۶۱۸۹۱۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

انتشار اسناد ترور «کندی»، برای تضعیف سیا

تارنمای خبری ایندیپندنت در گزارشی درباره مجوز دونالد ترامپ» برای انتشار باقی مانده اسناد ترور «جان اف کندی» سی و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا گمانه زنی کرد که این اقدام به منظور تضعیف روند تحقیقات پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا باشد.

خبرگزاری ایرنا: تارنمای خبری ایندیپندنت در گزارشی درباره مجوز دونالد ترامپ» برای انتشار باقی مانده اسناد ترور «جان اف کندی» سی و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا گمانه زنی کرد که این اقدام به منظور تضعیف روند تحقیقات پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا باشد.

این تارنمای چپ گرای انگلیسی روز گذشته نوشت: گر چه قرار بر انتشار این اسناد بود ولی به نظر می رسد که زمان بندی آن به منظور تضعیف نهادهایی از جمله سیا و اف بی آی باشد که مشغول بررسی نقش احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا هستند.
در سال های گذشته، آرشیو ملی آمریکا اسناد فراوانی از ترور ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ سی و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا را منتشر کرده بود که برخی از آنها سانسور شده بودند. آخرین دسته از این اسناد تنها زمانی قابل انتشار است که رئیس جمهوری آمریکا تشخیص دهد که افشای آنها به امنیت ملی این کشور آسیبی وارد نمی کند.
به نوشته ایندیپندنت، ترامپ هنوز اعلام نکرده که این اسناد به صورت کامل منتشر می شوند یا اینکه مانند برخی موارد گذشته سانسور خواهند شد. روزنامه نگاران و مورخان فشار زیادی روی رئیس جمهوری آمریکا وارد کرده بودند تا اجازه انتشار این اسناد را صادر کند. مایک پمپئو رئیس سیا نیز از آن سو فشار آورده بود تا محرمانگی این اسناد به مدت ۲۵ سال تمدید شود.
کارشناسانی که جزئیات پرونده ترور کندی را مطالعه کرده اند معتقدند سه هزار و ۱۰۰ پرونده شامل ده ها هزار مدرک دست اول در میان این اسناد وجود دارد که برخی از آنها مربوط به سفر «لی هاروی اسوالد» (عامل ترور کندی) به مکزیکوسیتی دو ماه مانده به ترور کندی است.
برخی معتقدند که این اسناد نشان می دهد که سیا تا چه حد از روابط اسوالد با کوبا و روسیه با خبر بوده و با این حال جلوی اقدام وی را نگرفته است.

ایندیپندنت نوشت مورخانی که پرونده ترور کندی را مطالعه کرده اند معتقدند که انتشار این مدارک منجر به افشای اطلاعات قطعی و بهت آوری در مورد این قتل نمی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج