۵۹۳۲۷۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

توضیح درباره انتخاب معاونان نجفی

سخنگوی شورای شهر تهران از حضور نجفی در جلسه روز سه‌شنبه برای قرائت سوگندنامه خبر داد و با اشاره به برخی شائبات مبنی بر فشار برخی اعضای شورای شهر به شهردار درخصوص انتخاب معاونانش گفت: جلسه‌ای با شهردار تهران درباره انتخاب معاونانش نداشته‌ایم.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی شورای شهر تهران از حضور نجفی در جلسه روز سه‌شنبه برای قرائت سوگندنامه خبر داد و با اشاره به برخی شائبات مبنی بر فشار برخی اعضای شورای شهر به شهردار درخصوص انتخاب معاونانش گفت: جلسه‌ای با شهردار تهران درباره انتخاب معاونانش نداشته‌ایم.

علی اعطا در نشست خبری خود با اعلام خبر حضور نجفی در جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر تهران گفت: دقایقی پیش مشخص شد که نجفی در ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه برای ادای سوگندنامه در صحن شورای شهر حضور خواهد داشت.

اعطا در ادامه با بیان اینکه در جلسه امروز رسولی نیز با کسب ۲۱ رای خزانه‌دار شورای شهر تهران شد، گفت: شورای شهر ۶ کمیسیون دارد که به تشریح اولویت‌هایی که در دستور کار آنها قرار دارد می‌پردازد و باید عنوان کنم که کمیسیون برنامه و بودجه بررسی عملکرد مالی شهرداری در شش ماهه نخست امسال را در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه کمیسیون شهرسازی در حال برنامه‌ریزی تعامل با تشکل و انجمن‌های تخصصی این حوزه است، گفت: حل اختلافات فی‌مابین شهرداری و سازمان نظام مهندسی نیز در دستور کار کمیسیون شهرسازی قرار دارد.

اعطا ادامه داد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به موضوع ستاد استقبال از مهر توجه شده و به زودی جلسه‌ای در این کمیسیون برگزار می‌شود تا هماهنگی برای مهرماه افزایش یابد. همچنین حق‌شناس رییس کمیسیون اجتماعی نیز از مجموعه آرارات بازدید داشته چراکه صرفا ۲۰ درصد از بودجه سال ۹۵ این مجموعه تخصیص یافته است و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به دنبال چرایی این موضوع است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون حمل و نقل نیز به دنبال پاسخگویی به افزایش سفر است، گفت: در حال حاضر اگر ۳۰۰۰ واگن به همین خطوط موجود اضافه شود، می‌توانیم ظرفیت جابه‌جایی را چندین برابر کنیم و در کمیسیون سلامت نیز استفاده از ظرفیت سمن‌های محیط زیست در دستور کار قرار دارد و در کمیسیون حقوقی و نظارت نیز نکته خاص قابل قبولی در این هفته رخ نداده است.

وی در مورد شورایاران نیز با بیان اینکه ستاد شورایاری متشکل از ۷ عضو است، گفت: اعضای شورا در مورد شورایاران در هفته گذشته نکاتی داشتند که قرار شده تحت شورایاری‌ها در جلسه آینده مطرح شود اما در مورد ستاد سمن‌ها هنوز اتفاق قابل بیانی رخ نداده است.

اعطا در پاسخ به به این سوال که چرا میثاق‌نامه به سوگندنامه تبدیل شده گفت: در ابتدا بحث میثاق‌نامه مطرح شد اما برخی از اعضا یادآور شدند از آنجایی که میثاق‌نامه یک قرارداد یکطرفه است، بهتر است آن به تفاهم‌نامه تغییر کند چراکه تفاهم‌نامه دو طرفه است و در جلسات غیررسمی پیش از آغاز شورای پنجم نیز تبادل نظر در این خصوص انجام شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه سعی کردیم به عنوان اعضای شورای پنجم به سمتی حرکت کنیم که پارلمان محلی تحقق یابد، گفت: در همین راستا مقرر شد مراسم به شروع به کار شهردار با سوگندنامه باشد که شبیه مراسم تحلیف بوده و جنبه نمادین دارد تا به سمت تحقق پارلمان محلی پیش برویم که قرائت این سوگندنامه در دستور کار جلسه آینده قرار دارد.

اعطا در پاسخ به این سوال که چرا مراسم سوگندنامه دیر برگزارشده، گفت: قطعا تا قبل از امضای حکم نجفی توسط وزیر کشور نمی‌توانستیم این مراسم تحلیف را برگزار کنیم و حالا هم خیلی دیر نشده و تنها دو جلسه از شورای شهر بعد از شهردار شدن نجفی گذشته است اما نجفی متن را دیده و توافق در این زمینه انجام شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا هنوز روسای کمیته‌های شورای شهر انتخاب نشدند، به ایسنا گفت: انتخاب روسای کمیته‌ها در دستور کار این هفته کمیسیون‌ها قرار دارد.

اعطا در مورد حواشی ایجاد شده پیرامون فعالیت عکاسان و رسانه‌ها با بیان اینکه اعضای شورای شهر تهران رابطه دوستانه‌ای با رسانه‌ها دارند، گفت: گلایه دوستان را جدی نگیرید و به عنوان گلایه دوستانه در نظر بگیرید.

وی در پاسخ به برخی شائبات مبنی بر فشار برخی اعضای شورای شهر به شهردار درخصوص انتخاب معاونانش گفت: نسبت شورا با شهرداری، نسبت نظارتی است و بنا نداشتیم که در انتخاب معاونان مداخله کنیم چراکه حق طبیعی هر مدیری است که معاونانش را خودش انتخاب کند اما اعضای شورا نظارت را اعمال خواهند کرد و به لحاظ مشورتی فعال هستیم و تاکنون چیزی مبنی بر فشار اعضا در انتخابات نشنیده‌ام و تصور نمی‌کنم هیچ یک از اعضای شورا در این راستا حرکت کرده باشند هرچند که شورای اول مصوبه‌ای داشته که به شورا اجازه می‌دهند در استخدام معاونان شهردار وارد شوند و این مصوبه تاکنون نه نقض شده و نه اجرا! و تاکنون دخالت مستقیم نداشته‌ایم هرچند که نجفی مشورت‌هایی را برای انتخاب معاونانش با شورا داشته و برخی اعضای شورا نیز جلسات و صحبت‌هایی با نجفی داشته اند اما اینکه نجفی جلسه‌ای با ۲۱ عضو در مورد انتخاب معاونانش داشته باشد، این مساله رخ نداده است.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: انتصابات بر عهده شهردار است و شورا دخالت اجرایی نمی‌کند هرچند ظرف یک تا دو هفته آینده در تصمیم شهردار شاهد تغییراتی در حد معاونان و مدیران خواهیم بود.

اعطا همچنین در مورد حضور نجفی در کابینه گفت: نسبت به حضور نجفی در کابینه خوشبین هستیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان درباره کوچک‌سازی شهرداری گفت: شهردار تهران تاکنون صحبتی درخصوص کوچک‌سازی و یا تعدیل نیرو در شهرداری نداشته است و نباید این شایعات ایجاد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج