۶۱۸۵۶۰
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

اقلیم کردستان: برای گفتگوی فوری با بغداد آماده‌ایم

حکومت خودمختار اقلیم کردستان عراق از بیانیه وزارت خارجه آمریکا برای کاهش تنش‌ها با بغداد و آغاز گفت‌و‌گوی دوجانبه استقبال کرد. همزمان مسعود بارزانی، رئیس حکومت اقلیم از کردها در سرتاسر جهان خواست تا در حمایت از کردستان عراق راهپیمایی کنند.

پایگاه خبری انتخاب: حکومت خودمختار اقلیم کردستان عراق از بیانیه وزارت خارجه آمریکا برای کاهش تنش‌ها با بغداد و آغاز گفت‌و‌گوی دوجانبه استقبال کرد. همزمان مسعود بارزانی، رئیس حکومت اقلیم از کردها در سرتاسر جهان خواست تا در حمایت از کردستان عراق راهپیمایی کنند.

به گزارش شبکه خبری «روداو»، حکومت کردستان عراق شنبه ۲۱ اکتبر / ۲۹ مهر در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای آغاز گفت‌و‌گوها با دولت مرکزی «در اسرع وقت و در چارچوب قانون اساسی عراق بدون هیچ پیش‌شرطی» آمادگی دارد.

در این بیانیه آمده است که «حکومت محلی کردستان از محتوای بیانیه وزارت خارجه آمریکا و توقف فوری تنش‌ها و درگیری‌ها بین پیشمرگه و نیروهای عراقی در مناطق مورد مناقشه استقبال می‌کند. و همچنین موافق است که ائتلاف [بین‌المللی ضدداعش به رهبری آمریکا] هماهنگی برای توقف تنش‌ها و درگیری‌ها بین پیشمرگه و نیروهای عراقی را برعهده بگیرد.»

وزارت خارجه آمریکا جمعه از بغداد خواسته بود تا با هماهنگ‌کردن تحرکات ارتش در مناطق مورد مناقشه با اقلیم کردستان از بروز درگیری‌ بین دو طرف جلوگیری کند.

این بیانیه تأکید کرده که «اعمال دوباره حاکمیت فدرال بر مناطق مورد مناقشه به هیچ وجه وضعیت این مناطق را تغییر نمی‌دهد و آنها کماکان مورد مناقشه باقی می‌مانند، تا زمانی که وضعیت آنها بر اساس قانون اساسی عراق مشخص شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترسوها

    • بدون نام

      این آتیش از گور خود امریکا بلند میشه بارزاتی هم مزدور اسرائیل تشریف داره بعله اقا بعله

    • بیجاری

      بارزانی این همه ادعا برای چه ? تابع امریکا بودن که افتخار ومبارزه نمی خواهد ..ابروی کردها را هم بردی .پرچم امریکا واسراییل دو طرف میزت بگذار ومنتظر فرمان اربابات باش ...حیف وصد حیف که بخاطر جاه طلبی عزت مردمت را فروختی ..اطاعت از قلدرهای عالم که مبارزه نیاز ندارد.

    • بیجاری

      بارزانی این همه ادعا برای چه ? تابع امریکا بودن که افتخار ومبارزه نمی خواهد ..ابروی کردها را هم بردی .پرچم امریکا واسراییل دو طرف میزت بگذار ومنتظر فرمان اربابات باش ...حیف وصد حیف که بخاطر جاه طلبی عزت مردمت را فروختی ..اطاعت از قلدرهای عالم که مبارزه نیاز ندارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج