جاباما
۶۱۰۶۲۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

Spectre ۱۳؛ این لپ تاپ نشان تکامل اچ‌پی است

HP تمامی نقد و بررسی ها و نیز نظرات مشتریان لپ تاپ Spectre ۱۳ را زیر نظر داشته است، تمامی نقاط ضعف موجود در نسخه پیشین،در HP Spectre ۱۳ جدید حذف شده و جای خود را به نقاط قوت داده اند.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: شرکت HP تمامی نقد و بررسی ها و نیز نظرات مشتریان لپ تاپ Spectre ۱۳ را زیر نظر داشته است، تمامی نقاط ضعف موجود در نسخه پیشین،در HP Spectre ۱۳ جدید حذف شده و جای خود را به نقاط قوت داده اند، در ادامه به بررسی ویژگی های این لپ تاپ زیبا و قدرتمند می پردازیم.
Spectre ۱۳؛ این لپ تاپ نشان تکامل اچ‌پی است
مزایا

  • طراحی ظاهری بهینه سازی شده نسبت به مدل پیشین
  • کیفیت صدای خروجی فوق العاده
  • بهره گیری از صفحه نمایش لمسی

معایب

  • تنوع پایین پورت ها

نخستین نسخه لپ تاپ HP Spectre 13 سال گذشته پا به بازار گذاشت، این محصول شرکت HP اولین لپ تاپ کوچک و ظریفی بود که از نمونه 4 هسته ای پردازنده Intel Core i7 استفاده می کرد اما HP برای رسیدن به هدف تولید نازک ترین لپ تاپ دنیا ناچار به چشم پوشی در برخی از ویژگی ها شده بود که نتیجه آن وجود نقاط ضعفی اساسی در این لپ تاپ بود؛ نسخه جدید Spectre 13 تمامی نقاط ضعف نمونه پیشین را در مرکز توجه خود قرار داده و با نگاه و بررسی نمونه سال 2017 نمی توانید هیچ ردی از این نقطه ضعف ها پیدا کنید.

HP Spectre ۱۳ اکثر ویژگی های قدرتمند یک لپ تاپ ایده آل را در خود جای داده است، نمونه جدید این لپ تاپ از پردازنده نسل هشتم Intel Core i۷ استفاده می کند، صفحه نمایش آن لمسی و دارای پنل IPS بوده و دقت تصویر Full HD را به نمایش می گذارد و ... اما در عین حال بهره گیری این لپ تاپ از ویژگی های سخت افزاری به روز و قدرتمند، این طراحی ظاهری آن است که کاربر را به این گجت علاقه مند خواهد کرد.

قیمت و تاریخ عرضه

قیمت تعیین شده برای نمونه پایه ۱۲۹۹ دلار است که HP Spectre ۱۳ را در دسته بندی لپ تاپ های لوکس قرار می دهد و با پرداخت این مبلغ، نمونه ای از این لپ تاپ در اختیارتان قرار خواهد گرفت که از پردازنده چهار هسته ای Core i۷ ۸۵۵۰ U ۱.۸ GHz بهره می برد، حافظه رم آن ۸ گیگابایتی و از نوع LPDDR۳ است و در تولید آن از یک حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی از نوع NVMe SSD استفاده شده است.
Spectre ۱۳؛ این لپ تاپ نشان تکامل اچ‌پی است

صفحه نمایش نمونه یاد شده دارای دقت تصویر Full HD است و با به کارگیری شیشه Gorilla Glass در ساخت آن نباید نگران مقاومت آن باشیم، البته شرکت سازنده بسته به انتخاب کاربر نمونه ای با دقت تصویر ۴K را نیز ارائه داده است که البته تا این لحظه اطلاعی از قیمت آن نداریم، اولین نمونه های HP Spectre ۱۳ جدید در تاریخ ۲۹ ام ماه اکتبر به بازار عرضه خواهند شد.

طراحی

در مقایسه نمونه جدید لپ تاپ HP Spectre ۱۳ با نسخه پیشین بیشترین اصلاحات را در بحث ظاهری خواهید یافت، کارشناسان شرکت سازنده موفق شده اند تا حاشیه تصویر صفحه نمایش را از اطراف به حداقل رسانده و ظرافت بیشتری را به ظاهر لپ تاپ بدهند و به لطف کاهش چشمگیر حاشیه تصویر در نمونه سال ۲۰۱۷ می توان در بحث ظرافت این لپ تاپ را با رقبایی مانند Dell XPS ۱۳ و Lenovo Yoga ۹۲۰ مقایسه کرد.

شرکت سازنده موفق شده تا صفحه نمایش 13.3 اینچی این لپ تاپ را در قابی با عرض 12.13 و ضخامت باور نکردنی 0.41 اینچ جاگذاری کند، همچنین کیبورد و Track Pad در مقایسه با نسخه پیشین بزرگ تر شده اند و وزن کلی لپ تاپ 1.11 کیلوگرم است.
Spectre ۱۳؛ این لپ تاپ نشان تکامل اچ‌پی است

کارشناسان شرکت HP به منظور افزایش سایز کیبورد و TrackPad به ناچار محل قرار گیری بلندگوهای گجت را (که در نمونه سال گذشته بالای کیبورد قرار داشتند) تغییر داده اند، علاوه بر افزایش کلی سایز، کورس حرکت دکمه های کیبورد نیز افزایش داشته و حس بهتری را به هنگام تایپ به کاربر وارد می کند.

یکی از بزرگترین نارضایتی های کاربران نسخه پیشین این لپ تاپ به جذب و نمایش اثر انگشت بدنه در نسخه کرومی رنگ اختصاص داشت و بر همین اساس در نسخه جدید، کروم در میان رنگ های قابل سفارش وجود ندارد.
رنگ اصلی HP Spectre 13 سال 2017 سفید سرامیکی است و گفته می شود برای تولید آن از فناوری پیچیده «استقرار الکتریکی درجا» استفاده شده است که باعث ادغام رنگ و بدنه آلمینیومی لپ تاپ می شود، رنگ دیگر در نظر گرفته شده برای نمونه امسال Ash Silver است.

یکی دیگر از بهینه سازی های انجام شده نسبت به مدل پیشین مربوط به نازک سازی لبه های صفحه نمایش و بدنه اصلی به منظور باز کردن راحت تر لپ تاپ توسط کاربر است، ضخامت لبه صفحه نمایش و بدنه اصلی در نمونه سال گذشته یک دست بود که باز کردن لپ تاپ را قدری سخت کرده بود.
Spectre ۱۳؛ این لپ تاپ نشان تکامل اچ‌پی است

اصلی ترین نقطه ضعف HP Spectre ۱۳ در بحث تنوع پورت ها است، دو پورت USB Type C، یک پورت USB ۳.۱ و جک ۳.۵ میلی متری صدا تمامی درگاه های موجود در این لپ تاپ را تشکیل می دهند وکاربر به منظور اتصال وسایل جانبی متعدد باید از تبدیلگر ها استفاده کند.

عملکرد و عمر باتری

شرکت سازنده می گوید که قدرت سخت افزاری HP Spectre ۱۳ جدید ۵۰ درصد از نمونه سال گذشته بیشتر است و این یکی از پیشرفت هایی است که به واسطه بهره گیری از نمونه ۴ هسته ای پردازنده Intel Core i۷ شاهد آن هستیم.

از دیگر بهینه سازی های انجام شده در نسخه جدید این لپ تاپ می توان به کاهش گرمای تولیدی آن اشاره کرد، مهندسین شرکت HP به این منظور از لوله های گرمایی بزگتر و نیز یک سیستم تهویه و سرمایش هوشمند استفاده کرده اند که تنها در مواقع ضروری فن های هوا را فعال خواهد کرد و این مسئله باعث کاهش برق مصرفی گجت شده است.
Spectre ۱۳؛ این لپ تاپ نشان تکامل اچ‌پی است

درنتیجه بهینه سازی انجام شده در بحث مدیریت گرمای خروجی گجت عمر باتری نمونه سال 2017 این لپ تاپ در مقایسه با نموه سال گذشته افزایش عمری نیم ساعته را نشان داده و عمر باتری HP Spectre سال 2017 را به 11 ساعت و 15 دقیقه می رساند. باتری دستگاه هم با پیشرفت هایی همراه بوده و مهندسی انجام شده و به کار گیری فناوری های جدید در تولید این لپ تاپ باعث شده تا ظرفیت باتری HP Spectre 13 به 43.7 وات ساعت افزایش داشته باشد.

البته هنوز نمی توانیم در مورد عمر باتری ۱۱ ساعت و ۱۵ دقیقه ای گجت قضاوت درستی داشته باشیم و با توجه به اینکه نمونه سال گذشته در تست های ما عمر باتری ای حدودا ۵ ساعته را به نمایش گذاشته بود تخمین دقیق تر عمر باتری این دستگاه را به زمان عرضه آن به بازار موکول می کنیم.

قطعا یکی از نقاط قوت این لپ تاپ صدای خروجی آن است، شرکت سازنده در تولید نمونه سال 2017 این لپ تاپ از بلندگو های Bang & Olufsen استفاده کرده است که ارتقاء قابل توجهی را در بحث حجم و کیفیت صدا نشان می دهد، کیفیت صدا به هنگام پخش موسیقی به قدری راضی کننده است که می تواند میزان استفاده کاربران از هدفون را کاهش دهد.

نتیجه گیری

شرکت سازنده در تولید نمونه جدید لپ تاپ HP Spectre 13 به تمامی مشکلات موجود در نمونه قبلی، نقد و بررسی های منتشر شده و نیز نظرات و انتقادان کاربران توجه داشته است و تقریبا در همه ابعاد شاهد پیشرفت هایی هستیم.
Spectre ۱۳؛ این لپ تاپ نشان تکامل اچ‌پی است

دیگر از جذب و نمایش اثر انگشت بر روی بدنه خبری نیست، لبه های دستگاه نازک تر شده و حاشیه صفحه نمایش هم کاهشی غیر قابل انکار داشته است. علاوه بر این گرمای تولیدی لپ تاپ کاهش داشته، رنگ سفید سرامیکی جدید زیبایی ای خیره کننده به گجت می دهد و شرکت سازنده صفحه نمایش لمسی را به ویژگی های گجت اضافه کرده است. تنها ضعف موجود در آن را می توان در تنوع پایین پورت های لپ تاپ دانست و انتظار داریم تا HP در نمونه سال آینده این گجت چاره ای را برای این مشکل بیاندیشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج