۵۹۸۰۹۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بلومبرگ:‌

تلاش ترامپ برای متحد کردن قطر و عربستان علیه ایران

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی ضمن اعلام این‌که تلاش‌های ترامپ برای از میان بردن اختلافات میان قطر و عربستان تا کنون نتیجه‌ای نداشته و وضع را بدتر کرده است نوشت: دونالد ترامپ سعی دارد تا با از میان برداشتن اختلافات میان کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس آنها را برای مقابله با ایران متحد کند.

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی ضمن اعلام این‌که تلاش‌های ترامپ برای از میان بردن اختلافات میان قطر و عربستان تا کنون نتیجه‌ای نداشته و وضع را بدتر کرده است نوشت: دونالد ترامپ سعی دارد تا با از میان برداشتن اختلافات میان کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس آنها را برای مقابله با ایران متحد کند.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ تلاش‌های خود را برای از میان برداشتن اختلاف میان قطر و ائتلاف تحت رهبری عربستان از سر گرفته است؛ چرا که معتقد است این اختلاف ایجاد شده متحدان عربی آمریکا را در حاشیه خلیج فارس از مقابله با ایران دور می‌کند.

بنا بر گفته یک منبع عربی که خواست نامش فاش نشود ترامپ به مقامات کویتی که هفته گذشته به کاخ سفید سفر کرده بودند گفته کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نمی‌توانند با نقش روز افزون ایران در منطقه مبارزه کنند در حالی‌که خود با یکدیگر اختلاف داشته باشند.

او گفته است ترامپ سپس در چند تماس تلفنی با رهبران این کشورهای عربی با آنها گفت‌وگو کرد که این تماس‌ها به نخستین تماس مستقیم حاکم قطر و شاهزاده عربستان پس از ایجاد اختلاف میان دو کشور در سه ماه گذشته شد. اگر چه تا کنون تلاش‌های ترامپ تنها به گسترش اختلافات میان دو طرف دامن زده است.

بنا به گفته این منبع عربی ترامپ به هیات کویتی اعلام کرد که هم اکنون چالش واقعی برای آمریکا و متحدان آن در شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس، ایران است.

همچنین ترامپ گفته که قصد دارد به این اختلاف‌ها پایان دهد.

به گزارش بلومبرگ عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر، قطر را به حمایت از تروریست و همکاری با ایران متهم می‌کنند. این در حالی است که دوحه تا کنون این ادعاها را رد کرده است. اختلاف میان عربستان و قطر تنها چند روز پس از سفر ترامپ به عربستان و نیز انتقاد او از حمایت ایران از تروریست‌ها ایجاد شد. در این بین کویت همواره سعی داشته تا نقش یک واسطه را ایفا کند و به اختلافات پایان دهد اگرچه با موفقیتی رو به رو نبوده است.

از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را به بهانه برنامه موشکی این کشور افزایش داده و برجام را یک توافق بی‌ارزش برای آمریکا توصیف کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج