۶۰۵۲۵۶
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

۱۰ قلعه‌ی بزرگ دنیا

قلعه (castle) بنابر تعاریف به جایی گویند که از نظر دفاعی در سطح بالایی قرار داشته و جایگاه و محل اقامت حاکمان و نجیب زادگان باشد. پس با این تعریف هر جایی را نمی‌توان به عنوان قلعه از آن نام برد. برای مثال اکثر مردم قبول دارند که کاخ کرملین (Kremlin) در شهر موسکو، یک قلعه نیست.

برترین ها - ترجمه از محمدپارسا حاتمی: پیدا کردن بزرگترین قلعه‌های دنیا به همین سادگی نیست، اول باید واژه‌ی قلعه را برای شما توضیح بدهیم. قلعه (castle) بنابر تعاریف به جایی گویند که از نظر دفاعی در سطح بالایی قرار داشته و جایگاه و محل اقامت حاکمان و نجیب زادگان باشد. پس با این تعریف هر جایی را نمی‌توان به عنوان قلعه از آن نام برد. برای مثال اکثر مردم قبول دارند که کاخ کرملین (Kremlin) در شهر موسکو، یک قلعه نیست.
قدم دوم این است که ما مبنای سایز و تخمین را چه چیزی قرار دهیم؟ مثلا بر اساس و مبنای کتاب رکوردهای گینس، قلعه شهر پراگ (Prague Castle) در کشور جمهوری چک بزرگترین قلعه در جهان است اما بر اساس ویکیپدیا قلعه ویندسور (Windsor Castle) بزرگترین قلعه جهان است.

پس با این تفاسیر ما تصمیم گرفتیم به هیچ کدام از این منابع اتکا نکنیم و خودمان مبنا را مساحت زیر بنای اشغال شده در نظر بگیریم و با استفاده از گوگل‌مپ و مساحت سنج KML، این مساحت‌ها را بدست آوردیم و لیستی از 10 قلعه بزرگ دنیا را برای شما آماده کرده‌ایم.

10. قلعه ادینبرگ (Edinburgh Castle) با 35,737 متر مربع
۱۰ قلعه‌ی بزرگ دنیا

ادینبرگ بر روی یک کوه آتشفشانی خاموش در شهر قدیمی ادینبرگ قرار گرفته است و از نظر ارتفاع به قدری بالا است که از هر نقطه‌ی اسکاتلند می‌توانید آن را ببینید. زمان دقیقی از ساخت این بنا مشخص نیست اما می‌دانیم حداقل از قرن 12 میلادی این بنا وجود داشته است. تا قرن 15 میلادی از این مکان بعنوان محل زندگی افراد سلطنتی استفاده می‌شده اما بعد از آن تماما تبدیل به یک پادگان نظامی شد.

۹. قلعه حلب (Citadel of Aleppo) با ۳۹,۸۰۴ متر مربع
۱۰ قلعه‌ی بزرگ دنیا

قلعه شهر حلب در سوریه از قدیمی‌ترین قلعه‌های جهان محسوب می‌شود و در بالای تپه‌ای به ارتفاع ۵۰ متری در مرکز شهر واقع شده است. زمان ساخت آن نیز به هزاره سوم پیش از میلاد برمی‌گردد که بر این اساس می‌توان فهمید که از یونانیان باستان گرفته تا امپراطوری روم شرقی (Byzantines) و ایوبیان (Ayyubids) در آن سکونت داشته‌اند و بنایی که امروزه ما می‌بینیم ساخته شده و بازسازی شده‌ی قرن ۱۳ است.

8. قلعه هیمجی (Himeji Castle) با 41,468 متر مربع
۱۰ قلعه‌ی بزرگ دنیا

این قلعه همانطور که از اسم‌اش مشخص است، در شهر هیمجی قرار دارد و یکی از زیباترین قلعه‌های این کشور است. با این وجود یکی از خوش شانس‌ترین قلعه‌ها نیز می‌باشد چرا که با وجود جنگ جهانی دوم، بمب اتمی و زمین لرزه‌های متنوع جان سالم بدر برده است. در قرن 14 میلادی این بنا ساخته شد اما به این بزرگی نبود و طی قرن‌‌ها گسترش یافت و نمونه‌ای که امروزه ما می‌بینیم حاصل تغیرات سال 1609 میلادی می‌باشد.

۷. قلعه بودا (Buda Castle) با ۴۴,۶۷۴ متر مربع
۱۰ قلعه‌ی بزرگ دنیا

قلعه بودا در قسمت جنوبی منطقه Castle Hill مجارستان واقع شده است که این قلعه جز اولین قلعه‌هایی با دیوارهای حفاظتی بلند در قرن ۱۳ میلادی بوده و مختص به افراد درباری نبوده است و مردمان عادی نیز در این قلعه زندگی‌ می‌کردند. امروزه این قلعه استایلی هنرمندانه داشته درحالی که بارها و بارها مورد حمله قرار گرفته است که نشان از بازسازی خیلی خوب آن می‌باشد.

6. قلعه اسپیش (Spiš Castle) با 49,485 متر مربع
۱۰ قلعه‌ی بزرگ دنیا

قلعه اسپیش در شرق اسلواکی یکی از بزرگترین قلعه‌های قرون وسطایی است که بدنه و ساختار بیرونی آن تماما از تخته سنگ‌های عظیم در اوایل قرن 13 میلادی ساخته شده است. اما قسمت جلویی و حیاط این مجموعه در قرن‌ 15 میلادی ساخته شد. وسعت منطقه و زیبایی مجموعه باعث شده تا مکانی برای فیلم برداری فیلم‌هایی نظیر Dragonheart و The Last Legion باشد.

۵. قلعه هوهنسالبرگ (Hohensalzburg Castle) با ۵۴,۵۲۳ متر مربع
۱۰ قلعه‌ی بزرگ دنیا

این قلعه حیرت انگیز در شهر زالتسبورگ کشور اتریش بنا شده که یکی از بهترین و بزرگترین قلعه‌های محافظت شده با دیوارهای حفاظتی به طول ۲۵۰ متر و عرض ۱۵۰ متر است. در سال ۱۰۷۷ میلادی که برای اولین بار این بنا ایجاد شد، همه‌ی دیوارها چوبی بوده‌اند اما بین سال‌های ۱۴۹۵ تا ۱۵۱۹ تغیر یافت و به شکل امروزی درآمد.

4. قلعه ویندسور (Windsor Castle) با 54,835 متر مربع
۱۰ قلعه‌ی بزرگ دنیا

ویندسور که اغلب به عنوان بزرگترین قلعه جهان شناخته می‌شود، بی تردید بزرگترین قلعه در انگلستان و در منطقه یورکشیر می‌باشد. این قلعه یکی از قلعه‌هایی است که بصورت رسمی محل سکون شاهزاده الیزابت دوم از خانواده سلطنتی بریتانیا در اواخر هفته بوده است، شخصی که پول زیادی خرج می‌کرده است چه برای خود و چه برای دولت‌اش.

۳. قلعه پراگ (Prague Castle) با ۶۶,۷۶۱ متر مربع
۱۰ قلعه‌ی بزرگ دنیا

بر اساس کتاب رکوردهای گینس این قلعه به عنوان بزرگترین قلعه موجود حال حاضر دنیا معرفی شده است. قلعه‌ای که در قرن ۹ میلادی ساخته و تا قرن ۱۸ میلادی به مرور گسترش یافته است. این قلعه مجموعه‌ای بزرگ است و علاوه بر خانه‌ها شامل کلیساهای معروفی مانند کلیسای ویتوس (Vitus Cathedral) و کلیسای جورج (George's Basilica) می‌باشد.

2. قلعه مهرانگاه (Mehrangarh Fort) با 81,227 متر مربع
۱۰ قلعه‌ی بزرگ دنیا

این قلعه با نام فورت (Fort) نیز شناخته می‌شود. در نگاه اول متوجه معماری خاص که مربوط به هندی‌ها می‌باشد، می‌شویم. فورت در ارتفاع 122 متری بر روی تپه‌ای واقع شده است با دیوارهایی به طول 36 متر و عرض 21 متر. هنگام ورود به این قلعه می‌بایست 7 ورودی را طی کنید تا به محوطه‌ی اصلی برسید. این بنا در سال 1459 توسط رائو جودا (Rao Jodha) بنیان گذاری شد هنگامی که می‌خواست پایتخت را از ماندور (Mandore) به جوادپور (Jodhpur) منتقل کند. این بنا در قرن 17 میلادی توسعه و گسترش پیدا کرد.

۱. قلعه مالبورک (Malbork Castle) با ۱۴۳,۵۹۱ متر مربع
۱۰ قلعه‌ی بزرگ دنیا

قلعه مالبورک، یعنی بزرگترین قلعه جهان، در کشور لهستان واقع شده است. در سال ۱۲۷۴ توسط شوالیه‌های تتونیک (Teutonic Knights) این قلعه ساخته شد. قلعه‌ای که تتونیک‌‌ها از آن به عنوان مرکز فرماندهی و کمک به مسیحیان‌ استفاده می‌کردند. این گروه مداوم قلعه را گسترش می‌دادند تا اینکه در سال ۱۴۶۶ به کُنیگزبرگ (Königsburg) نقل مکان دادند. اما متاسفانه در طی جنگ جهانی دوم قسمت اعظم این قلعه تخریب شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج