تصویب شود از این هم گذشتیم . ما از تحریم نمیترسیم و راهش این است که دولت تحریم را بازسازی کند یعنی در زمانی که ما تحریم نیستیم بخش خوبی از امکانات خودمان را قبول نکنیم . یعنی اگر یک امریکایی خواست شرکت نفتی اش در کشورمان سرمایه گذاري کند ما قبول نکنیم . یک نوع تحریم بازسازی شده را خودمان تمرین کنیم . من اگر جای دولت بودم حتما بودجه امسال و سال آینده را تا اخر دولت بودجه مبتنی بر بازسازی تحریم تهیه میکردم این بهترین پیام به امریکا است .


دبیر ستاد حقوق بشر همچنین گفت : یعنی اگر ما را از تحریم میترسانید دندان را کنده ایم و به دور انداخته ایم که بسیار مسئله ضروري است و البته بحث های موشکی بحث دیگری است که هم بطور مستقل و هم از لحاظ برجامی قابل بررسی است.


وی در پاسخ به این سوال که آيا امریکا در تحولات برجامی از برجام خارج می شود یاخیر؟ و اینکه آيا پوسته ای از برجام را حفظ کند و سعی نماید که در داخل تغییراتی ایجاد کند، بیان کرد: معتقدم امریکا همیشه طلبکار باقی می ماند و برجام را عمل نمیکند و سعی میکند غل و زنجیری را که بر پاهای ما با برجام گذاشته شده انها حفظ شود و به نفعش نیست که برجام را رد کند وقتی که میتوانند برجام را عمل نکنند .


وی در پاسخ به اینکه یک شبیه سازی درباره تحریم ها اتفاق افتد و اینکه در روال پیشنهاداتی که مطرح کردید ایران چه گزینه ها و امکانات نرم افزاری دیگری برای مقابله دارد ؟ افزود : به نظرم مجلس محترم باید نقاط اسیب پذیر برجام یعنی نقاطی که دشمن از آن به ما حمله میکند و برجام را سوراخ میکند سریعا ببندد . یعنی مجلس میتواندمصوبه ای داشته باشد و عنوانش استحکام برجام باشد و ما نمیخواهیم برجام را خراب کنیم میخواهیم مستحکمش کنیم .

محمد جواد لاریجانی گفت: آمريكا و غرب باید باید ما همه از دولت حمایت می کنیم، در مقابل آمریکا و تعرضات و بی ادبی آن ها و تعرضات غربی ها باید همه بدانند که ما لحظه ای از حمایت دولت خود درنگ نداریم.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: ما باید بدانیم که توان ملی و اتکا به آن توان ملی است که ما را می تواند در مقابل آمریکا حفظ کند، لحظه ای که ما در این موضوع تردید کنیم آغاز یک دالان بسیار خطرناک ذلت است. عزتی که ما امروز داریم به برکت تعالیم اسلام، ایمان مردم، جان نثاری مردم مسلمان است.


وی افزود: آمریکا و غرب باید بدانند با این صحبت ها نمی توانند بین صفوف ملت ما اختلاف بیندازند اتفاقاً روش های خیلی ناشیانه دارند، مثلاً در برخی از گزارش هایي كه سازمان ملل تهيه شده سعی کرده اند بخشی از حکومت را بالا ببرند و بخشی را منکوب کنند که این کار استراتژی آن ها را نشان می دهد.

محمد جواد لاریجانی تصریح کرد: آمریکا باید مطمئن باشد ملت و دولت ما و تمام ارکان حکومت، وقتی با دشمنی روبرو می شوند ید واحده هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که مهم ترین دستاورد سیاسی ایران در طول تحولات پر فراز و نشیب دو سال برجام چه بوده است گفت: ما به یک تجربه رسیده ایم كه البته تجربه ای که از راه سخت به دست آورده ایم .من معتقدم برجام برای ملت ما عبرت بسیار بزرگی داشت و آن این که هرگز نباید براي منافع ملی کمترین اعتماد و سازشي داشته باشیم.

دبیر ستاد حقوق بشر در چرايي اين موضوع گفت: اصلاً چرا انرژی هسته ای جزء منافع ملی ما است زیرا انرژی هسته ای یک میدانی است که بیش از 150 رشته از علوم و فنون را با خود بالا می برد.



وی اظهار کرد: انرژی هسته ای بسیار بابرکت است آن ها ما را از حوزه عظیمی محروم می کنند، آن ها پیشرفت هسته ای ما را متوقف کرده اند که هر چه زودتر باید برکنار شود.

محمد جواد لاریجانی اذعان داشت: ما ملت درجه دو نیستیم بلکه امروز ما ملت درجه یک در دنیا هستیم و عین حقوقی که دیگر کشورها دارند ما هم برخوردار هستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: آن ها کاری کرده اند که دانشجویان ما که می خواهند رشته مهندسی هسته ای بخوانند باید كمي احتیاط کنند و آژانس هر یک روز در میان به مراکز ما سرکشی می کند و ما را مورد پرسش و پاسخ قرار می دهد در حالی که بسیاری از این کشورها بمب اتم دارند و در خاورمیانه به راحتی حضور دارند.

وی بیان داشت: ما باید اين غل و زنجیر را از پای مردم برداریم و هیچ رشته ای از علوم و معارف برای ملت ما ممنوع نیست.


محمد جواد لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت هجمه و تخریب علیه قوه قضاییه گفت: امروز سپاه و قوه قضاییه در سیبل تهاجمات غربی، صهیونیستی و ضد انقلاب قرار دارند. سپاه از این نظر که منافع این کشورها را در منطقه کاملاً به چالش کشیده است.

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: این کشورها می خواستند با استفاده از مکانیسم های تروریستی که آمریکا در ۲۵ سال گذشته به طور وسیع از آن استفاده می کند ،منطقه خاورمیانه را تکه پاره کند و نقشه هايي داشتند که ناموفق بود و همچنین در افغانستان، سوریه و یمن ناموفق هستند که این دلیل مخالفت با سپاه است.


وی افزود: البته مخالفت با سپاه از فتنه سال 88 شروع شد و آن ها متوجه شدند سپاه برای نظام جانفشانی می کند و عین همین موضوع برای قوه قضاییه نیز وجود دارد، زیرا زمانی که قوه قضاییه با مفاسد به طور مستقیم برخورد کرد چه مفاسد سیاسی و تخلفات امنیتی و مفاسد اقتصادی، این کشورها دیدند که قوه قضاییه با کسی شوخی ندارد طبیعتاً خیلی ناراحت شدند.

محمد جواد لاریجانی گفت: این کشورها می دانند اگر قوه قضاییه این گونه پیش برود اصلاحات عظیمی در مملكت انجام می دهد .

دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به پرسشی مبنی بر پاسخ قوه قضاییه به این شایعات چیست گفت: مشي قوه قضاییه در مقابل شایعات این نیست که هر چه پیرایه زدند همان موقع جواب بدهد بلکه استراتژی قوه قضاییه در پاسخ دادن قطیع است منتهی قوه قضاییه باید قاطعانه مسیر خود را برای اجرای قانون و عدالت دنبال کند.

وی گفت: بنابراین به قوه قضاییه اتهامات زیادی زده می شود اما راه حل مناسب آن نیست که هر شایعه ای که به ما زدند را فردا پاسخ بدهیم و قوه قضاییه نباید خود را درگیر پاسخگویی کند.

محمد جواد لاریجانی در پایان اظهار کرد: برای تنویر افکار عمومی و ملت باید مطالبی گفته شود البته ضد انقلاب هر چه می خواهد بگوید قوه قضاییه باید مشی قانونی خود را قاطعانه انجام دهد من معتقدم اطلاع رسانی به موقع و مناسب و به اندازه خیلی خوب و حق مردم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج