۶۱۲۳۲۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رشد یک درصدی تورم مسکن از نرخ تورم عمومی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در پنج سال گذشته قیمت مسکن ۱.۶ برابر نرخ تورم و قیمت زمین ۲ درصد نرخ تورم و اجاره بها یک و نیم برابر نرخ تورم رشد داشته است.

خبرگزاری ایلنا: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در پنج سال گذشته قیمت مسکن ۱.۶ برابر نرخ تورم و قیمت زمین ۲ درصد نرخ تورم و اجاره بها یک و نیم برابر نرخ تورم رشد داشته است.

بحامد مظاهریان در هفدهمین همایش سیاست توسعه مسکن در ایران با بیان اینکه مسکن در اولویت‌های نیازهای اساسی زندگی خانوار قرار دارد، گفت: از سال ۷۹ تا ۹۲ قیمت زمین در ایران تا ۱۰۷ برابر رشد داشته است و مسکن هم ۷۶ برابر افزایش قیمت پیدا کرده است.

وی درباره افزایش قیمت در بخش اجاره بها اظهار داشت: اجاره بها در این بازه زمانی در تهران ۶۱ برابر و تورم به طور کلی به ۳۷ برابر رسیده است. معنای این اعداد وارقام این است که در ۲۰ سال یعنی بازه زمانی سال‌های ۷۹ تا ۹۲ قیمت زمین سه برابر نرخ تورم، قیمت مسکن بیش از دو برابر قیمت تورم و اجاره بها تقریبا دو برابر تورم رشد پیدا کرده است.

مظاهریان با بیان اینکه افزایش قیمت زمین و مسکن در بلندمدت خود را با نرخ تورم همسو و یکسان می‌کند اظهار داشت: از سال ۹۲ تا امسال قیمت مسکن ۱.۶ برابر تورم و اجاره بها ۱.۵ برابر تورم افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت در پنج بخش برای مسکن برنامه تدوین کرده است، گفت: سیاست دولت این است که قدرت خرید مردم را افزایش دهد و تا مردم بتوانند با استفاده از بازار رهن، تقاضای خود در بازار را جویا شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوار در ایران بیشتر است، گفت: به ازای ۲۴ میلیون خانوار ۲۷ میلیون خانه داریم این در حالی است که در ابتدای دهه ۶۰ به ازای هر ۱۰۰ خانه ۱۲۷ خانوار داشتیم.

مظاهریان ادامه داد: زوج‌های جوان و خانه‌ اولی از اولویت‌های دولت در بازار مسکن هستند و این گروه را مصرف کننده واقعی خانه می‌دانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: احیای بافت فرسوده و توجه به حاشیه نشینی هم در اولویت سیاست‌های دولت قرار دارد همچنین دولت به دنبال اجرای مسکن اجتماعی برای تامین سرپناه دهک‌های کم درآمد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج