جاباما
۶۱۸۵۶۱
۳۹ نظر
۵۰۲۲
۳۹ نظر
۵۰۲۲
پ

پایان یک سال آزار و اذیت شوهر عمه!

دختر نوجوان که یک‌سال اسیر تهدیدهای شوهرعمه‌اش بود و از سوی او هدف آزار و اذیت قرار می‌گرفت، سکوتش را شکست و راز این پرونده جنایی را فاش کرد.

روزنامه شهروند: دختر نوجوان که یک‌سال اسیر تهدیدهای شوهرعمه‌اش بود و از سوی او هدف آزار و اذیت قرار می‌گرفت، سکوتش را شکست و راز این پرونده جنایی را فاش کرد. مرد جوان نیز پس از دستگیری با انکار موضوع تجاوز، ادعا کرد که دختر نوجوان با وی در ارتباط بوده است.

صبح چهارشنبه ٢٦مهرماه امسال پدری با همراه دختر ١٥ساله‌اش به دادگاه کیفری یک تهران رفت و از ماجرای آزار و اذیت دخترش به نام سپیده از سوی داماد خانواده‌شان پرده برداشت.

پدر سپیده وقتی پیش‌روی قاضی شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت، ادعا کرد: «دو روز قبل دخترم با چهره‌ای ناراحت و درحالی ‌که از خجالت نمی‌توانست به راحتی حرف بزند، گفت که شوهرعمه‌اش نزدیک به یک‌سال است که او را هدف آزار و اذیت قرار داده است.

باورش برای من سخت بود که چرا دخترم در این مدت سکوت کرده و حرفی به ما نزده است. وقتی در این‌باره از دخترم سوال کردم، او گفت که دامادمان او را در این مدت تهدیده کرده و دخترم از ترس جرأت بیان حقیقت را نداشته است.»

با اعلام این شکایت، تیمی از ماموران اداره ١٦ پلیس آگاهی تهران به دستور قاضی پرونده ماموریت یافتند تا راز این پرونده تجاوز را فاش کنند.

کارآگاهان در گام نخست دختر نوجوان را هدف تحقیق قرار دادند که وی گفت: «ما و خانواده عمه‌ام در یک ساختمان در منطقه کیانشهر زندگی می‌کنیم. نزدیک به یک‌سال قبل بود که شوهرعمه ٤١ساله‌ام به خانه‌مان زنگ زد و من گوشی را برداشتم، ابتدا فکر کردم با پدر و مادرم کار دارد اما او شروع به صحبت کرد و می‌گفت که به من علاقه دارد.»

سپیده ١٥ساله ادامه داد: «ابتدا به حرف‌های داور توجهی نداشتم تا این‌که پس از چند روز مرا به زور هدف آزار و اذیت قرار داد و از آن زمان به بعد با تهدیدهایی که می‌کرد، مرا بارها مورد آزار و اذیت قرار می‌داد تا این‌که از این وضع خسته شدم و سکوت یک‌ساله را نزد پدرم شکستم. می‌خواهم که این مرد به سزای اعمالش برسد.»

همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره ٦ پلیس آگاهی تهران برای دستگیری شوهرعمه دخترنوجوان وارد عمل شوند و ساعت ٦ صبح دیروز ماموران در عملیاتی غافلگیرانه داور ٤١ساله را در خانه‌اش در منطقه کیانشهر دستگیر کردند.

داور که با دیدن ماموران شوکه شده بود، تسلیم کارآگاهان شد و ابتدا خود را بی‌گناه معرفی کرد اما وقتی دید دختر نوجوان راز رابطه شوم وی را فاش کرده، لب به سخن باز کرد.

داور در اعترافاتش گفت: «قبول دارم که با سپیده رابطه پنهانی داشتم اما هیچ‌وقت او را تهدید نکردم و از کاری که در این مدت کردم، پشیمانم.»

وی در ادعاهایش گفت: «در این مدت یک‌سال بارها با سپیده در ارتباط بودم و او را حمایت مالی می‌کردم. کمکش می‌کردم و همیشه در کنارش بودم، اما از زمانی که دیگر به او پولی نمی‌دادم و حمایتش نکردم، رفتارش تغییر کرد و حالا با شکایت از من می‌خواهد انتقام بگیرد.»

این ادعا درحالی صورت گرفت که دختر نوجوان اصرار داشت که این مرد او را با تهدیدهایی که می‌کرد، هدف نیت شوم خود قرار داده است.

سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران در رابطه با این پرونده گفت: «متهم در همان تحقیقات ابتدایی به ارتباط پنهانی و آزار دختر ١٥ساله اعتراف کرده است و قاضی پرونده با توجه به اعترافات این مرد دستور داده تا وی برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره ١٦ پلیس آگاهی تهران قرار گیرد.»

جای خالی آموزش برای جلوگیری از سواستفاده جنسی

از منظر روانشناسی وقوع این حوادث در درجه اول به نبود آگاهی لازم خانواده‌ها و والدین برمی‌گردد. به‌طور معمول خانواده‌ها پس از اطلاع از تعرض به فرزندشان با حالتی نگران و از هم‌گسیخته به دنبال راهکاری برای مقابله هستند. در بیشتر موارد به بهانه حفظ آبرو سعی در پنهان‌کردن کل ماجرا دارند. به همین دلیل ما معتقد هستیم بسیاری از این موارد به هیچ‌عنوان منجر به شکایت و علنی‌شدن موضوع نمی‌شود.

در واقع موارد متعددی از تعرض و سوءاستفاده جنسی از کودکان با تصمیم والدین پنهان می‌ماند و هیچ مرجعی به این موضوع ورود پیدا نمی‌کند. اینها را محمد اوراکی روانشناس و عضو هیأت علمی دانشگاه درباره تجاوز و سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان و نوجوانان می‌گوید.

او معتقد است؛ پیشگیری از چنین رخدادی، به آموزش و افزایش آگاهی عمومی و خانواده‌ها درخصوص مسائل جنسی نیاز دارد، آموزشی که به گفته این استاد دانشگاه بخش عمده آن باید از سنین کودکی آغاز شود: «راهکارهای مقابله و آموزش حفاظت کودکان از تعرضات جنسی در وهله اول وظیفه والدین است، این‌که فردی از کودکی با وضع جنسی خود و خطرات موجود در این حوزه آشنا شود، پایه و اساس کاهش وقوع چنین جرایمی است.

در ادامه هم در نظام آموزشی ما در همان دوران دبستان باید آموزش‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد.

در چنین مواقعی حتی اگر کودکی مورد تعرض قرار گیرد، با توجه به آموزش‌های قبلی بلافاصله موضوع را با والدینش مطرح می‌کند. ترس و شرم از بیان اتفاقی که بر او گذشته، کنار گذاشته می‌شود. ما موارد زیادی داریم که تنها به دلیل ترس و خجالت کودک یا نوجوانی مدت‌ها مورد تجاوز یا سوءاستفاده جنسی قرار گرفته است.»

این روانشناس در ادامه با اشاره به برخی موارد ضروری آموزش کودکان برای جلوگیری از تعرض جنسی می‌گوید: «مهارت رد درخواست‌های غیرمعمول یا همان «نه» گفتن، قدرت اعتراض و ابراز وجود و آموزش حداقل‌های قانونی و شناخت حق و حقوق فردی ازجمله مواردی است که باید در کنار آموزش‌های جنسی به کودکان و نوجوان منتقل شود، اما درحال حاضر برخی از والدین هم از حقوق اولیه خود آگاهی ندارند.»

او اضافه می‌کند: «به جز نیاز آموزش‌های جنسی و انتقال مهارت‌های زندگی و اجتماعی، حضور در کنار فرزندان هم تا حدودی در کاهش این حوادث موثر است. در بسیاری از موارد که مورد بررسی قرار گرفته است، کودکان قربانی سوءاستفاده جنسی والدین شاغل و پرمشغله‌ای دارند. به عبارت دیگر، این کودکان مدت زمان زیادی را تنها هستند.»

اوراکی همچنین نحوه برخورد خانواده با کودکان و نوجوانانی که مورد سوء‌استفاده جنسی قرار گرفته‌اند را بخش مهم دیگری می‌داند و در این‌باره توضیح می‌دهد: «بعد از بروز این حادثه، نقش خانواده باید نقش حمایتی داشته باشد. پرهیز از مقصردانستن کودک یا سرکوفت از مهمترین موضوعاتی است که خانواده‌ها باید به آن دقت داشته باشند. این حادثه یک ترومای روانی با عوارض بسیار شدید است، به همین دلیل نیاز به مداخله روان درمانی حمایتی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود در چنین مواردی کودک باید همراه خانواده به روانشناس مراجعه کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر خانواده مذهبی و معتقد باشه ک واویلاست و دیگه نمیتونی زندگی کنی و سرتو بالا بگیری. اونیم ک مذهبی نیس ک واسشون اینجور مسایل مهم نیس.
      اموزش فقط برای کودکان و نوجوانان لازم نیس. تو سن نوجوانی و کودکی والدین مراقبت و توجه زیاد دارند.زیادند امثال ما ک بخاطر بی تجربگی و عدم اموزش قوانین و عدم اگاهی از اخبار حوادث مورد بی ناموسی ذیگران قرار گرفتیم و لال موندیم. تو این سن و با این تحصیلات حتی روی مطرح کردن با روانشناس یا طرح شکواییه نداریم

      پاسخ ها

      • خودساخته

        با سلام و خسته نباشيد به همه افرادی که حق را از باطل تمیز میدهند و بیخودی و از سر اینکه چیزی گفته باشند، قربانی را نیز شربک یا همتای تجاوزگر میدانند،،بی رودربایستی باید بگم که تفکر و اندیشه، تعقل این افراد سادیسمی کمتر از آن تجاوز گر بی حبا نییت چون با این گفتن که مثلاً این دختر بچه خودش راضی بوده و علاقه داشته در تفکر بیمار خود ارضا میشوند و ننگين جهالت را بجان دل می پذیرند و دوزخ و قسمتی از جهنم را پیشاپیش برای خود رزرو میکنند من خودم مرد هستم باافتخار و سربلند میگم که این دخنر نوجوان در دام این مرد پست، رذلتر پلبد افتاده و هبگگونه رغبت جنسی هم نداشته و اوایل فقط از دید یک عمو با دابی قضیه را می پنداشته و هنگامی که متوجه شده این مرد نامرد ولکن او نیست. به پدرش پناه آورده است،، لطفاً هیچکی چه زن و چه مرد نگبد که چرا از اول نگفته و چون نگفته خودش هم راغب و مایل بوده لطفاً نگویید که چوب خدا و با چوب طلیعت صدا ندارد و دامنگیرتان میسود، شاعر ی گفته، هرچند عزیز باشی ایام خوارترین مبکند، هرچند شیر باشی گردون شکارت میکنث، بیهوده مخند بر لب غم بار کسی، که دست طبیعت عافبت اشک بارت مبکند،

      • بدون نام

        کاربر 03/25 این طوری که شما می فرماید افرادی که مذهبی هستند خجالت آوره!! و برای اکثر مردم که مذهبی نیستند باعث شور و شادی و خوشحالی است!! واقعآ که خوبه افرادی مثل سرکار در این جامعه نظر مبارک شون را اعلام کنند تا بقیه مردم از موضوعات مهم فرهنگی و اجتماعی و سیاسی آن استفاده کنند، حال با این نگرش که اعلام کردین خودتون یحتمل که نه، دقیقاً جزو دسته و گروه دومی تشریف دارید که اکثریت را به باد انتقاد گرفته و با سوء نظر نامناسب خود تجاوزگر و تجاوزگران را بیگناه و معصوم جلوه و قربانی را به اشد مهملات و مزخرفات خود رقم زده اید، ننگ بر شما و امثال شما که باعث این همه لجن و پلیدی و پسنی و اهریمن صفتی که در سر دارید، جامعه را قصد دارید مثل خودتان به لجن بکشید، اً

    • بدون نام

      ازحق نگذریم دختر میل به رابطه داشته موضوع رو بخونید متوجه میشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دختری نوجوان، در سنی که فقط توجه و محیت میخواهد، یه نفر بهش گفته دوستش داره، اینم باور کرده

      • بدون نام

        هیچ فرقی نداره زیر سن قانونیه و تجاوز محسوب میشه

      • بدون نام

        یه خبر رو چند بار و به چند طریق می فرستید؟ ما چند بار باید با افراد ابله و زن ستیز سر و کله بزنیم؟!

    • رضای

      دختره خودش راضی بوده تا حالا خوشش میومده حالا سر چی نمیدانم میخواحد انتقام بگیرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دختر یه نوجوان بوده، اگر خانواده ها به فرزندانشون محبت کافی داشته باشند، این اتفاق ها نمیافته

      • بدون نام

        اون مردک پیر خیلی غلط اضافه کرده رفته سر وقت یه دختربچه .باید به اشد مجازات برسه تا بقیه مردهای شهوتران همچین غلط اضافه ای نکنند

    • بدون نام

      بنظرم تقصیر دخترست اگه خودشم نمیخواست میتونست به خانوادش بگه که این آقا چنین درخواستی ازش داشته...یک سال باهاش بوده الان داره احتراز میکنه ....!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تتلو

      • بدون نام

        اینقدر پشت سر هم کامنت نگذار .سعی کن مشکلاتت رو جور دیگری حل کنی

    • بدون نام

      بنظرم تقصیر دخترست اگه نمیخواست همون اول احتراز میکرد به خانوادش میگفت ....یک سال باهاش بود الان داره احتراز میکنه حتما شوهرعمش دیگه نتونسته پول بهش اونم لوش داده...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گلم اعتراض درسته نه احتراز

      • بدون نام

        اعتراض صد بارم نظر نده

    • بدون نام

      سند بیست سی بخاطر همین بود ولی آقایان آن را سیاسی کردند

    • بدون نام

      ای کاش با چه کلماتی تهدید میکرده را تویی متن خبر می نوشتند . حداقل برای آگاهی خوده بچه ها وخانواده ها .
      از قدیم هم گفتند که ترس برابر با مرگ است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر گرامی، 06/54 این شوهر عمه از اون حرفهایی که شوهر خاله شما به شما میگفت و وارد عمل شده آخه اینایی که قضاوت میکنن و میگن دختره خودش هم راصی بوده بویی از انصاف و شرافت ندارند آخه اگه کسی عضو خانواده ات بود حدود 26سال از تو هم بزرگتر و متاهل و چند بچه هم که شاید هم سن این دختر بوده اند!! اگه هم میگفت کسی حرف او را باور نمیکرد و شاید چند انگ روداری و پررویی و از این حرفها هم نثارت این دخنر میکردند، آخه کجای شماها که بی مهابا نظر بیخودی میدید خودتان هم یا مورد تعرض قرار گرفته اید و یا نعرض کار هستید که میگویید دختر اول راضی بوده بعداً پشیمان شده، نه اینطور نیست ابن شوهر عمه پلید همسابه بودن به این دختر محبت می کرده و در فرصت مناسب نیت شوم خود را عملی کرده و دختره دیگه خسته شده این نبوده که هر ساعت یا هر روز به او تجاوز کنه!! این همان حرفی است که همه میگن که جرا از اول نگفته،! ای جماعت بخدا با این شرایط که همسایه و با هم زندگی میکردند کسی باور نمیکرد مثل اون رنگرز که چهل و دو سال داشت به یک بچه هفت ساله تجاوز کرد،، اخلاق نیست طرف نميتونه زن خودشو راصی کنه مبره به دیگری تجاوز میکنه آخه شعور و خرد و یه زره عقل بد نیست بخدا، شماها منتظرید که ببینید چی چی گفته،! چطوری بوده،! ننگ بر شما که این طور دختر را مقصر میدونید،

    • بهار

      با سپیده در ارتباط بودم و او را حمایت مالی می‌کردم. کمکش می‌کردم و همیشه در کنارش بودم!!!!!

    • بدون نام

      شرم آور ه واقعا از اینکه عمه تو این یک سال متوجه نشده، واون شوهر عمه ی حیوان صفت برای خودش، حیاط خلوت پیدا کرده،، اگر این قضیه فاش نمی شد تا کی ادامه پیدا میکرد باید مجازات،سنگینی براش در نظر گرفته بشه

    • تپل

      سلام پدرم میگفت قدیم تمام فامیل داخل یک چادر زندگی میکردیم پسر عمو دختر عمه دختر خاله حتی دختر پسر فامیل دور تر هم محرم هم بودن یه غیرتی وجود داشت حلا دنیا عوض شده پدر به دختر رحم نمیکنه خدایا خودت کمک کن هر روز داریم خبرهای بد میشنویم تجاوز به بچهای معصوم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واااااااااای خدای من تا کی باید ادامعه داشته باشد واقعا زندگیمو شده فقط جنایت و تجاوز !!!!

    • بدون نام

      اینم جوابش گفتم که خودش میخواست تو یک سال به کسی نگفته عجبببببببببببببببببببببب

    • بدون نام

      حتما دختره هم اوایل می خواسته وگرنه هر جور آدم نفهمی همه تلفنی جرعت گفتن این حرفها رو ندارم اونم به دختر برادر زن

    • بدون نام

      خب افغانی هستن یا ایرانی؟؟؟ داور اسم افغان هسته

    • بدون نام

      دختره خودش خاسته.بعدخسته شده .ای باباچ روزگاری شده.

    • بدون نام

      شوهرعمه به تنهایی مقصرنیست .پدرمادراین دختر وخود دختر هم به اندازه کافی مقصرن که این شرایط روبرای اون پلیدبی وجدان فراهم کردن.مثل اینکه خود دختره هم بدش نیومده الان که دیگه خسته شده داره میگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کنم افرادی که دخترک رو مقصر می دونند تو کفششون ریگی هست .

    • بدون نام

      شوهرعمه به تنهایی مقصرنیست .پدرمادراین دختر وخود دختر هم به اندازه کافی مقصرن که این شرایط روبرای اون پلیدبی وجدان فراهم کردن.مثل اینکه خود دختره هم بدش نیومده الان که دیگه خسته شده داره میگه

    • بدون نام

      فقط وفقط خودش هم میخواسته وقتی میگه ابراز علاقه میکرده یعنی خودش با دل رضا خواستار این رابطه بوده؛ بگو دختره احمق خودتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس در اون صورت دختر پونزده ساله توسط مردک چهل ساله اغفال شده بوده .و مردانی که دختربچه ها رو اغفال می کنند باید به سخت ترین مجازات محکوم شوند.

    • علی

      فقط باید اعدام شود این بی وجدان بی همه چیز

    • بدون نام

      ای تف به دات تون شما نامرد های کثافت معلومه که الان باید چنین حرف هایی رو بزنه اگه من جای این دختر بودم اول یه فیلم از اعمال و تهدیدهای این کثافت بی همه چیز تهیه میکردم بعد با دست پر آبروی نداشته اش رو میبردم معلومه که این کثافت همچین حرف ایی رو بزنه واقعا باید خر باشیم که این اراجیف رو باور کنیم ای تف به ذات هر چی آدم کثیف و بی وجدانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این جماعت گویا اساسا مشکل دارند .

    • زب

      اولاتف به زات همچه ادمی که چنین کرده دوم چطوری به بچه هامون بگیم گه مثلا پیش شورعمه نروپیش شوهرخوهرنروووووسوم یک خوانواده بافقری که دارن میتونن شکم بچه هاشون سیرکنن یاویزیت روان پزشک بدن انسان حلال زاده هیچگاه دست به چنین عمل کثیف نمیزننداینگرازیک لجضه فکرنکردکه این جای دخترش خواهرش یامادرش بنظرش نیامد دنیاازمال حرامی پرشده اخبری ازحلال وحرام نیست این یگ روزنتیجه کاری که کرده میگیرد

    • زب

      اولاتف به زات همچه ادمی که چنین کرده دوم چطوری به بچه هامون بگیم گه مثلا پیش شورعمه نروپیش شوهرخوهرنروووووسوم یک خوانواده بافقری که دارن میتونن شکم بچه هاشون سیرکنن یاویزیت روان پزشک بدن انسان حلال زاده هیچگاه دست به چنین عمل کثیف نمیزننداینگرازیک لجضه فکرنکردکه این جای دخترش خواهرش یامادرش بنظرش نیامد دنیاازمال حرامی پرشده اخبری ازحلال وحرام نیست این یگ روزنتیجه کاری که کرده میگیرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قطع ارتباط با فامیل خودش منجر به مشکلات روحی برای خانواده ها میشه و این راهش نیست.
        باید حرمتها رعایت بشه. محرم و نامحرم ، حد و حدود هرکس آموزش داده بشه که مثلا دخترم توو فامیل محرمها کیا هستند و نامحرم کیا.
        باید والدین روی رفت و آمد بچه ها و حتی تلفن همراهشون و تلگرامشون و ... نظارت کنند. دیگه این دوره و زمونه تلفن همراه حریم خصوصی حساب نمیشه.

    • بدون نام

      خب پس چه انتظاری داشتین که به همین راحتی بیاد همه چی رو گردن بگیره این حرف ها رو میزنه که خودش رو تبرئه مرتیکه نامرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج