۶۱۲۵۹۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ترامپ با کیسینجر دیدار کرد

رسانه های غربی در گزارشی اعلام کردند که ترامپ در آستانه اتخاذ تصمیماتی درباره «برجام» با «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق این کشور دیدار و رایزنی کرده است.

خبرگزاری مهر: به نقل از «سی‌بی‌اِس نیوز»، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه و در آستانه اتخاذ تصمیماتی درباره توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» و همچنین برنامه هسته ای و دفاع موشکی کره شمالی با «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق این کشور دیدار و رایزنی کرد.

«سی‌بی‌اِس نیوز» در ادامه اهمیت این دیدار را تنش های اخیر در روابط میان ترامپ با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور و نیز مشورت های گذشته وی با «هنری کیسینجر» عنوان کرده است.

۴۵مین رئیس جمهور آمریکا ضمن تقدیر از «کیسینجر»، وی را «هوش سرشار» توصیف کرد.

رسانه مذکور در ادامه بدون اشاره به محتوای دقیق این دیدار و رایزنی های طرفین، موضوع اعلام عدم پایبندی ایران به «برجام» توسط ترامپ تا چند روز آینده را به عنوان یکی از محورهای مهم این رایزنی عنوان کرد.

لازم به ذکر است، ترامپ تا کنون بارها تهدید کرده است تا پیش از تاریخ ۱۵ ماه جاری میلادی یا حتی زودتر از نیمه ماه اکتبر اظهارنظرش درباره پایبندی ایران به توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» را اعلام و چندبار نیز بر خلاف هشت گزارش پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی تهدید کرد که عدم پایبندی ایران را اعلام می کند، احتمالی که واکنش های متعدد سران و سیاستمداران کشورهای مختلفی را در پی داشته است.

گفتنی است در صورتی که ترامپ عدم پایبندی خود به برجام را در ماه جاری میلادی اعلام کند، کنگره این کشور ۶۰ روز فرصت دارد تا درباره تحریم های تعلیق شده پیشین تصمیم نهائی خود را اعلام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج