جاباما
۶۱۹۴۱۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آرزوهای هم‌قطاران برای «خانه ادبیات»

اهل هنر و ادب میهمان سیمین و جلال شدند

خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد روز گذشته میزبان تعدادی از نویسندگان و هنرمندان بود. حالا پس از گذشت سه سال، مراحل بازسازی و مرمت این خانه به اتمام رسیده و این خانه یک قدم به تبدیل شدن به موزه نزدیک‌تر شده است.

وبسایت باشگاه خبرنگاران: خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد روز گذشته میزبان تعدادی از نویسندگان و هنرمندان بود. حالا پس از گذشت سه سال، مراحل بازسازی و مرمت این خانه به اتمام رسیده و این خانه یک قدم به تبدیل شدن به موزه نزدیک‌تر شده است.
اهل هنر و ادب میهمان سیمین و جلال شدند

هشت سال پس از درگذشت سیمین دانشور و چهار سال پس از ماجرای فروش منزل مسکونی وی توسط خواهرش به شهرداری تهران، این خانه که بنا بر وعده مدیران شهرداری تهران قرار بود به خانه موزه این دو نویسنده و «خانه ادبیات» مبدل شود کماکان بلاتکلیف است.

روز گذشته جمعی از نویسندگان و مترجمان کشور برای بازدید از مراحل کار، میهمان خانه سیمین و جلال بودند. محمد حسین دانایی، خواهرزاده جلال آل‌احمد، در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مراحل کار در این خانه گفت: هدف از بازدید روز گذشته این بود که ببینیم که عملیات بازسازی خانه تا چه اندازه پیش رفته و چه موانعی برای به سرانجام رساندن کار وجود دارد.
اهل هنر و ادب میهمان سیمین و جلال شدند

وی ادامه داد: خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد از سوی میراث فرهنگی به ثبت رسیده تا تصرف و تخریبی در آن صورت نگیرد. از سوی دیگر، این خانه به شهرداری سپرده شده تا به خانه-موزه‌ و محلی برای جمع شدن اهل فرهنگ و هنر تبدیل شود. این پروژه اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ برای بازسازی به شهرداری سپرده شد و قرار بود که ظرف سه تا شش ماه به سرانجام برسد، اما متاسفانه به دلیل تشریفات اداری و مشکلات اجرایی این طرح تاکنون به تعویق افتاده است.
اهل هنر و ادب میهمان سیمین و جلال شدند

دانایی‌ افزود: خوشبختانه از اول اسفندماه سال گذشته روند بازسازی سرعت بیشتری به خود گرفته و می‌شود گفت که بخش مرمت و تعمیرات خانه به مراحل پایانی رسیده است؛ با وجود این، بخش احیای این پروژه و تبدیل شدن آن به خانه- موزه مبهم است. بعد از انجام مراحل بازسازی، رطوبت‌زدایی و ... مهمترین کار، وارد شدن این پروژه به چرخه طبیعی زندگی اهل محل است تا به مکانی برای رفت‌وآمد اهل هنر و فرهنگ تبدیل شود، نه اینکه همانند جزیره‌ای رها شده باشد.
اهل هنر و ادب میهمان سیمین و جلال شدند

وی با بیان اینکه در بازدید روز گذشته تعدادی از اهل هنر و فرهنگ برای پویا شدن این خانه-موزه پیشنهاداتی دادند، ادامه داد: ایجاد ارتباط بیشتر میان این خانه و سایر تشکل‌های صنفی و نهادهای مدنی در زمینه ادبیات و هنر و همچنین هماهنگی و مذاکره با ناشران مرتبط با حوزه ادبیات و هنر برای ارسال کتاب‌های تازه‌منتشر شده به کتابخانه خانه سیمین و جلال از جمله این پیشنهادات بود. سعی داریم تا با جامه عمل پوشاندن به این پیشنهادات، یک کتابخانه فعال در خانه تشکیل شود تا هم مکانی برای تهیه کتاب‌های جدید در حوزه ادبیات و هنر باشد و هم اهل محله دزاشیب بتوانند به یک کتابخانه خوب دسترسی داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج