۶۰۸۱۵۶
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

نوری المالکی: توطئه تجزیه عراق ناکام ماند

معاون رئیس جمهوری عراق با بیان اینکه همه پرسی اقلیم کردستان یک توطئه برای تجزیه عراق بود، گفت: این توطئه ناکام ماند و باید از مردم کُرد در برابر این توطئه چینی ها و شعله ور شدن جنگ و نزاع حمایت کرد.

خبرگزاری ایرنا: معاون رئیس جمهوری عراق با بیان اینکه همه پرسی اقلیم کردستان یک توطئه برای تجزیه عراق بود، گفت: این توطئه ناکام ماند و باید از مردم کُرد در برابر این توطئه چینی ها و شعله ور شدن جنگ و نزاع حمایت کرد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان عربی، 'نوری المالکی' معاون رئیس جمهوری عراق با صدور بیانیه ای گفت: توطئه تجزیه عراق به دلیل مواضع قاطع و واضح مرجعیت دینی عراق و موضع گیری دوراندیشانه پارلمان و قوای سیاسی عراق که از آینده این کشور نگران هستند، ناکام ماند.
وی افزود: پاسخ محکم دولت عراق و اتخاذ مواضع واضح در رد همه پرسی و نتایج آن اهرم فشاری بر طرف های دعوت کننده به همه پرسی بود.
معاون رئیس جمهوری عراق خواستار اتخاذ تدابیری برای ممانعت از برافروخته شدن جنگ با مردم کُرد و ناکام گذاشتن تلاش ها برای ایجاد نزاع های نظامی برای سرپوش گذاشتن بر شکست رهبران اقلیم کردستان شد.
نوری المالکی همچنین با بیان اینکه باید از مردم کُرد در مقابل توطئه تجزیه حمایت شود، افزود: مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق سعی دارد تا از رنج هایی که برای مردم کُرد در نتیجه تحریم این اقلیم پیش آمده سوءاستفاده کند، همان طور که صدام دیکتاتور سابق عراق با تحت فشار قرار دادن مردم در نتیجه محاصره این کشور سعی داشت که توجه کشورها و سازمان های بین المللی و حقوق بشری را جلب کند.
وی بدون نام بردن از کشوری، از دولت هایی که در توطئه همه پرسی اقلیم کردستان دست داشته اند، خواست تا در امور داخلی عراق دخالت نکنند و امورد عراق را به مردم این کشور واگذار کنند.
اقلیم کردستان عراق که پس از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی تا کنون به صورت خودمختار اداره می شود در ۲۵ سپتامبر / سوم مهر ماه جاری / با وجود مخالفت های بین المللی همه پرسی استقلال را برگزار کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناصر ییام

      اقای بارزانی هم فریب خورده ودست به خودکشی زده

    • دانیال

      یکی از عوامل اصلی برگزاری رفراندوم خود نوری مالکیه چون حقوق و بودجه کردستان را قطع کرده بود دقیقا مثل حیدر عبادی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج