جاباما
۵۹۶۹۹۵
۳ نظر
۵۰۵۱
۳ نظر
۵۰۵۱
پ

فواید خوردن دل و جگر

قلوه سرشار است از مواد مغذی مهم، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب امگا۳ است. به همین دلیل است که قلوه را به‌عنوان خوراکی مهمی برای کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب معرفی می‌کنند.

وب سابت سلامتیسم: قلوه سرشار است از مواد مغذی مهم، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب امگا-۳. به همین دلیل است که قلوه را به‌عنوان خوراکی مهمی برای کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب معرفی می‌کنند.

امعا و احشا خوراکی (organ meats) دارای انواع مختلفی هستند که بعضی از آن‌ها مانند جگر و قلوه بیشتر شناخته شده‌اند. محققان گاهی اوقات از امعا و احشا خوراکی با اصطلاح «اَبَر-غذا» (super foods) نام می‌برند، چون در صورت مصرف متعادل، مجموعه بسیار غنی‌ای از ویتامین‌ها و مواد مغذی را درون خودشان جای داده‌اند. در ادامه با معروف‌ترین این مواد غذایی و فوایدشان آشنا می‌شویم.
فواید خوردن دل و جگر

جگر

جگر،‌ مغذی‌ترین نوع از امعا و احشا خوراکی است که منبع غنی و مهمی برای دریافت ویتامین A محسوب می‌شود. ویتامین A موجود در جگر برای سلامتی چشم‌ها مفید است و خطر ابتلا به بیماری‌های التهاب‌زا مانند بیماری آلزایمر و آرتریت را هم کاهش می‌دهد.

جگر، منبع خوبی برای دریافت این مواد مغذی هم محسوب می‌شود:‌ اسید فولیک، آهن، کروم، مِس و روی. ویژگی دیگر جگر، مفید بودن آن برای سلامت قلب است. به‌علاوه،‌ این امعا و احشا خوراکی برای افزایش سطح هموگلوبین در خون نیز مفید به‌شمار می‌رود.

قلوه

قلوه سرشار است از مواد مغذی مهم، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب امگا-۳. به همین دلیل است که قلوه را به‌عنوان خوراکی مهمی برای کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب معرفی می‌کنند.

مغز

گوشت مغز حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ و مواد مغذی است. فسفاتیدیل‌کولین و فسفاتیدیل‌سرین، دو ماده مغذی موجود در مغز هستند که فواید مختلفی به سیتسم عصبی می‌رسانند. آنتی‌اکسیدان‌هایی هم که با خوردن گوشت مغز به بدن انسان می‌رسند، از مغز و نخاع انسان درمقابل آسیب‌های مختلف محافظت می‌کنند.

دِل

دِل، امعا و احشا خوراکی دیگری است که فولات، آهن، روی و سلنیوم دارد. به‌علاوه، منبع عالی‌ای برای دریافت ویتامین‌ B۲، ویتامین B۶ و ویتامین B۱۲ محسوب می‌شود که هر سه موردشان در گروه ویتامین‌های B-complex قرار می‌گیرند. ویتامین‌های B موجود در انواع امعا و احشا خوراکی مانند دِل دارای اثرات محافظتی برای دستگاه قلبی-عروقی هستند و درنتیجه از بدن درمقابل ابتلا به بیماری‌های قلبی محافظت می‌کنند.

ویتامین‌های B دارای فواید مهم دیگری هم هستند، ازجمله حفظ فشار خون در محدوده سالم، کاهش کلسترول بد خون و کمک به شکل‌گیری عروق خونی سالم. این ویتامین‌ها برای مغز نیز مفید به‌شمار می‌روند و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، زوال عقل، افسردگی و اختلال اضطرابی را هم کاهش می‌دهند.

گوشت دِل، منبع فوق‌العاده‌ای هم برای دریافت کوآنزیم Q۱۰ یا CoQ۱۰ محسوب می‌شود. کوآنزیم Q۱۰ دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف یا درمان آن‌ها، خصوصا بیماری‌های قلبی، ‌موثر باشد. مطالعات مختلفی نشان داده‌اند که کوآنزیم Q۱۰، فرآیندهای پیری را کُند می‌کند و سطح انرژی را در بدن افزایش می‌دهد.

زبان

گوشت زبان دارای کالری و اسیدهای چرب زیادی است. با این‌حال،‌ ترکیبات مهمی مانند روی، آهن، کولین و ویتامین B۱۲ نیز دارد. این گوشت خصوصا برای زنان باردار یا افرادی مناسب است که در مرحله بهبودی و بازیابی پس از بیماری قرار دارند.

فولات موجود در انواع امعا و احشا خوراکی واقعا برای باروری مفید است و در پیشگیری از نقایص هنگام تولد در نوزاد مانند اسپینا بیفیدا و مشکلات قلبی، تاثیر مثبتی دارد. به‌علاوه، ویتامین B۶ موجود در این مواد غذایی نیز می‌تواند مشکل بیماری صبح‌گاهی را در زنان باردار کمتر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی ویتامین

      گرونه گرون ، میدونی گرون یعنی چه .

    • پریا

      آره خیلی خوبه اما من دوس ندارم همیشه بزور فقط پر میکنم تو دهنم :((((

    • بدون نام

      اب از لب و لوچمون میریزه ولی پول نداریم بخریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج