۶۱۰۹۶۵
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

میزان رضایتمندی زنان ایرانی

رضایت از زندگی با خانواده همچنان درصد بالایی در میان ایرانیان دارد و به عبارتی دیگر اکثر جوانان ایرانی و اعضای یک خانواده همچنان ترجیح می‌دهند که تا پیش از ازدواج در کنار خانواده خود زندگی کرده و پس از آن هم درمیان اعضای خانواده جدید خود باشند.

خبرگزاری ایسنا: رضایت از زندگی با خانواده همچنان درصد بالایی در میان ایرانیان دارد و به عبارتی دیگر اکثر جوانان ایرانی و اعضای یک خانواده همچنان ترجیح می‌دهند که تا پیش از ازدواج در کنار خانواده خود زندگی کرده و پس از آن هم درمیان اعضای خانواده جدید خود باشند.
بر اساس پژوهش هایی که از سوی معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در این زمینه انجام شده، شاخص «رضایت از زندگی با خانواده» در همه استانها در سطح بالایی قرار دارد.

نتایج پژوهش‌ها میان زنان و دختران ۱۵ تا ۲۴ ساله نشان می‌دهد که ساکنان استان قزوین با ۹۵/۹۹ درصد بالاترین رضایت از زندگی درکنار خانواده را دارند و در مقابل زنان همدانی در همین بازه سنی نیز با ۸۵/۲۴ درصد در پایین‌ترین رتبه قرار گرفته‌اند؛ رتبه‌ای که البته شاخص آن همچنان بالاست و از علاقه مندی و رضایت زنان ایرانی به زندگی در کنار خانواده حکایت می‌کند.

زنان هرمزگانی بیشتر از سایر زنان ایرانی از زندگی با دوستانشان رضایت دارند

زنان چهارمحال و بختیاری کمترین «میزان رضایت از محل تحصیل» را به خود اختصاص دادند

«رضایت از زندگی با دوستان» نیز شاخص دیگری است که در محاسبه میزان رضایت و وضعیت زندگی زنان در آمارهای منتشر شده توسط معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفته است. در این آمار، زنان هرمزگانی ۱۵ تا ۲۴ ساله با ۰۱/ ۸۸ درصد بیش تر از سایر هموطنانشان از زندگی با دوستانشان رضایت دارند و زنان جوان اصفهانی ۱۵ تا ۲۴ نیز با ۷۰/۰۳ درصد در پایین‌ترین رتبه قرار گرفته اند.

زنان ۱۵ تا ۲۴ ساله خراسان جنوبی نیز با ۰۸/ ۹۵ درصد رتبه اول در رضایت از محل تحصیل را به خود اختصاص داده اند. این در حالیست که پایین ترین میزان رضایت از محل تحصیل در کشور نیز با ۶۵/۶۱ درصد به زنان چهارمحال بختیاری تعلق دارد.

بانوان قزوینی با ۷۹.۳۰ درصد سرآمد زنان ایرانی در «رضایت از محیط زندگی»

کمترین میزان «رضایت از درآمد» هم به زنان زنجانی رسید

در شاخص مربوط به رضایت از محیط زندگی، زنان قزوینی با ۳۶ /۷۹ درصد سرآمد هستند و زنان ۱۵ تا ۲۴ ساله ساکن خراسان جنوبی کمترین میزان رضایت از محیط زندگیشان را با ۶۵/۵۸ درصد، دارند.

در شاخص های مربوط به رضایت شغلی نیز زنان ساکن خراسان جنوبی پایین ترین جایگاه را با ۰۴/ ۶۵ درصد به خود اختصاص داده اند. این درحالیست که در شاخص مربوط به رضایت از درآمد، زنان ساکن استان مرکزی با ۵۵/ ۸۰ درصد در بالاترین سطح از رضایت قرار دارند و زنان زنجانی با ۳۷/ ۳۹ درصد از درآمدشان کمترین رضایت را دارند.

شاخص‌های رضایت از زندگی در میان زنان غیر شاغل، فاقد درآمد و غیر محصل نشان دهنده نتایج متفاوتی است. زنان ۱۵ تا ۲۴ ساله غیر محصل آذربایجان غربی با ۷۱/۲۳ درصد بالاترین میزان رضایت از زندگی را در میان این دسته از زنان دارند. زنان سمنانی نیز در همین شاخص با ۴۹ / ۳۱ درصد در پایین ترین رده جدول قرار گرفته اند.

در میان زنان غیر شاغل نیز زنان اردبیلی با ۷۴/۴۹ درصد پایین ترین میزان رضایت از زندگی را در میان هم میهنانشان دارند.

زنان فاقد درآمد لرستانی نیز با ۸۴/ ۹۶ درصد، بیشترین رضایت از زندگی را به خود اختصاص داده‌اند. زنان خراسان شمالی با ۶۹ / ۸۰ درصد نیز دارای پایین ترین رتبه در این شاخص هستند.

«رضایت از خود» نیز شاخصی است که زنان خراسان جنوبی با ۹۳/۳۲ درصد نخستین جایگاه را به در کشور به خود اختصاص داده اند. همچنین زنان اردبیلی با ۸۰/۰۳ درصد کمترین میزان رضایت از خود را دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمارهاتون بدرد خودتون میخوره . راست میگید همه پرسی بزارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من قزوینی ام و اصلا چنین چیزی وجود نداره.قزوین یه شهر سنتی و مردسالاره و زنها خیلی در اینجا تحت فشار محدودیتهای مختلف زندگی می کنند.حتی برای طلاق گرفتن از یک شوهر دیوانه مجبورند چندین سال رضایت خاله خانباجیهای فامیل رو(که طلاق رو ننگ می دونند!) جلب کنند و بعد از نابودی کل بیست سالگیشون در سی سالگی طلاق بگیرند .مثل اتفاقی که برای دختر دایی من افتاد.چی میگن اینها؟ رضاااایت؟!!

      • بدون نام

        دقیقا در همین قزوین زنهای جوان بیست سی ساله به عقد ازدواج مردهای پیرپاتال در می آیند چون بی شوهر بودن عیب و ننگه! امکان زندگی مستقل برای زنان حتی بعد از طلاق وجود نداره. اصلا فرهنگ قزوینی یعنی نکبت . رضایتمندی؟! این مزخرفات چیه؟!

    • بدون نام

      مطمئنید این آمار مربوط به ایرانه؟ من فکر کنم با دانمارک اشتباه شده.

    • بدون نام

      کی آمار گرفتید که ما نفهمیدیم ؟؟؟

    • بدون نام

      دوستان آمار ها درسته چون پدر مردها داره در میاد تا زن ها خوش باشن. همه مردها بیکار افسرده درآمد کم و همه توقعات از اونهاست. زن و دختر هم بخور و بخواب

    • علی

      وقتی زندگی ملت کشوری غیر از ایران و دید اونوقت به فاجعه کیفیت زندگی تو ایران پی می برید
      اموج انگیزه شادی دلخوشی امید و تو احاد مردم تو همین کشور فقیر تر از ما مثل ارمنستان و گرجستان و ببینید
      همه چیز پول نیست
      ایران یک کشور ماتم سرای غمبار و غمناک است که هیچ انگیزه و شادی در اون نمیشه یافت

    • بدون نام

      نتیجه می گیریم قزوین نگو بگو سوئد! الان یه عده هم فکر می کنند خبریه ..مهاجرت می کنند به قزوین! کم بدبختی داریم اینهام میشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج