۶۱۰۹۳۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تخلف ۶۰۰ ميليارد تومانی در هلدينگ پتروفرهنگ

زينب صفري در روزنامه اعتماد نوشت: گزارش تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان قرار است سه شنبه همين هفته در كميسيون آموزش قرائت شود. اين چندمين بار است كه جبار كوچكي‌نژاد، رييس كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان وعده قرائت اين گزارش را مي‌دهد.

زينب صفري در روزنامه اعتماد نوشت: گزارش تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان قرار است سه شنبه همين هفته در كميسيون آموزش قرائت شود. اين چندمين بار است كه جبار كوچكي‌نژاد، رييس كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان وعده قرائت اين گزارش را مي‌دهد.
آخرين بار هم قرار بود سوم مهرماه تكليف آن در كميسيون مشخص شود. با اين حال اما به گفته كوچكي نژاد اين موضوع به دليل نياز به زمان بيشتر براي جمع‌بندي به تعويق افتاد.
تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان حدود ٩ ماه پيش كليد خورد و با اينكه مدت زمان قانوني براي به سرانجام رساندن تفحص شش ماه است اما اين مدت زمان حدود سه ماه ديگر تمديد شد. با اين حال كوچكي‌نژاد به «اعتماد» مي‌گويد با وجود اين زمان اضافه هم هنوز كميته تحقيق و تفحص نتوانسته‌اند بررسي‌هاي خودشان را به صورت كامل از همه شركت‌هاي اقماري صندوق به انجام برسانند.
كميته تحقيق و تفحص بنا به گفته كوچكي نژاد كار بررسي خودش را از سال ٧٤ و همزمان با آغاز به كار صندوق شروع كرده است. او حالا مدعي است كه دست‌اندركاران صندوق آن‌طور كه بايد با تيم تفحص همكاري نكرده‌اند و برخي اسناد را در اختيار آنها قرار نداده‌اند: «كار بررسي صندوق را به‌طور كلي از سال ٧٤ كه صندوق كار خودش را آغاز كرده و تا آنجا كه اسناد موجود بود بررسي كرديم. اما بعضي اسناد موجود نبود.
مثلا ما خواستيم مبالغ واريزي فرهنگيان از مبدا تا مقصد را كنترل كنيم اما نمي‌شد چون اسناد موجود نبود. اين اسناد مربوط به دوره‌هاي مختلف كاري است و دست‌اندركاران صندوق اين اسناد را به ما ارايه ندادند و همكاري آنها كم بود.» با اين حساب كميته تحقيق و تفحص قرار است در گزارش خودش اعلام كند كه درباره كدام محورهاي تفحص به اسناد دست نيافته‌اند يا زمان كافي براي بررسي آنها نداشته‌اند.
به گفته كوچكي‌نژاد كميته تحقيق و تفحص تا اينجا تنها توانسته تفحص از «بانك سرمايه»، «شركت توسعه سرمايه‌گذاري صندوق»، «هولدينگ پتروفرهنگ» و «شركت ساختماني معلم» را به اتمام برساند. او مي‌گويد: «چون زمان كم بود به همه شركت‌ها نرسيديم. فعلا درباره همان شركت‌هايي كه توانستيم و رسيدگي كرديم گزارش ارايه مي‌دهيم.» اما اگرچه چندين بار موعد قرائت اين گزارش به تعويق افتاده با اين همه كوچكي نژاد در پاسخ به اين سوال كه جمع‌بندي گزارش تا اينجا چه بوده مي‌گويد: جمع‌بندي نهايي روز سه‌شنبه معلوم مي‌شود اما آنچه تا اينجا قطعي است اين است كه در بانك سرمايه ١٣ هزار ميليارد وام داده شده كه ٧٠ درصد آنها مشكوك‌الوصول است.
به اين معنا كه اين مبلغ به افرادي داده شده كه مشخص نيستند و تعدادي شركت‌هاي كاغذي و صوري بوده‌اند. به گفته او همچنين در شركت‌هاي پتروشيمي زيرمجموعه صندوق هم حدود ٦٠٠ ميليارد تخلف مالي رخ داده است. به گفته كوچكي‌نژاد بيشترين تخلفات در صندوق از سال ٩١ تا ٩٥ رخ داده كه در اين مدت هم بيشترين تخلفات مربوط به بانك سرمايه بوده است. او همچنين مي‌گويد از ٣١ نفري كه رقم ١٣ هزار ميليارد عمدتا در دست آنهاست برخي در روند تفحص بازداشت شدند و برخي هم مهلت گرفته‌اند تا مبالغ را بازگردانند و در اين جريان مقداري از پول‌‌هاي بانك سرمايه بازگشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج