جاباما
۵۹۶۷۳۷
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

خروج تمام کالاها از شمول قیمت‌گذاری به غیر از نان

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با بیان اینکه از دو سال قبل قرار بود قیمت‌گذاری کالاها برداشته شود گفت: برنامه‌ریزی‌شده بود برداشته شدن قیمت مصرف‌کننده برای همه کالاها باشد اما روش پله‌ای که وزیر جدید صنعت در نظر گرفته نیز مناسب است.

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با بیان اینکه از دو سال قبل قرار بود قیمت‌گذاری کالاها برداشته شود گفت: برنامه‌ریزی‌شده بود برداشته شدن قیمت مصرف‌کننده برای همه کالاها باشد اما روش پله‌ای که وزیر جدید صنعت در نظر گرفته نیز مناسب است.

کاوه زرگران درباره برداشته شدن قیمت مصرف کننده برخی کالا‌ها اظهار کرد: این اقدام معقول وسنجیده‌ای است و نشان از تسلط وزیر جدید صنعت،معدن و تجارت به مقوله بازار دارد.

وی بابیان اینکه از دو سال قبل قرار بود قیمت‌گذاری کالاها برداشته شود افزود:برنامه‌ریزی‌شده بود برداشته شدن قیمت مصرف‌کننده برای همه کالاها باشد اما روش پله‌ای که وزیر جدید صنعت در نظر گرفته نیز مناسب است.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران ادامه داد: بر این اساس قرار بود کلیه کالاها به غیر از نان، آرد، ماست و شیر از شمول قیمت گذاری خارج شود و به صورت عرضه و تقاضا در بازار عرضه شود. در آن زمان این مهم در پیش جلسه شورای اقتصاد مطرح شد اما در جلسه نهایی از دستور کار خارج شد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که دولت تصمیم گرفته این برنامه را به‌صورت بخش بخش به مرحله اجرایی در بیاورد.

زرگران گفت: خرده‌فروشان، توزیع‌کننده و تولیدکننده هرکدام برای خود سودی دریافت می‌کند و در صورتی مردم از عمده‌فروشی خرید می‌کنند باید کالا را به نرخ پایین‌تری خریداری می‌کنند اتفاقی که اکنون در برخی از هایپر مارکت ها روی می‌دهد اما باید در همه آنها به این شکل باشد.

وی با بیان اینکه دولت در حال اصلاح رویه قیمت گذاری است افزود: بر این اساس تولید کننده نرخ خود را برای عرضه کننده فاکتور می کند و فروشگاه های نیز موظف به ارائه محصول خود با سود در نظرگرفته شده، هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی تاکید کرد: این اتافاق باعث می شود که دسترسی مردم به خوارکی ها در عمده فروشی یا همان هایپر مارکت ها ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان تر شود. تخفیف های که اکنون نیز به مصرف کننده در برخی از کالا های ارائه می شود مربوط به هیمن امر است اما منبعد این ارزان فروشی باید در همه کالا ها روی دهد.

زگرران اظهار داشت: از طرفی تخفیف های حجمی و فصلی که تولید کنندگان به عرضه کنندگان ارائه میکنند منبعد به جای فروشگاه داران به مصرف کنندگان می‌رسد .

وی در پاسخ به این سوال که با اجرای این طرح نظارت حداقلی بر قیمت ها در شرایط موجود از بین نخواهد رفت گفت:سازمان امور مالیاتی وظبفه دارد، قانون مالیات بر ارزش افزود را به با نصب صندوق های مکانیز ه فروشگاه هایی به مرحله اجرایی درآورد که بر این اساس قیمت تمام کالا ها ثبت می شود و هر کالایی که بیشتر از قیمت مورد نظر فروخته شود به راحتی توسط یک نرم افزار قابل پیگیری است.

زگرران اظهار داشت: اقدام مناسبی است و در کشور های مختلف به مرحله اجرایی رسیده و کالا در هر فروشگاهی بر اساس قیمتی که در فروشگاه نصب شده است تعیین می شود و از محل کار خانه قیمتی برو روی آن اعمال نمی شود.

بنابراین گزارش محمد رضا نعمتزاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم درآخرین ابلاغیه مهم خود، الزام تولیدکنندگان به درج قیمت مصرف‌کننده بر روی کالاهای منتخب بیسکویت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چیپس و اسنک و محصولات صنایع سلولزی و بهداشتی را برداشت.

با روی کارآمدن شریعتمداری به عنوان وزیر جدید صنعت،دایره محصولاتی که شامل درج قیمت نمی‌شوند وسیع تر شد و وی با صدور ابلاغیه ای انواع محصولات کارخانه‌ای، کنسرو، کمپوت، سس، ترشی، شور، مربا و عسل دارای بسته‌بندی را نیز از بند درج قیمت مصرف کننده رها کرد.

بر اساس ابلاغیه موجود، قرار است این طرح از ابتدای مهر ماه در کشور اجرا شود و اجرای آن نگرانی‌هایی را بابت افزایش قیمت محصولات مصرفی مردم ایجاد کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسل

      اگر وزیر صنعت سواد داشت دل آدم نمیسوخت . بی مسئولیت

    • محمد

      واقعا که باید به این مسئولینمون مدال بدن

    • ایرانی

      یعنی چی.من باید بدونم مثلا این سس قیمتش چنده بخرم یانخرم اینم یه سرگرمی فقط باید قیمت بپرسی بعد راهتو بگیری بری واقعا این چکاریه ما نباید ازهیچ چیزی اطلاعات داشته باشیم یکی میاد درست کنه خرابش میکنه

    • بدون نام

      این آشفته بازار با اینگونه اقدامات سطحی و دفع الوقتی هرگز به سامان نخواهد رسید .

    • محمد سلطان

      بابا پس حقوق مصرف کننده چی میشه! ملت باید برای خرید یه سطل ماست 20تا مغازه رو بگرده تا مغازه دار نکنه توپاچه ش؟ اینجوری هم تولید کننده سود میکنه هم مغازه دار وبازنده ها هم مردم هستند! واقعا شعور این وزرای ما کجاست؟

    • بدون نام

      دیگه جایی مونده خراب نکرده باشید.چه بلایی یخواهید سرمردم بیارید فعلا انتخابات هم نداریم موقع التماس نیست.بتلزیدخدا کریمه.پناه می بریم ازشر شیاطین.

    • علی

      پس همه چی آرزون می شه چه خوب :-!!!!!!!!!!!!!!واقعا خیلی زحمت کشیدین

    • rezatabrizi

      واقعا برای خودمون متاسفم که هر کسی یه پستی مقامی میگیره بدون منطق و کارشناسی میاد هر کاری دوست داره انجام میده
      مگه میشه شما قیمت اجناس ندانسته بخری پس دنبال چی باید باشیم کارخونه قیمت نزن هر کی به هرکی میشه دور تهران باید بگردی هرکی ارزون تر میده بخری خوبه.

    • بدون نام

      نظر دادن چه سودی داره بلا نسبت خر که نیستم .نظر مردم کیلو چند.

    • حسن سلیمانی

      از جناب وزیر و یا معاونین محترم درخواست میشود که بیشتر در رابطه با این موضوع بحث و گفتگو کنن. چرا باید خریدار از قیمت محصول خبر دار نباشد؟ ایا کشوری هس حتی نسل سومی و عقب افتاده که نصب برچسب قیمت را از محصولات بردارد؟ چه سودی برای حالا تولید کننده.واسطه و مصرف کننده دارد؟ ایا با این کار بازار محصولات از دستتان در نمیرود؟ حال که تمام محصولات قیمت دارد که مغازه دار به صلاحدید فروش میکند و دستگاه نظارتی شما هم دچار کمی و کاستی هست. لطفا بیشتر توضیح دهید . نشود مثل یارانه دادن احمدی نژاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج