۵۹۷۴۳۰
۵۱۲۰
۵۱۲۰
پ

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (۴)

در این مطلب قصد داریم پرفروش ترین کتاب ها یا رمان ها در سرتاسر دنیا در دهه ها و قرن های اخیر را برایتان معرفی کنیم. این معیار که غالب جوامع مختلف در نسل های مختلف، یک کتاب را پسندیده باشند قطعا یکی از بهترین و معتبرترین لیست های «کتاب های واجب برای خواندن» را شکل خواهد داد.

برترین ها: اگر یک کتابخوان حرفه ای نباشید و بخواهید کتابی در دست بگیرید و مطالعه کنید و از طرفی فرد خبره ای هم اطرافتان نداشته باشید، مجبورید به لیست های مختلف مراجعه کنید. اما فراوانی این لیست ها که بر اساس معیارهای مختلف و توسط افراد با سلایق متفاوت تهیه شده اند، شما را بیش از پیش گیج خواهد کرد.
ما به کمک شما آمده ایم و در این مطلب قصد داریم پرفروش ترین کتاب ها یا رمان ها در سرتاسر دنیا در دهه ها و قرن های اخیر را برایتان معرفی کنیم. این معیار که غالب جوامع مختلف در نسل های مختلف، یک کتاب را پسندیده باشند قطعا یکی از بهترین و معتبرترین لیست های «کتاب های واجب برای خواندن» را شکل خواهد داد. پس بجنبید و لذت خواندن کتاب های زیر را از دست ندهید.
۶۱. «وقتی باردار هستید باید منتظر چه چیز باشید» اثر هایدی مرکف، آرلن آیزنبرگ و سندی هاتاوی
این کتاب با در بر داشتن تمام نکات جدید دربارۀ بارداری، زایمان و سبک زندگی والدین آینده، با یک طرح پیش فرض، اطلاعات لازم در مورد انتخاب متخصص، روش های مختلف زایمان، حاملگی دوم، دوقلو ها، روابط زناشویی در حاملگی و مقابله با عوارض رایج و کمتر رایج بارداری تکمیل می شود.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

62. «ماجرا های هاکلبری فین» اثر مارک تواین

رمان درخشان قرن نوزدهمی مارک تواین، مدت های طولانی یکی از بهترین نمونه های ادبیات آمریکا به شمار رفته است. این رمان هاک سرکش و آزادی خواه را که اولین بار در «ماجرا های تام سایر» معرفی شده بود، باز می گرداند و او را در مرکز داستان قرار می دهد. داستان کلاسیک تواین، که غنای آن در گویش معتبر، طنز عامیانه و تفسیر تند و تیز اجتماعی اش است، ماجرا های هاک و جیم، بردۀ فراری، را در سفری هیجان انگیز در مسیر رود می‌سی‌سی‌پی دنبال می کند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

63. «خاطرات سری آدریان مول 13 و 4/3 ساله» اثر سو تاونسند

این کتاب به سبک خاطره نوشته شده و به نگرانی ها و افسوس های یک نوجوان می پردازد که باور دارد یک روشنفکر است. داستان در سال های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۲ می گذرد و در پس زمینۀ خود برخی رویداد های تاریخی دنیا، از جمله جنگ فالکلند، ازدواج شاهزاده چارلز و بانو دایانا و تولد شاهزاده ویلیام، را نیز منعکس می کند. مول منتقد بی رحم نخست وزیر وقت، مارگارت تاچر، است و او را در فهرست بدترین دشمنانش قرار می دهد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

64. «کان تیکی: سراسر اقیانوس آرام در یک قایق» اثر تور هیردال

در این گزارش کلاسیک از ماجراجویی در طبیعت، پنج مرد در جستجوی یک قهرمان افسانه ای از پرو تا پلینزی سفر می کنند. این نسخۀ کلاسیک غنی شامل یادداشت های توضیحی مفصل، تحلیل منتقدانه در بر دارندۀ دیدگاه های معاصر و مدرن در مورد این اثر و یک مقالۀ دیداری بی نظیر دربارۀ این سفر می باشد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

65. «سرزمین موجودات وحشی» اثر موریس سنداک

یک شب مکس لباس گرگی خود را می پوشد و کلی شیطنت می کند، بنابر این مادرش او را "موجود وحشی" می نامد و از شام خوردن محروم می کند. آن شب در اتاق مکس یه جنگل شروع به رشد می کند و اقیانوسی جاری می شود که در آن قایقی آمادۀ بردن مکس به سرزمین موجودات وحشی است. مکس وحشی ها را رام می کند و خود را پادشاه آنها می داند. بعد آشوب وحشی ها شروع می شود. اما زمانی که مکس هیولاها را به رختخواب می فرستد و همه چیز آرام می شود، احساس تنهایی به سراغش می آید و متوجه می شود وقت آن رسیده که به سوی خانه حرکت کند، جایی که یک نفر بیشتر از همه او را دوست دارد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

66. «راز» اثر روندا برن

نسخۀ دهمین سالگرد انتشار «راز» شامل یک پیشگفتار جدید به قلم روندا برن و ده نمونه از تغییر ساز ترین بینش هایی است که وی در طول ده سال گذشته با تمرین و زندگی به سبک «راز» به دست آورده است. این ۱۰ بینش به تنهایی می توانند به فهم و تسلط شما در قانون جذب سرعت ببخشند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

67. «ترس از پرواز» اثر اریکا جانگ

همسر یک روانکاو که از زندگی خود خسته شده، وارد ماجرایی بکر می شود که زندگی اش را تغییر می دهد. ایزدورا وینگ، بعد از پنج سال، در زندگی خود بر سر دوراهی قرار می گیرد: آیا او و همسرش باید با هم بمانند یا از هم جدا شوند؟ ایزدورا، که همسرش را در کنفرانس روانکاوی در وین همراهی می کند، او را رها می کند و در جستجوی شخصی با شور و اشتیاقی بی پرده، به تنهایی در اروپا سفر می کند. اما، همانظور که او یاد می گیرد، رهایی لزوماً برابر با خوشبختی نیست.

«ترس از پرواز» که در زمان انتشارش در سال 1973 یک شور ادبی به پا کرد، اریکا جانگ را به یکی از پیشرو ترین صداهای نسل خود در زمینۀ جنس زن و فمینیسم تبدیل کرد. بعد از نزدیک به چهار دهه، چیزی از بینش، ذوق و بذله گویی حیرت انگیز این رمان کم نشده است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

68. «کلبه» اثر ویلیام پال یانگ

میسی، کوچک ترین دختر مکنزی الن فیلیپ، طی تعطیلات خانوادگی ربوده می شود و شواهدی مبنی بر این که به شکل بی رحمانه ای به قتل رسیده، در کلبه ای متروکه در عمق مناطق بکر اورگان، دیده می شود. چهار سال بعد، مک در میان "اندوه بزرگ" خود یادداشت مشکوکی، ظاهراً از خدا، دریافت می کند که از او دعوت می کند یک آخر هفته به آن کلبه برگردد. او بر خلاف خواستۀ قلبی اش در یک بعد از ظهر زمستانی به آنجا می رود و با رسیدن به کلبه تاریک ترین کابوس هایش برایش زنده می شوند. چیزی که مک در آن کلبه پیدا می کند، زندگی او را تا ابد تغییر می دهد.

در دنیایی که دین روز به روز نامربوط تر به نظر می رسد، «کلبه» با پرسش ابدی "در این دنیای پر از رنج های وصف ناپذیر، خدا کجا است؟" دست به گریبان می شود. پاسخی که مک به آن می رسد، شما را مبهوت و شاید به اندازۀ مک متحول خواهد کرد. و از همۀ کسانی که می شناسید خواهید خواست این کتاب را بخوانند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

۶۹. «شب به خیر ماه» اثر مارگارت وایز براون

در اتاق سبز بزرگ، یک خرگوش کوچولو توی تخت قایم شده. "شب به خیر اتاق، شب به خیر ماه." خرگوش کوچولو به تمام چیزهای آشنای توی اتاق خواب نیمه روشنش، به عکس سه بچه خرسی که روی صندلی نشسته اند، به ساعت ها و جوراب هایش، به دستکش ها و بچه گربه ها، به همه چیز یکی یکی شب به خیر می گوید. در این اثر کلاسیک ادبیات کودکانۀ محبوب چند نسل از خواننده ها و شنونده ها، شعر آرام کلمات و تصاویر لطیف و آرامش بخش به هم آمیخته اند تا کتابی کامل برای پایان روز رقم بزنند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

۷۰. «داستان بی پایان» اثر میشائیل اِنده

این اثر حماسی تخیلی از زمان اولین انتشارش در بیش از یک دهه قبل، قلب میلیون ها خواننده را در سراسر دنیا تسخیر کرده است. داستان خاص آن در میان داستانی دیگر، دعوتی مقاومت ناپذیر از خواننده ها است تا خود بخشی از کتاب شوند.

داستان با پسری تنها به نام باستیان و کتاب عجیبی که او را به دنیای زیبا اما محکوم به فنای فانتاستیکا می کشاند، شروع می شود. فقط یک انسان می تواند این مکان مسحور کننده را، با دادن نامی جدید به فرمانروای آن، ملکۀ کودک مانند، نجات دهد. اما سفر به برج ملکه از سرزمین اژدها ها، غول ها و هیولا ها و سحر و جادو می گذرد و در صورتی که باستیان تلاش خود را آغاز کند، ممکن است هرگز باز نگردد. او همچنان که در سرزمین فانتاستیکا پیش می رود، باید شجاعت رویارویی با دشمنان وصف ناپذیر و اسرار قلب خود را به دست بیاورد. خواننده ها نیز می توانند به سرزمین شگفت انگیز و فراموش نشدنی فانتاستیکا سفر کنند، فقط کافی است کتاب را ورق بزنند...
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

71. «حدس بزن چقدر دوستت دارم» اثر سم مک برتنی

"حدس بزن چقدر دوستت دارم" این را خرگوش کوچولوی قهوه ای می گوید. خرگوش کوچولوی قهوه ای به پدرش نشان می دهد چقدر دوستش دارد: به این دوری که دستم می رسد و به این بلندی که می توانم بجهم. اما خرگوش قهوه ای بزرگ می تواند دستش را بیشتر از او باز کند و بلند تر از او بجهد، بنابراین او را بیشتر دوست دارد. خوب، پس خرگوش کوچولو پدرش را درست تا روی ماه دوست دارد، اما این هم دقیقاً نصف اندازۀ عشق خرگوش بزرگ به او است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

72. «شوگون» جیمز کلاول

یک ماجراجوی جسور انگلیسی. یک جنگجوی شکست ناپذیر ژاپنی. زنی زیبا که بین دو راهی زندگی، دو راهی عشق مردد است. اینها همه با هم در حماسه ای شگفت انگیز از زمان و مکانی شعله ور از نبرد، شور و اشتیاق، جاه طلبی، هوا و هوس و مبارزه برای قدرت گرد هم آمده اند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

73. «پُکی کوچولو» اثر جانت سیبرینگ لاوری

«پُکی کوچولو»، یکی از دوازده کتاب طلایی اصلی، از سال ۱۹۴۲ تا کنون ۱۵ میلیون نسخه فروش داشته و به یکی از محبوب ترین کتاب های کودک تاریخ تبدیل شده است. حالا، این توله سگ کوچولو آماده است که قلب و ذهن نسل جدید کودکان را تسخیر کند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

74. «ستون های زمین» اثر کن فولت

کن فولت در سراسر دنیا به عنوان استاد تعلیق آنی معروف است، اما محبوب ترین و پر فروش ترین کتاب او داستان جذاب راهبی قرن دوازدهمی است که قصد دارد کاری به نظر غیر ممکن انجام دهد: ساختن بزرگ ترین کلیسای جامع گوتیک که تا آن زمان جهان به خود دیده است.

هر چیزی که خوانندگان از فولت انتظار دارند اینجا است: دسیسه، اقدام سریع، و داستان عاشقانۀ پر شور. اما آنچه «ستون های زمین» را حیرت انگیز می کند، زمان آن، قرن دوازدهم؛ مکان آن، انگلستان فئودال و موضوع آن یعنی ساخت کلیسایی باشکوه است.
فولت انگلستان زمخت و پر زرق و برق قرون وسطایی را با تمام جزئیات بازسازی کرده است. جنگل های پهناور، شهرهای حصار کشی شده، قلعه ها و صومعه ها به چشم انداز هایی آشنا تبدیل شده اند. در مقابل این پس زمینۀ آکنده از ویرانگری های جنگ و ضرب آهنگ زندگی روزمره که با دقت به تصویر کشیده شده و با پیچیدگی در هم بافته شده اند، استاد داستان سرا خواننده را به درون زندگی، رویاها، تلاش ها و عشق های شخصیت ها می کشاند: تام، استاد بنا، آلیینا، زن نجیب زاده و زیبایی مسحور کننده اش؛ فیلیپ، رئیس صومعۀ کینگزبریج؛ جک، هنرمند سنگ تراش؛ و اِلن، زن جنگل. از سنگ تراش ساده گرفته تا پادشاه متکبر، همۀ شخصیت ها به وضوح جان گرفته اند.

ساخت کلیسا با هنرمندی کمابیش وهم آور سنگ تراشان تعلیم ندیده، مرکز درام داستان است. فولت در اطراف محل ساخت و ساز کلیسا، داستانی از خیانت، انتقام و عشق به هم می بافد که با اعدام یک مرد بی گناه در ملأ عام شروع می شود و با تحقیر یک پادشاه به پایان می رسد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

75. «دوست یابی و نفوذ در دیگران» اثر دیل کارنگی

شما می توانید دنبال شغل دلخواهتان بروید... و آن را به دست آورید! می توانید شغل فعلی تان را حفظ کنید و آن را بهبود ببخشید! می توانید از هر موقعیتی که دارید برای پیشرفت خودتان استفاده کنید! «دوست یابی و نفوذ در دیگران» از زمان انتشار در سال ۱۹۳۶ تاکنون بیشتر از ۱۵ میلیون نسخه فروخته است. اولین کتاب دیل کارنگی اثر پرفروشی است که با توصیه های تغییر ناپذیرش هزاران نفر از افراد مشهور کنونی را به موفقیت در تجارت و زندگی شخصی رسانده است.

همانطور که گفته شد، اصول دیل کارنگی هنوز هم مؤثرند و به شما کمک خواهند کرد تا در این دنیای پیچیده و رقابتی مدرن به بیشترین حد توانایی خود دست یابید. شش راه برای این که مردم شما را دوست بدارند، دوازده راه برای این که طرز فکر شما را قبول کنند و نه راه برای تغییر دادن مردم بدون برانگیختن خشم آنها را در این کتاب یاد بگیرید.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

۷۶. «عطر: داستان یک قاتل» اثر پاتریک زوسکیند

رمان کلاسیک پاتریک زوسکیند، کتاب پرفروش تحسین شده و پر شور بین المللی آزمایشی ترسناک را مطرح می کند: چه اتفاقی می افتد وقتی زیاده روی یک شخص در شدید ترین احساسش- حس بویایی او- منجر به قتل می شود.

در محله های فقیر نشین فرانسۀ قرن هجدهم، ژان باتیست گرونویی با موهبتی ویژه به دنیا می آید: حس بویایی مطلق. وقتی بزرگ تر می شود، زندگی خود را با کشف بوهای مختلف در پاریس می گذراند و یک عطار برجسته هنر باستانی ترکیب روغن ها و گیاهان با ارزش را به او می آموزد. اما نبوغ گرونویی به حدی است که با این کارها راضی نمی شود و وسوسه می شود بوی چیزهایی مثل دستگیره های برنجی و چوب تازه بریده شده را به دست آورد. یک روز بویی به مشام او می رسد که به خطرناک ترین جستجوی او برای ساختن "عطر نهایی" منجر می شود؛ بوی یک دختر جوان و زیبا. «عطر» با روایت درخشان و خیره کننده اش، داستان قدرتمندی از قتل و شرارت نفسانی است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

77. «خوشه های خشم» اثر جان استاین‌بک

این داستان حماسی برندۀ پولیتزر جان استاین‌بک دربارۀ رکود بزرگ اقتصادی است و سفر یک خانواده و یک ملت را به دنبال کار و کرامت انسانی به سوی غرب روایت می کند. شاید این اثر آمریکایی ترین رمان کلاسیک آمریکا باشد. رمان به خانوادۀ جود، خانواده ای فقیر از زارعان مستأجر می پردازد که به خاطر خشکسالی، مشکلات اقتصادی و تغییرات به وجود آمده در صنایع کشاورزی و امور مالی از خانۀ خود در اوکلاهما رانده شده اند. خانوادۀ جود به دلیل وضعیت ناامید کننده شان و نیز از آنجا که در طوفان شن به دام افتاده اند، تصمیم می گیرند به کالیفرنیا بروند.

آنها نیز به همراه هزاران اوکلاهمایی دیگر، به دنبال شغل، زمین، شرافت آینده هستند. استاین‌بک زمانی که مهیای نوشتن این رمان شد، نوشت: "می خواهم نشان ننگی بر حرامزاده های طماعی که باعث این وضعیت [رکود بزرگ و عواقب آن] هستند، بگذارم." استاین‌بک با این کتاب طرفداران زیادی از میان طبقۀ کارگر پیدا کرد، شاید دلیل آن همدردی کتاب با جنبش کارگران و نثر قابل فهم آن باشد. امروزه «خوشه های خشم» در کلاس های ادبیات دبیرستان ها و دانشگاه های آمریکا تدریس می شود. در سال 1940، اقتباس سینمایی تحسین شده ای از این رمان، با بازی هنری فوندا و کارگردانی جان فورد، ساخته شد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

۷۸. «نجواگر اسب» اثر نیکلاس اوانز

اسمش تام بوکر است. صدایش اسب های وحشی را رام می کند و دست هایش روح های شکسته را التیام می دهد. و آنی گریوز، نا امید از التیام دختر آسیب دیده اش، اسب وحشی دخترش و قلب جریحه دار خودش، عرض یک قاره را پیموده تا به مزرعۀ بوکر در مونتانا برسد. او به خاطر امید آمده است. به خاطر فرزندش. و به خاطر چیزی که کسی جز بوکر نمی تواند به او بدهد: دلیلی برای باور داشتن.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

۷۹. «سایۀ باد» اثر کارلوس روئیس سافون

بارسلونا، سال 1945: یک شهر بعد از جنگ داخلی اسپانیا، به آرامی التیام می یابد، و دنیل، پسر یک فروشندۀ کتاب های کمیاب که سوگوار از دست دادن مادر است، آرامش خود را در کتابی اسرارآمیز به نام «سایۀ باد» نوشتۀ شخصی به نام خولیان کاراکس باز می یابد. اما وقتی تصمیم می گیرد آثار دیگر این نویسنده را پیدا کند، موضوع تکان دهنده ای را کشف می کند: یک نفر تمام نسخه های همۀ کتاب های کاراکس را از بین برده است. در واقع، دنیل ممکن است تنها کسی باشد که کتابی از کاراکس دارد. خیلی زود، جستجوی به ظاهر بی خطر دنیل به یکی از تاریک ترین اسرار بارسلونا منتهی می شود: داستانی حماسی از قتل، دیوانگی و عشقی محکوم به فنا.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)

۸۰. «راهنمای سواری مجانی به کهکشان» اثر داگلاس آدامز

چند ثانیه قبل از این که زمین برای راه اندازی یک بزرگراه کهکشانی نابود شود، فورد پریفکت، پژوهشگر نسخۀ بازبینی شدۀ راهنمای سواری مجانی به کهکشان که پانزده سال است یک هنرمند از کار افتاده محسوب می شود، دوستش آرتور دنت را از سیارۀ زمین خارج می کند.

این زوج پر انرژی به کمک گفته های راهنمای سفر مجانی ("حوله تقریباً مفید ترین چیز برای یک مسافر بین ستاره ای است") و کلی مسافر دیگر، سفری را در فضا آغاز می کنند. مسافران دیگر عبارتند از: زیفود بیبل براکس، رئیس کهکشان با دو سر و سه دست؛ تریلیان، نامزد زیفود؛ ماروین، ربات پارانوئید، درخشان و دائماً افسرده؛ و ویت ووجاجیگ، دانشجوی قدیمی که به خاطر ناپدید شدن تمام خودکار هایی که در طول سال ها خریده، دچار عقدۀ روحی شده است.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (4)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج