۵۹۷۵۳۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

درخواست ترامپ از دیوان عالی درباره فرمان ضدمهاجرتی

دولت آمریکا از دیوان عالی این کشور خواسته که در برابر قضات یکی از دادگاه‌های استیناف این کشور بایستد و مجوز ممنوع ماندن سفر اقوام درجه ۲ مهاجران ایرانی و ۵ کشور دیگر را صادر کند.

خبرگزاری فارس: به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا از دیوان عالی آمریکا خواست در برابر رأی اخیر دادگاه استیناف بخش ۹ این کشور موضع بگیرد و راه را برای اجرای فرمان ضدمهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هموار کند.

فرمان ضدمهاجرتی ترامپ، فرمانی است که بر اساس اختیارات ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و در قالب فرمان اجرایی صادر شده و بر اساس آن، اتباع ایران، لیبی، سودان، سومالی، سوریه و یمن از سفر به آمریکا منع می‌شوند.

این فرمان پس از صدور و در طی روزهای اندک اجرایی شدن، با مخالفت گسترده اقشار مختلف آمریکا روبرو شد و به عنوان یک قانون نژادپرستانه مورد حمله قرار گرفت.

آخرین مرحله از مخالفت‌ها با تصمیم ترامپ، روز جمعه شکل گرفت که طی آن، دادگاه استیناف بخش ۹ آمریکا که رسیدگی به فرجام‌خواهی پرونده‌های ۱۳ ایالت را بر عهده دارد رأیی صادر کرد که بر اساس آن، اقوام درجه ۲ اتباع فعلی آمریکا که ریشه در این ۶ کشور دارند، از ممنوعیت‌های فرمان اجرایی ترامپ معاف می‌شوند.

بر اساس این رأی همچنین ورود مهاجرینی که تأییدیه‌های مربوطه را از دولت آمریکا گرفته‌اند و یا در حال گذراندن مراحل اداری جذب پناهجو هستند، ممکن می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج