۵۹۷۳۰۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

افزایش ۷۰ تومانی دلار در ۲۰ روز گذشته

بررسی قیمت دلار طی ۲۰ روز گذشته حاکی از روند افزایشی این نوع ارز در بازار آزاد است؛ به طوری که حدود ۷۰ تومان به قیمت هر دلار اضافه شد و این نوع ارز از کانال ۳۹۰۰ تومان گذشت که بالاترین قیمت در سال ۱۳۹۶ است.

خبرگزاری ایسنا: بررسی قیمت دلار طی ۲۰ روز گذشته حاکی از روند افزایشی این نوع ارز در بازار آزاد است؛ به طوری که حدود ۷۰ تومان به قیمت هر دلار اضافه شد و این نوع ارز از کانال ۳۹۰۰ تومان گذشت که بالاترین قیمت در سال ۱۳۹۶ است.

نرخ دلار آمریکا از ابتدای ماه جاری تاکنون با شیب آرامی در جهت افزایش قیمت در بازار داخلی حرکت کرده است. این افزایش قیمت در بازار داخلی در حالی اتفاق افتاده است که در بازار جهانی طی دو هفته گذشته ارزش دلار در مقابل یورو پایین آمده است که در نتیجه این اتفاق بازار جهانی طلا را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

کاهش ارزش دلار در بازار جهانی بر قیمت اونس طلا تاثیر معکوس گذاشته و قیمت طلا را افزایش داده است. هرچند که عوامل دیگری از جمله طوفان هاروی در ایالت تگزاس آمریکا و همچنین آزمایش‌های موشکی کره شمالی که منجر تنش سیاسی در عرصه بین المللی شد در بالا رفتن قیمت جهانی طلا تاثیر گذار بود اما بررسی روند قیمت‌ها در بازار داخلی نشان از افزایش نرخ دلار در حدود ۲۰ روز گذشته دارد.

دلار آمریکا در ابتدای شهریور ماه روند خود را با نرخ ۳۸۳۳ تومان آغاز کرد. در روز چهارم شهریور با جهش حدود ۲۰ تومانی به ۳۸۵۲ تومان رسید. حرکت افزایشی نرخ دلار در روزهای بعد هم ادامه دار شد به گونه ای که در روز هفتم شهریور قیمت دلار به ۳۸۶۳ تومان رسید و در نهمین روز ماه ۳۸۷۴ تومان در بازار آزاد معامله شد.

با ادامه روند صعودی نرخ دلار، در دوازدهم شهریور ۳۸۹۰ تومان برای دلار ثبت شد و شانزدهیمن روز شهریور ماه نیز نرخ این نوع ارز از مرز ۳۹۰۰ تومان هم عبور کرد تا به بالاترین نرخ خود در سال جاری رسیده باشد.

در روز گذشته نیز دلار به طور متوسط ۳۹۰۵ تومان در بازار آزاد فروخته شد.

در مجموع نرخ دلار از ابتدای شهریور تاکنون حدود ۷۰ تومان افزایش قیمت را پشت سرگذاشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج