جاباما
۵۹۸۹۰۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

شگرد مجرمان سایبری در فروش کالای دست دوم

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: سایت‌های فروش اجناس دست دوم می‌تواند دست افراد واسطه را از معامله‌ها کوتاه و فروشندگان و خریداران را به هم متصل نماید و بسیار مفید است اما در این بین افراد سودجو و کلاهبرداران‌ نیز بیکار ننشسته‌اند و در این فضا اقدام به فریب ‌خریداران می‌نمایند.

وب سایت شبکه: رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: سایت‌های فروش اجناس دست دوم می‌تواند دست افراد واسطه را از معامله‌ها کوتاه و فروشندگان و خریداران را به هم متصل نماید و بسیار مفید است اما در این بین افراد سودجو و کلاهبرداران‌ نیز بیکار ننشسته‌اند و در این فضا اقدام به فریب ‌خریداران می‌نمایند.
شگرد مجرمان سایبری در فروش کالای دست دوم

سرهنگ ‌علی کریمی اظهار کرد: یکی از روشهایی که افراد کلاهبردار از آن استفاده می‌کنند درج آگهی با قیمت و شرایط بیش از حد عالی است تا باعث جلب نظر خریداران شود.

وی افزود: در این روش‌ فرد کلاهبردار اقدام به انتشار تبلیغات فروش یک وسیله مانند خودرو‌، موتور، تلفن همراه و ... با قیمت بسیار پایین در سایت‌های فروش کالای دسته دوم می‌نماید و برای پیشبرد کار خود آگهی دروغین خود را در قسمت مربوط به تمامی شهر ها قرار می‌دهند تا بتوانند طعمه‌های خود را از کل کشور انتخاب نمایند‌.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: فرد خریدار با مشاهده قیمت کم محصول با فرد فروشنده تماس گرفته و با توجه که جنس در شهر وی قرار ندارد برای از دست ندادن معامله فوراً مبلغی را به صورت بیعانه به حساب فرد کلاهبردار واریز می‌نماید‌ که به محض واریز پول به حساب، فرد مجرم شماره تماس خود را از دسترس خارج و آگهی‌ نیز از روی سایت‌‌ برداشته می‌شود.

وی ‌در ادامه ‌به کاربران توصیه کرد‌: خریداران محترم باید توجه داشته باشند که از کسانی خرید نمایند که امکان ملاقات حضوری با آنها پیش از انجام معامله وجود داشته باشد، یعنی تا حد ممکن از خرید از شهرها و استان‌هایی که محل سکونتشان نیست خودداری نمایند و همچنین هیچ‌وقت پیش از انجام معامله وجهی به عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول پرداخت نکنند.

سرهنگ کریمی افزود‌: عده‌ای از کاربران خریدار تصور می‌کنند‌ اگر فروشنده شماره حساب و یا شماره تلفن خود را درج کند می‌توان به او اعتماد کرد اما این تصور اشتباه است زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرار گرفته باشد.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان گفت: از هموطنان عزیز درخواست دارم در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش فوریت‌های پلیسی با ما در میان بگذارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج