جاباما
۵۹۶۰۶۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۶۰ درصد نوشت‌ افزار مصرفی کشور وارداتی است

رئیس اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی با بیان اینکه یکی از مشکلات تولید‌کنندگان سود بالای تسهیلات بانکی است، گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد نوشت‌افزار مورد نیاز داخلی از طریق واردات تأمین می‌شود.

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی با بیان اینکه یکی از مشکلات تولید‌کنندگان سود بالای تسهیلات بانکی است، گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد نوشت‌افزار مورد نیاز داخلی از طریق واردات تأمین می‌شود.

موسی فرزانیان در مورد وضعیت تولید نوشت افزار گفت: امسال به اندازه کافی نوشت‌افزار تولید داخل و همچنین وارداتی در بازار موجود است و هیچگونه کمبودی در بازار راکد این بخش وجود ندارد.

رئیس اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی افزود: با توجه به حمایت‌های معنوی که از سوی مسئولان در امر تولید داخل صورت می‌گیرد خوشبختانه تولید داخلی در این بخش افزایش یافته است و در مقایسه با سال گذشته که حدود ۳۰ درصد از نوشت‌افزار در داخل تولید می‌شد امسال این رقم به حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه باید حمایت از تولید داخلی ادامه یابد گفت: یکی از مشکلات تولید‌کنندگان تسهیلات بانکی است که با سودهای حدود ۲۵ درصد به آنها اعطا می‌شود. سود بالای تسهیلات حاشیه سودی برای تولید‌کنندگان باقی نمی‌گذارد و قدرت تولید را از آنان می‌گیرد.

فرزانیان با اشاره به تولید در اوایل دهه ۷۰، گفت: در آن مقطع حمایت از تولید افزایش یافت و سخت‌گیری‌هایی در مورد خروج ارز در راستای حمایت از تولید صورت گرفت که این مسائل منجر به رونق تولید شد، اما متاسفانه پس از چند سال واردات جای خود را به تولید داد و حمایت از تولید فراموش شد.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از تولید باید مستمر انجام شود، گفت: حاشیه سود تولید‌کنندگان نوشت افزار بسیار پایین است و در صورت عدم حمایت این صنف،تولید‌کنندگان نمی‌توانند حضور مستمری داشته باشند.

رئیس اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی بیان داشت: در حال حاضر نیمی از واردات نوشت افزار از چین و بقیه هم از کشورهای اندونزی، تایلند و ویتنام انجام می‌شود.

فرزانیان بیان داشت: تولیدات نوشت افزار ایرانی کاملا با کیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است و در صورت حمایت‌های لازم قطعا می‌توان بخش قابل توجهی از نیاز داخل را از طریق تولیدات داخلی تأمین کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد دفتر مورد نیاز در داخل می‌شود اما بخشی از کاغذ آن از طریق واردات تأمین می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج