جاباما
۶۰۶۸۵۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حماس:امیدواریم روابط با ایران به حالت قبل بازگردد

یکی از اعضای ارشد حماس اعلام کرد هیأت حماس در سفر به روسیه درباره توافق جدید برای تبادل اسرا پاسخی روشن به مسکو داده است؛ وی در ادامه برای تقویت روابط با ایران ابراز امیدواری کرد.

خبرگزاری فارس: «موسی ابومرزوق» معاون ریاست دفتر سیاسی حماس اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از روسیه، مصر، ترکیه، قطر و غیره درخواست کرده برای ایجاد توافق جدید تبادل اسرا میانجیگری کنند اما حماس قبل از آزادسازی اسرای قبلی که بار دیگر بازداشت شده‌اند، وارد صحبت برای توافق جدید نخواهد شد.

ابومرزوق درباره روابط با روسیه تصریح کرد: هیأت حماس که اخیرا به مسکو سفر کرد، طرف روسی را در جریان رنج‌های اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی قرار داد، برای طرف روسی روشن کردیم قبل از اینکه اسرائیل به توافق سابق تبادل اسرا (شالیت) پایبند نباشد صحبت از توافق جدید معنی ندارد.

وی پیرامون روابط با ایران نیز گفت: روابط با تهران خوب است و امیدواریم این روابط به حالت قبل برگردد. ایران از کشورهایی است که بیشترین حمایت مالی و تسلیحاتی را از مقاومت فلسطین داشته است و نقش بسیاری در توانایی‌های گردان‌های القسام دارد.

ابومرزوق در گفت‌‌وگویی با خبرگزاری «آناتولی» گفت:این جنبش در جلسات مذاکره با فتح، چانه‌زنی بر سر سلاح مقاومت را نخواهد پذیرفت. سلاح مقاومت برای حمایت از ملت فلسطین است و عاقلانه نیست مقاومت سلاحش را بر زمین بگذارد در حالی که هنوز سرزمینش اشغال شده است و مردمش، آواره.

ابومرزوق سپس به روند تلاش‌ها برای آشتی این جنبش و فتح پرداخت و افزود حماس آنچه لازم بود را ارائه داد تا بهانه‌ها برای برقراری آشتی داخلی فراگیر تمام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج