۶۱۸۰۴۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کونته و کابوس تکرار سرنوشت مورینیو

با ادامه نتایج ضعیف لیگ برتری چلسی و در اروپا با تساوی برابر رم، این ذهنیت در هواداران چلسی زنده شده که تاریخ ناخواسته در حال تکرار است.

ورزش سه: دو شکست با نتیجه ۰-۱ و ۱-۲ برابر سیتی و پالاس به شکل متوالی و تساوی پرگل خانگی برابر جالوروسی در لیگ قهرمانان فشار بر آنتونیو کونته را افزایش داده است.

با توجه به رکورد تعویض سرمربی مالک باشگاه رومن آبراموویچ و مدت زمان کوتاهی که او برای اخراج سرمربیان خود در نظر می گیرد نگرانی های طرفداران کونته در لندن به راحتی قابل توجیه است، زیرا شرایط با دورانی که مالک روس تصمیم گرفت مورینیو را در دسامبر سال ۲۰۱۵ و تنها چند ماه بعد از فتح لیگ برتر اخراج کند، بسیار شبیه است.

در آن مقطع مورینیو با تکیه بر هسته چند سال قبل چلسی موفق شد در لیگ برتر و جام اتحادیه موفق شود؛ اما این سرمربی پرتغالی نیز از افزایش انتظارات باخبر بود و به همین دلیل از هئیت مدیره خواست تا با جذب بازیکنان جدید شرایط را برای بالا بردن سطح چلسی برای تکرار موفقیت در جزیره و البته اروپا آماده کنند.

مورینیو در تابستان آن سال خواهان جذب یک مدافع مرکزی به نام جان استونز از اورتون و یک هافبک میانی در اندازه پل پوگبا از یوونتوس بود؛ اما مذاکرات بعد از تحلیل شرایط از سوی مدیریت و قیمت بالای بازیکنان مذکور خیلی زود و بی سرانجام به پایان رسید.

پذیرش چنین سناریویی با توجه به آنکه آبراموویچ بارها در گذشته رکوردهای نقل و انتقالاتی را از آن خود کرده بود آسان نبود؛ اما همانطور که بعدا مشخص شد زمانی که مدیران چلسی تصمیم گرفتند تلاش خود را از سر گیرند منچسترسیتی (۴۷.۵ میلیون پوند برای استونز) و منچستر یونایتد (۸۹.۳ میلیون پوند برای پوگبا) پرداخت کرده و بازیکنان مورد نظر خود را جذب کردند.

پس در این شرایط مورینیو با رقیب جدیدی به نام هیئت مدیره چلسی مواجه شد و داستان جنجالی اوا کارنیرو پزشک زن چلسی در ابتدای فصل، نتایج ضعیف و البته شرایط نا آرام رختکن و شایعاتی در مورد خیانت برخی بازیکنان اوضاع را برای سرمربی پرتغالی دشوار ساخت و بسیاری درگیری با پزشک و بازیکنان را برگرفته از ذهن مغشوش آقای خاص در درگیری با مدیریت بر سر فعالیت ضعیف در بازار تابستانی قلمداد کردند.

زمان به سرعت حرکت کرد و کونته امید تازه ای به هواداران چلسی داد. سرمربی ایتالیایی با استفاده از سحر و جادو های تاکتیکی و تلاش سخت بازیکنانش، بهترین استفاده را از منابع موجود کرد و عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد.

اگرچه در اواسط فصل قبل درگیری کادر فنی با دیگو کاستا علنی شد؛ اما این موضوع نیز اهمیتی برای هواداران چلسی نداشت، زیرا جانشین های این بازیکن نیز نمایش خوبی ارائه می دادند. پس کونته به عنوان مردی معجزه گر، سرمربی مردمی و یکی از بین هواداران چلسی نامیده شد و در کمتر از یک سال "آقای خاص" جدید هواداران لقب گرفته تا آنها با علاقه فراوانی نام کونته را در استمفوردبریج فریاد بزنند.

اما در تابستان امسال علیرغم ناکامی در جذب روملو لوکاکو و فروش بازیکنانی چون ناتان آکه و چالابوه، آنها موفق به جذب ستارگانی چون آنتونیو رودیگر و تیمو باکایوکو شده و ناکامی در جذب لوکاکو را با انتقال ۵۸ میلیون پوندی موراتا جبران کردند؛ اما نتیجه این بود که تاکتیک و ترکیب اولیه کونته خیلی مشخص و نخ نما شده بود و در صورت محرومیت یا آسیب دیدگی یکی از بازیکنان اصلی، مشکلات آغاز می شدند.

حتی یک ماه قبل چلسی با همین شرایط موفق به برتری با ۵ گل برابر ناتینگهام فارست و ۴ گل مقابل استوک شده بود و آنها در مادرید با نمایشی فوق العاده اتلتیکو را نیز مغلوب کردند، پس مشکل اصلی آبی های لندن چیست؟ چند هفته بعد موراتا در جریان دیدار برابر سیتی آسیب دید و در تعطیلات بازی های ملی نیز کانته که نقش مهمی در نظم دفاعی چلسی ایفا می کند از ناحیه همسترینگ دچار مشکل شد.

همچنین سزار آسپلیکوئتا هرگز قادر به ارائه نمایش فصل قبل خود نیست، زیرا در سال گذشته بیش از همه بازیکنان به میدان رفت و شاید خستگی عامل افت این مدافع اسپانیایی باشد.

پس در این شرایط کونته می تواند به درستی هیئت مدیره ای که در تابستان خواسته های او را برآورده نکردند را متهم کند؛ اما به هر حال علیرغم اعتراف او به استفاده از تاکتیک غلط برابر رم، هواداران چلسی امیدوار به غلبه این تیم بر واتفورد هستند.

شکست برابر واتفورد قطعا می تواند فاجعه ای برای تیم کونته باشد و او برای فرار از همان مسیری که منتهی به اخراج مورینیو شد به پیروزی در این دیدار نیاز دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج