جاباما
۵۹۴۰۴۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

رضایت اکثریت حجاج ایرانی از حج امسال

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه تاکنون عملیات حج روند مطلوبی را داشته و اکثر حجاج از حج امسال راضی هستند، گفت: از امروز حساسیتها بیشتر می‌شود و همه باید تلاش کنیم تا آخرین زائر از مکه و مدینه با کمترین مشکل به کشور بازگردد.

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه عملیات حج امسال تا این مقطع به خوبی انجام شده است، گفت: این موفقیت را مرهون تلاش مجموعه عوامل دست اندرکار در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و ارگانهای مرتبط با این حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: تا این مرحله از سفر در سایه عنایت پروردگار و دعای مردم، عملیات حج روند مطلوبی داشته و اکثر حجاج از حج امسال راضی هستند.

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید براینکه سفر حج هنوز تمام نشده است، افزود: از امروز حساسیتها بیشتر می‌شود و همه باید تلاش کنیم تا آخرین زائراز مکه و مدینه با کمترین مشکل به کشور بازگردد و پرونده حج امسال بسته شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، لزوم برنامه ریزی و مدیریت دربازگشت حجاج از طریق فرودگاههای مدینه و جده ، برخورد اخلاقی و توام با حوصله با حجاج و توجیه مدیران ، روحانیون و زائران در زمینه شرایط کاروانهای مدینه بعد را یادآور شد و با اشاره به برخی نکات حج امسال گفت: آسیب شناسی باید دراولویت قرارگرفته و با حفظ تواضع و فروتنی برای به کمال رساندن برنامه‌ها بیشتر تلاش و پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: نقش موثرمقام معظم رهبری و تصمیم مسئولان نظام موجب شد راه حج امسال باز شود و همه زحمت کشیدند تا کارها به شکل مطلوبی انجام شود.

وجود رضایتمندی در اکثر حجاج

در ادامه این جلسه حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید براینکه با محقق شدن وعده‌های داده شده به مردم عملا فضای منفی علیه حج بعنوان رکن دین از بین رفت، اظهار کرد: در این فضا، اعتماد مردم به بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بیشتر شده و رضایمندی در اکثر حجاج وجود دارد.

وی کارآمدی ساختار تعریف شده برای ایام تشریق را خوب توصیف کرد و گفت: اطاق کنترل عملیات نتیجه خوبی داشت و تقویت آن در برنامه‌ریزیهای آینده باید مورد توجه قرار گیرد.

درادامه این جلسه مدیران واحدهای مختلف بعثه و سازمان حج و زیارت نقطه نظرات خود را درباره مسائل حج امسال بیان و تصریح کردند که توجیه عوامل اجرایی، فرهنگی و مذهبی و برگزاری کلاسهای آموزشی برای آنان جهت آشنایی با شرایط جدیدی که در حج شکل گرفته باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

در پایان این جلسه دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه با وجود دو برابر شدن مراجعات به درمانگاهها و بیمارستان این مرکز در ایام تشریق ، کارها به روانی و سهولت انجام شد، افزود: در عملیات حج امسال تاکنون ۱۳ نفر فوت کردند که نسبت به فوتی های حج ۹۴ بیش از ۵۰ درصد کمتر است.

دکتر پیر حسین کولیوند معاون این مرکزنیز از تعداد ویزیت ها و بیماران بستری شده در درمانگاههای عرفات ومنا و بیمارستان صحرایی منا گزارش داد و تاکید کرد: برخلاف پیش بینیهای قبلی، گرمازدگی در میان زائران کمتر بود و با تدابیر انجام شده همه مراجعان درمان شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج