جاباما
۵۹۸۲۵۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برنامه ریزی برای احیای سینماهای مصادره شده

رئیس شورای شهر تهران از برنامه ریزی مدیریت شهری برای احیای برخی از سینماهای مصادره شده خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس شورای شهر تهران از برنامه ریزی مدیریت شهری برای احیای برخی از سینماهای مصادره شده خبر داد.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران، حجت نظری و محمدجواد حق شناس از اعضای شورای شهر تهران و همچنین مجتبی عبداللهی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به مناسبت۲۱ شهریورماه روز سینما، در سینمای آزادی حضور پیدا کردند.

رضا سعیدی پور مدیرعامل سینمای آزادی در بدو ورود اعضای شورای شهر تهران و مسئولان شهری اظهار کرد: سینما آزادی حدود ۱۰ سال پیش مورد بازسازی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سالیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان برای تماشای فیلم های مورد علاقه در سینما آزادی حضور پیدا می کنند بیان کرد: سینمای آزادی رتبه دوم را بین سینماها در اختیار دارد به طوری که مجتمع کوروش با ۱۲ سالن رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

سعیدی پور با بیان اینکه مشکل اصلی سینمای آزادی عدم پارکینگ در مجاورت این سینما است، بیان کرد: البته پارکینگی در مجاورت سینما متعلق به بانک سپه است که ظرفیت آن حدود ۹۰ خورو است که متاسفانه مسئولان بانک سپه در مناسبت های مختلفی همکاری لازم را با مسئولان سینما نمی کنند.

به گزارش مهر، مجتبی عبداللهی معاون امور فرهنگی واجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران برای تملک زمین مجاور سینمای آزادی برای احداث پارکینگ بیان کرد: متاسفانه یک سری اختلاف نظرها بین مالکان وجود داشته و ما نیز در سالهای گذشته پیشنهاد خرید این زمین را ارائه کرده ایم اما تا به امروز موفق نشده ایم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در حوزه اقتصاد سینما و دگرگون کردن آن بیان کرد: در گذشته ۲۴ هزار صندلی در شهر تهران برای سینماها ایجاد شده بود که این رقم هم اکنون به ۷۵ هزار صندلی سینما و آمفی تئاتر رسیده است.

محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به حضور مسئولان شهری همزمان با بیست و یکم شهریورماه روز سینما بیان کرد: در این دوره از مدیریت شهری رویکرد جدی را به هنر و سینما خواهیم داشت و این حضور نشان دهنده این موضوع است و ما سینما را به مثابه دروازه و پل ارتباطی جامعه و هنر می دانیم.

وی اضافه کرد: رویکرد ما در این دوره افزایش زیرساخت ها و پردیس های سینمایی است به طوری که طی ۴ سال آینده در هر منطقه از تهران یک پردیس سینمایی ایجاد شود و با تکمیل زیرساخت ها به اقتصاد هنر و سینما کمک خواهد شد.

حق شناس همچنین به احیای سینماهای قدیم شهر تهران اشاره کرد و گفت: یکی از این سینماها در خیابان لاله زار بوده که تلاش می‌شود آن را احیا کنیم تا شهروندان با حضور در این سینما بتوانند از فیلم های مورد نظر خود استفاده کنند.

وی همچنین به سنگ فرش کردن دو خیابان لاله زار و ناصرخسرو با همکاری صنوف این دو خیابان اشاره کرد و گفت: می توانیم الگویی که در خیابان ۳۰ تیر در خصوص سنگ فرش ها انجام شد را در این دو خیابان اجرا کنیم.

به گزارش مهر محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه قبل از انقلاب صنعت سینما به سمت ابتذال کشیده شده اظهار کرد: در آن زمان سرمایه گذاران سینما طاغوتی بوده و خوشبختانه بعد از انقلاب اقدامات خوبی در خصوص اقتصاد سینما صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای انقلابی در عرصه سینما و هنر غنیمتی محسوب می‌شود، گفت: در سالهای گذشته اقدامات خوبی در خصوص سینما و حضور شهروندان انجام شده است که تلاش می‌شود این اقدامات در آینده نیز ادامه پیدا کند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی مدیریت شهری برای احیای برخی از سینماهای مصادره شده در اوایل انقلاب اسلامی که در اختیار نهادهای انقلابی است، گفت: تلاش می‌شود تا این سینماها در اختیار نهادهای هنری قرار بگیرد و مردم بتوانند با حضور در سینماها فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنند.

وی همچنین ازپیگیری مدیریت شهری برای تامین یارانه بلیت سینما خبر داد و افزود: امیدواریم در این زمینه نیز بتوانیم یارانه ای را نیز همانند تمامی ارگانها برای شهروندان در نظر بگیریم تا با این اتفاق سینما رونق بیشتری داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج