جاباما
۶۰۹۸۴۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش بی سابقه قیمت جهانی کَره

اکنون قیمت جهانی کره به ۸ هزار دلار رسیده که این رقم در طول تاریخ تولید کره، بی سابقه بوده است.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بررسی قیمت گروه یک کالای لبنی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کننده همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: براساس شنیده ها نتیجه بررسی قیمت تمام شده سه قلم کالای لبنی گروه یک شیر، ماست و پنیر در جلسه ستاد تنظیم بازار یکشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بررسی دفاتر قانونی شرکت های لبنی به معنای افزایش قیمت نیست، افزود: پس از گذشت ۴ سال وزیر صنعت و معدن به دنبال درخواست کارخانه‌های لبنی برای افزایش قیمت‌ها دستور دادند که دفاتر قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

باکری ادامه داد: تا اعلام نتایج نهایی بررسی دفاتر قانونی کارخانه های لبنی نمی توان اظهار نظری راجع به قیمت ها کرد، چراکه از تمامی گزارش های کارخانه های لبنی اطلاع نداریم.
رشد چشمگیر صادرات محصولات لبنی در چهار ماه نخست سال

دبیر انجمن صنایع لبنی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضع صادرات محصولات لبنی گفت: براساس آمار گمرک در چهار ماه نخست سال، 171 هزارتن با ارزش بالغ بر 342 میلیون دلار صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش یافت.

به گفته وی تا پایان سال پیش بینی می شود که ارزش صادرات محصولات لبنی به یک میلیارد دلار برسد.

باکری با بیان اینکه خبری از پرداخت مابقی مشوق صادراتی لبنیات نیست، بیان کرد: براساس تصویب مصوبه هیأت وزیران در تیر ماه 95، رقمی معادل 150 میلیارد تومان مشوق صادراتی برای کارخانه های لبنی در نظر گرفته شد که تا کنون تنها 44 میلیارد تومان از این میزان پرداخت شده و مابقی به دلیل نبود نقدینگی بلاتکلیف است .

دبیر انجمن صنایع لبنی در ادامه افزود: علی رغم آنکه مشوق صادراتی در توسعه صادرات محصولات لبنی تأثیر بسیار زیادی دارد، اما به سبب کمبود نقدینگی احتمال عدم تخصیص آن بسیار زیاد است.

افزایش قیمت جهانی کره بی سابقه بوده است

وی از افزایش قیمت جهانی کره خبر داد و گفت: اکنون قیمت جهانی کره به ۸ هزار دلار رسیده که این رقم در طول تاریخ تولید کره، بی سابقه بوده است.

این مقام مسوول در پاسخ به این سوال که احتمال مجدد افزایش قیمت کره در بازار داخل وجود دارد یا خیر، گفت: کارخانه های لبنی با کاهش مصرف کره از سوی مردم روبرو هستند، به همین خاطر نمی توان پیش بینی دقیقی از نرخ کره در بازار داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهلا بی مهلا

      من یه عمه پیر دارم کره، یعنی حالا میتونم با یه قیمت خوب بفروشم به یه پیرمرد که اونم کره ؟

    • بدون نام

      بدبخت شدیم بعد ازاین چه بوخوریم مدارزمین یک سانت ازمحلش خارج شد !!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج