جاباما
۶۱۲۸۰۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

PlayStation، Xbox یا Nintendo؛ کدام کنسول بهترین است؟

امروز کنسول های بازی متعددی در بازار وجود دارند، PS۴، PS۴ Pro و Xbox One S تنها تعدادی از انتخاب های در دسترس هستند و اگر به کنسول های سیار و نیز کنسول های بازی های قدیمی علاقه داشته باشید تعداد گجت های موجود در بازار واقعا زیاد است.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: در حال حاضر کنسول های بازی متعددی در بازار وجود دارند، PS۴، PS۴ Pro و Xbox One S تنها تعدادی از انتخاب های در دسترس هستند و اگر به کنسول های سیار و نیز کنسول های بازی های قدیمی علاقه داشته باشید تعداد گجت های موجود در بازار واقعا زیاد است. در این مطلب ضمن تشریح ویژگی های هر کنسول سعی می کنیم شما را در رسیدن به یک انتخاب صحیح یاری کنیم.
PlayStation، Xbox یا Nintendo؛ کدام کنسول بهترین است؟
Xbox

اولین نسخه های Xbox One عرضه شده به بازار در سال ۲۰۱۳ در مقایسه با نسخه های امروزی ظاهری متفاوت داشتند، اولین نسخه این کنسول ابعادی بزرگ تر داشت، علاوه بر این مبدل برق نمونه های اولیه این کنسول به صورت جدا طراحی شده بود و کاربران را به هنگام حمل و نقل کنسول دچار زحمت بیشتری می کرد.

جدا از بحث ظاهری همه نمونه های کنسول Xbox One عملکرد نسبتا مشابهی را به نمایش می گذارند، تمامی نمونه ها از همه بازی های منتشر شده برای این کنسول پشتیبانی می کنند گرچه شاید بعضا در ویژگی های آنها تفاوت هایی وجود داشته باشد، برای مثال نمونه های اولیه Xbox One از خروجی تصویر با کیفیت 4K و HDR پشتیبانی نمی کردند، درایو نوری آنها با دیسک های بلوری با کیفیت Ultra HD سازگاری نداشت و محتوای 4K و Ultra HD موجود بر روی سرویس های استریم ویدئو مانند Netflix بر روی این کنسول ها پخش نمی شد. اگر قصد دارید تا یکی از کنسول های بازی شرکت مایکروسافت را تهیه کنید انتخاب شما یکی از موارد زیر خواهد بود.

Xbox One S
PlayStation، Xbox یا Nintendo؛ کدام کنسول بهترین است؟

شرکت مایکروسافت با عرضه کنسول Xbox One S در سال ۲۰۱۶، نمونه های اولیه Xbox One را از رده خارج کرد و با ارائه ویژگی های بیشتر فصل جدیدی را از رقابت با کنسول های شرکت سونی آغاز کرد.

Xbox One S می تواند بازی ها را با کیفیت Full HD و نرخ تصویر 60 فریم در ثانیه اجرا کند که در مقایسه با نمونه های اولیه، می تواند تجربه روان تر و لذت بخش تری را در هنگام انجام بازی به کاربر منتقل کند، علاوه بر این بسیاری از بازی های منتشر شده با کیفیت تصویر HDR نیز سازگاری دارند و Xbox One S برخلاف نمونه های اولیه کنسول Xbox One می تواند این بازی ها را با حداکثر کیفیت به اجرا در آورد.

کاربران این کنسول می توانند با استفاده از سرویس هایی مانند Netflix و Amazon به تماشای محتوای ویدئویی با کیفیت ۴K بپردازند و این نیز یکی از قابلیت هایی است که کاربران نمونه اولیه این کنسول از آن محروم بودند. از جمله دیگر ویژگی های این کنسول می توان به پشتیبانی از فناوری صدای خروجی Dolby Atmos اشاره کرد، این فناوری در تولید بسیاری از فیلم های جدید عرضه شده بر روی دیسک های بلوری به کار گرفته شده است و در آینده ای نزدیک بازی ها هم از این فناوری جالب استفاده خواهند کرد.

تمامی بازی های منتشر شده برای کنسول Xbox One بر روی Xbox One S اجرا می شوند، علاوه بر این مایکروسافت تعداد زیادی از بازی های کنسول Xbox 360 و Xbox را به منظور اجرا بر روی کنسول Xbox One مورد باز طراحی و در دسترس کاربران قرار داده است، پس اگر دلتان برای بازی ای قدیمی تنگ شده می توانید بدون از جعبه در آوردن کنسول قدیمی تان، بازی مورد نظر را بر روی Xbox One خود اجرا کنید.

Xbox One X
PlayStation، Xbox یا Nintendo؛ کدام کنسول بهترین است؟

Xbox One X نام آخرین نسخه از کنسول های Xbox One بوده و با هدف رقابت با PS۴ Pro طراحی و تولید شده است، مایکروسافت این کنسول را در کنفرانس E۳ سال جاری معرفی کرد و قرار بر این است تا عرضه جهانی آن در تاریخ ۷ نوامبر آغاز شود.

قیمت در نظر گرفته شده برای Xbox One X 450 دلار است که نسبت به سایر نمونه های قبلی مقداری افزایش قیمت را نشان می دهد اما با پرداخت این هزینه کنسولی 1 ترابایتی در اختیار خواهید داشت که از هر Xbox دیگری قدرتمند تر و به روز تر است و نسبت به Xbox One S جثه نسبتا کوچک تری نیز دارد.

Xbox One X می تواند بازی ها را در حالت کیفیت تصویر ۴K و نرخ تصویر ۶۰ فریم در ثانیه اجرا کند و همانند نسخه پیشین از محتوای HDR و فناوری صدای خروجی Dolby Atmos نیز پشتیبانی می کند.

به هنگام اجرای بازی های سازگار با دقت تصویر 4K متوجه خواهید شد که قدرت Xbox One X به مراتب از Xbox One S بیشتر بوده و ارزش این دستگاه از هزینه 450 دلاری ای که صرف آن کرده اید بیشتر است، استودیو های سازنده بازی می توانند از قدرت بیشتر Xbox One X برای بهینه سازی کیفیت تصویر، افزایش عمق دید حین انجام بازی و ارتقاء نرخ تصویر استفاده کنند و سطح کیفیت بازی های خود را بالا ببرند.

Xbox One X از تمامی بازی های منتشر شده برای Xbox One پشتیبانی کرده و همانند Xbox One S به کاربر اجازه می دهد تا به انجام بازی های کنسول های قدیمی تری مانند Xbox ۳۶۰و Xbox بپردازد، بازی هایی که قرار است در آینده منتشر شوند نیز از هر دو کنسول Xbox One S و Xbox One X پشتیبانی می کنند، اما بعضی از آنها به منظور اجرا بر روی Xbox One X بهینه سازی خواهند شد و در هنگام اجرا بر روی این کنسول عملکرد بهتر و دقیق تری را به نمایش خواهند گذاشت و در آخر کاربران می توانند از Xbox One X برای پخش دیسک های بلوری با کیفیت ۴K استفاده کنند.

PlayStation

اولین نمونه های PS4 در مقایسه با نمونه های امروزی عملکرد و ویژگی های مشابهی را داشتند اما از لحاظ ظاهری جثه آنها کمی از نمونه های امروزی بزرگتر بود؛ اگر امروز به فکر خرید کنسول افتاده اید و قصد انتخاب یکی از آخرین کنسول های شرکت سونی را داشته باشید باید از میان دو کنسول PS4 Pro و PS4 Slim یکی را انتخاب کنید.

PS۴
PlayStation، Xbox یا Nintendo؛ کدام کنسول بهترین است؟

سونی هم همانند شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ نمونه ای به روز شده از آخرین نسل کنسول های بازی خود را به همگان معرفی کرد. این کنسول که در مقایسه با نمونه های اولیه ابعادی کوچکتر دارد می تواند عملکرد و ویژگی های مشابهی را در اختیار کاربران قرار دهد. همه نمونه های PS۴ از کیفیت تصویر HDR پشتیبانی می کنند؛ بازی های زیادی بر پایه کیفیت HDR ساخته شده و در بازار موجود هستند و بازی های مشابه بیشتری نیز در آینده معرفی خواهند شد.

همه نسخه های PS4 می توانند بازی هایی را با کیفیت Full HD و نرخ تصویر 60 فریم در ثانیه اجرا کنند و حداکثر کیفیت پشتیبانی شده توسط این کنسول ها به هنگام استفاده از سرویس هایی مانند Netflix و Amazon نیز Full HD است و این در حالی است که رقیب مستقیم این کنسول و یا Xbox One S از محتوای 4K موجود در سرویس های مذکور نیز پشتیبانی می کند، همه نسخه های کنسول PS4 از دیسک های بلوری پشتیبانی کرده و کاربر می تواند از آن برای پخش این نوع از دیسک ها استفاده کند.

PS۴ Pro
PlayStation، Xbox یا Nintendo؛ کدام کنسول بهترین است؟

PS۴ Pro در اواخر سال ۲۰۱۶ و به عنوان اولین کنسول بازی سازگار با کیفیت تصویر خروجی ۴K پا به میدان گذاشت، تمامی بازی های منتشر شده برای کنسول PS۴ بر روی این کنسول نیز اجرا می شوند و در مورد برخی از بازی های خاص PS۴ Pro می تواند کیفیت بیشتری را به نمایش بگذارد.

در اکثر موارد این افزایش کیفیت مربوط به دقت تصویر است و در حالی که دیگر کنسول های نسل چهارم سونی از حداکثر کیفیت Full HD پشتیبانی می کنند PS4 Pro می تواند برخی از بازی ها را با دقت تصویر خیره کننده 4K اجرا کند، البته نمود قدرت بیشتر موجود در این کنسول محدود به پشتیبانی از دقت های تصویر بالاتر از Full HD نمی شود و استودیو های طراحی و تولید بازی می توانند از قدرت پردازشی بیشتر PS4 Pro برای تولید بازی هایی با نرخ تصویر سریعتر، عمق دید گسترده تر و نیز کاهش زمان بارگذاری بازی استفاده کنند.

تنها نکته منفی موجود در این کنسول این است که بر خلاف رقبایی مانند Xbox One X و حتی Xbox One S کیفیت خروجی ۴K این کنسول محدود به اجرای بازی ها و استفاده از محتوای موجود بر روی سرویس هایی مانند Netflix است و کاربر نمی تواند با استفاده از آن دیسک های بلوری با کیفیت ۴K را پخش کند.

کنسول های دستی و سیار

کنسول هایی که تا پیش از این معرفی کردیم قدرتمند هستند و از قابلیت های زیادی پشتیبانی می کنند اما برای استفاده از آنها الزاما باید از یک تلویزیون مناسب استفاده کنید،اما گاهی بسته به شرایطی که در آن قرار داریم به یک کنسول دستی و سیار نیاز داریم تا بتوانیم بدون نیاز به تلویزیون به انجام بازی ها بپردازیم. اگر از علاقه مندان به کنسول های بازی سیار و قابل حمل باشید می توانید یکی از کنسول های PS Vita و یا Nintendo Switch را تهیه کنید.

PS Vita
PlayStation، Xbox یا Nintendo؛ کدام کنسول بهترین است؟

PS Vita کنسول جدیدی نیست و چند سالی از عرضه آن به بازار می گذرد اما شرکت سونی هنوز هم از این کنسول پشتیبانی می کند و هر ماه به تعداد بازی های منتشر شده برای آن اضافه می شود،علاوه بر این کاربران می توانند این کنسول را به یک تلویزیون و یا نمایشگر متصل کرده و از صفحه نمایش بزرگتری برای انجام بازی ها استفاده کنند؛ بنابراین کاربران هنوز هم می توانند نسبت به خرید PS Vita اقدام کنند.
Nintendo Switch

کنسول های متعددی از شرکت Nintendo در بازار وجود دارند اما Nintendo Switch جدید ترین و قدرتمند ترین آنهاست.
PlayStation، Xbox یا Nintendo؛ کدام کنسول بهترین است؟

این کنسول در بهار سال جاری میلادی به بازار عرضه شد و با ارائه قابلیت های جذاب خود توانست تا ذهنیت کاربران را در مورد کنسول های Nintendo متحول کند. Nintendo Switch ظاهری شبیه به یک تبلت دارد و علاوه بر استفاده از یک صفحه نمایش ۶.۲ اینچی با کیفیت HD دو دسته جدا شونده در آن وجود دارد که در دو طرف صفحه نمایش تعبیه شده اند.

این دو دسته جدا شونده هنگامی که بر روی بدنه کنسول نصب شده اند نقش یک دسته واحد را بازی می کنند اما در صورت تمایل می توانید آنها را از بدنه اصلی کنسول جدا کرده و از آنها برای انجام بازی های دو نفره به عنوان دو دسته مجزا استفاده کنید.

شرکت Nintendo برای این کنسول لوازم جانبی متعددی را روانه بازار کرده است، یکی از این لوازم جانبی یک داک است که با قرار دادن بدنه اصلی کنسول روی آن می توانید کنسول دستی خود را به یک تلویزیون متصل کنید و بازی های خود را با کیفیت Full HD بازی کنید.

بزرگترین ضعف موجود در کنسول های شرکت Nintendo که در اینجا هم شاهد وجود آن هستیم کمبود بازی های منتشر شده سازگار برای این دسته از کنسول هاست و به نظر می رسد همین تعداد بازی های در دسترس نیز اختصاصا برای این کنسول ساخته نشده و نسخه ای محدود شده از بازی های منتشر شده برای کنسول های دیگری مانند Xbox One هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرین

      این نقد اشتباهه الان پر ترفدار ترین کنسول نینتندو سوییچه

      پاسخ ها

      • ali

        زارت
        معلومه که ps4پر طرفداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج