۶۰۳۷۷۸
۵۰۵۳
۵۰۵۳
پ

۵ گوشی هوشمند انقلابی و ساختار شکن

هر ساله ده‌ها مدل گوشی هوشمند جدید راهی بازار می‌شود اما تنها تعداد کمی گوشی هوشمند انقلابی و ساختار شکن تاکنون راهی بازار شده است، به همین دلیل در ادامه با هم به ۵ گوشی ساختار شکن در ده سال گذشته تاریخ گوشی‌های هوشمند نگاهی خواهیم داشت.

وب سایت فارنت - محمد کاملان: هر ساله ده‌ها مدل گوشی هوشمند جدید راهی بازار می‌شود اما تنها تعداد کمی گوشی هوشمند انقلابی و ساختار شکن تاکنون راهی بازار شده است، به همین دلیل در ادامه با هم به ۵ گوشی ساختار شکن در ده سال گذشته تاریخ گوشی‌های هوشمند نگاهی خواهیم داشت.
۵ گوشی هوشمند انقلابی و ساختار شکن

حتی اگر از طرفداران آیفون ایکس اپل نباشید، باز هم به احتمال زیاد سر وصدای خبر رونمایی آیفون ایکس به گوش شما خورده است، در کنار تمام ویژگی‌های جدیدی که در آیفون ایکس شاهد آن هستیم، این گوشی یادآور دهمین سال حضور گوشی‌های هوشمند در میان کاربران است.

ده سال عمر کوتاهی نیست و در این مدت گوشی‌های هوشمند دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده‌اند. در این بین در مدت این ده سال شاهد گوشی‌هایی بودیم که طراحی انقلابی و ساختار شکن آن‌ها باعث شد صنعت موبایل گام‌های بیشتر به جلو بردارد.

به همین دلیل در ادامه با هم به فهرستی از ۵ گوشی هوشمند ساختار شکن که در طول تاریخ ده ساله گوشی‌های هوشمند معرفی شده‌اند نگاهی خواهیم داشت:

آیفون 4

امکان ندارد سخنی از ساختار شکنی در گوشی‌های هوشمند مطرح شود و نامی از آیفون‌های اپل به گوش نخورد. آیفون 4 آخرین آیفونی بود که استیو جابز فقید آن را با افتخار در دست گرفت و معرفی کرد.
۵ گوشی هوشمند انقلابی و ساختار شکن

آیفون ۴ در آن زمان به لحاظ طراحی یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود بود، قاب استیل و صفحه‌ای شیشه‌ای از مواردی بود که در طراحی ایفون ۴ خودنمایی می‌کرد، کاملاً مشخص است که ویژگی‌های ساختار شکن آیفون ۴ به همین‌جا ختم نمی‌شود.

در آیفون ۴ شاهد حضور صفحه‌نمایش رتینا بودیم، جالب است بدانید در آن زمان این صفحه‌نمایش بالاترین رزولوشن را در گوشی‌های هوشمند در اختیار کاربر قرار می‌داد. این صفحه‌نمایش در کنار رزولوشن بالا از تراکم پیکسل بسیار بالایی نیز بهره می‌برد. لازم به ذکر است که در آن زمان بیشتر گوشی‌های هوشمند تراز اول رزولوشنی برابر با ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل داشتند.

از طرف دیگر آیفون ۴ قابلیت چت ویدئویی را نیز برای کاربران معرفی کرد، اپل این ویژگی را با نام Facetime می‌شناسد. کیفیت و سرویس‌دهی در facetime به حدی بود که تمام سرویس‌های چت ویدئویی در آن زمان حرفی برای گفتن در برابر Facetime نداشتند.

با در نظر گرفتن این موارد و اینکه آیفون ۴ حدود ۷ سال پیش معرفی شده است، باید گفت انصافا آیفون ۴ یکی از ساختارشکن‌ترین گوشی‌های ساخت دست اپل است.

گوشی‌های سری نکسوس گوگل

دومین گوشی ساختار شکنی که قصد معرفی آن را داریم، تنها یک گوشی نیست و صحبت از تمام گوشی‌های سری نکسوس گوگل است. انصافا باید گفت هر کدام از گوشی‌های نکسوس ویژگی‌های ساختار شکن خاص خود را دارند و به همین دلیل نمی‌توان تنها به یک مدل نکسوس به عنوان گوشی ساختار شکن و انقلابی اشاره کرد.
۵ گوشی هوشمند انقلابی و ساختار شکن

گوگل در گوشی‌های نکسوس بهترین تعامل را میان سخت‌افزار و سیستم‌عامل اندروید برای کاربر به ارمغان آورده است.

فرآیند طراحی، توسعه و بازاریابی گوشی‌های نکسوس نیز توسط گوگل انجام می‌شود. از طرف دیگر ساخت نکسوس‌ها توسط برند‌های معتبری نظیر اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و هواوی انجام می‌شود.

تجربه نشان داده است گوگل وسواس زیادی دارد تا بهترین سخت‌افزار را در گوشی‌های نکسوس به خدمت بگیرد. تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا گوشی‌های نکسوس به عنوان گوشی‌هایی ساختار شکن در طول عمر ده ساله گوشی‌های هوشمند به حساب آیند.

گلکسی نوت سامسونگ

سری گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ سال گذشته تجربه تلخی را تجربه کردند اما اولین مدل گلکسی نوت که سال ۱۳۹۰ معرفی شد را می‌توان در فهرست گوشی‌های هوشمند ساختار شکن جای داد.
۵ گوشی هوشمند انقلابی و ساختار شکن

در آن زمان گوشی‌های هوشمند به سمت استفاده از صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر در گوشی پیش می‌رفتند، اما این گلکسی نوت سامسونگ بود که ساختار شکنی کرد و با صفحه‌نمایش بزرگ خود توانست نظر کاربران را به خود جلب کند.

این گوشی صفحه‌نمایشی داشت که به لحاظ ابعاد از گوشی‌های هوشمند آن زمان بزرگ‌تر و از تبلت‌ها کوچکتر بود. ابعاد بزرگ صفحه‌نمایش گلکسی نوت باعث شد تا در آن زمان این گوشی هوشمند سریعاً رقبا را پشت‌سر بگذارد.

سامسونگ برای تعامل هرچه راحت‌تر کاربر در صفحه‌نمایش گلکسی نوت، قلم استایلوس خود را با نام S pen معرفی کرد، این قلم نیز به عنوان یکی از نقاط قوت گلکسی‌های نوت سامسونگ به حساب می‌آید.

در این بین سایر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند نیز دست روی دست نگذاشتند و پس از گلکسی نوت، شاهد گوشی‌های زیادی بودیم که صفحه‌نمایش بزرگ‌تری داشتند، اما این گلکسی نوت بود که با ساختار شکنی خود توانست گوی سبقت را از رقبا برباید.

دروید موتورولا

حدود ۹ سال پیش دروید موتورولا توانست با ساختار شکنی گوشی‌های اندرویدی را در مسیر جدیدی قرار دهد. انصافا باید گفت اولین نسل از دروید موتورولا ویژگی‌هایی داشت که هنوز هم جای بعضی از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند امروزی خالی است.
۵ گوشی هوشمند انقلابی و ساختار شکن

موتورولا در آن زمان برای تعامل با دروید از صفحه‌کلید QWERTY استفاده کرد. این امر باعث شد تا کاربران تجربه استفاده از صفحه‌کلید را در کنار تعامل با صفحه‌ لمسی گوشی هوشمند به صورت همزمان داشته باشند.

موتورولا برای اولین نسل از گوشی‌های دروید خود به لحاظ سخت‌افزاری نیز چیزی کم و کسر نگذاشته بود و این گوشی یک سر گردن از سایر رقبای هوشمند خود بالاتر قرار می‌گرفت، صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل یکی از این موارد است که در آن زمان در گوشی‌های هوشمند چنین رزولوشنی کیمیا بود. سیستم مکان‌یابی با استفاده از سرویس نقشه‌های گوگل نیز یکی دیگر از موارد جالبی بود که در دروید موتورولا شاهد آن بودیم.

اولین نسل آیفون

این روزها شاهد رونمایی آیفون ایکس به عنوان دهمین نسل از آیفون‌های اپل هستیم، اگر بخواهیم جانب انصاف را نگه داریم باید بگوییم آیفون ایکس و سایر آیفون‌های اپل موفقیت چشمگیر خود را مدیون اولین نسل آیفون هستند. واقعیت این است که هیچکدام از گوشی‌های هوشمند آیفون به اندازه اولین نسل آیفون ساختار شکن نبوده‌اند. اولین نسل آیفون بود که با توجه به ویژگی‌ها و کیفیت بالای خود توانست راه را برای سایر آیفون‌ها هموار کند.
۵ گوشی هوشمند انقلابی و ساختار شکن

اکنون که ده سال از حضور اولین نسل از آیفون می‌گذرد، نوآوری‌هایی که در اولین آیفون شاهد بودیم بیشتر جلوه می‌کند. طراحی زیبا و چشم‌نواز، فناوری لمس چند نقطه به صورت همزمان در صفحه‌نمایش خازنی و سایر نوآوری‌هایی که در اولین نسل آیفون حضور داشت ثابت کرد که اولین گوشی آیفون یک گوشی هوشمند معمولی نیست، این گوشی آغازگر انقلابی در گوشی‌های هوشمند بود.

حتی این روزها نیز بسیار از ویژگی‌هایی که در گوشی‌های هوشمند تراز اول مشاهده می‌کنیم از خلاقیت‌های اولین ایفون الهام گرفته شده است. در این زمینه برای نمونه می‌توان به زوم کردن و بزرگ‌نمایی عکس‌ها با استفاده از دو انگشت اشاره کرد، جالب است بدانید این ویژگی را برای اولین بار در نسل اول آیفون شاهد بودیم. طراحی مینیمالیستی و ساده‌ بدنه قاب اولین آیفون نیز از آن مواردی است که تنها از اپل انتظار می‌رود.

در این قسمت به پایان فهرست گوشی‌های هوشمند ساختار شکن در ده سال اخیر رسیدیم، انصافا باید گفت در این ده سال آنقدر گوشی‌های هوشمند مختلف با امکانات متنوع راهی بازا شده‌اند که نمی‌توان در یک قسمت به همه آن‌ها اشاره کرد، با این حساب اگر شما هم گوشی هوشمند ساختار شکنی را می‌شناسیم، این گوشی را در قسمت نظرات با ما سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج