۵۹۲۸۰۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ملی پوشان فوتبال، قدم در راه حجازی گذاشتند

با انتشار بیانیه ملی پوشان فوتبال ایران یاد و خاطره ناصر حجازی در زمینه تلاش او برای مطالبه حقوق از فدراسیون فوتبال زنده شد.

طرفداری: انتشار بیانیه مشترک ملی پوشان فوتبال ایران در خصوص مطالبه حقوق خود از فدراسیون فوتبال ایران تا به امروز با واکنش های مختلفی همراه بوده است. اما این اعتراضات محدود به زمان حاضر نمی شود و پیش تر ناصر حجازی نیز در چند وهله نمونه ای از این اعتراضات را انجام داده بود.

ناصر حجازی به واسطه صراحت کلام در فوتبال ایران زبانزد خاص و عام است. این ویژگی منحصر به بازه سنی خاصی از او نبود و حجازی در کل دوران بازیگری و مربیگری چنین شخصیتی داشت. او همانقدر که در بازی با دست شکسته در مقابل رژیم صهیونیستی در قامت یک میهن پرست تمام عیار ظاهر شد به همان اندازه در مقابل بدقولی های مسئولان وقت فوتبال ایران نمی توانست سکوت کند.

هنگامیکه فوتبال ایران به عنوان تنها نماینده قاره آسیا به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین صعود کرد، فدراسیون فوتبال ایران وعده هایی به ملی پوشان داد که تا لحظه سفر تیم به جام جهانی محقق نشده بود. ناصر حجازی در فرودگاه مهرآباد از سوار شدن بر هواپیمای تیم ملی سرباز می زند. او سنگربان اصلی تیم ملی بود و حشمت مهاجرانی به همین واسطه سعی می کند تا حجازی را از تصمیمش منصرف کند. اما ناصر بر روی حرف ها و تصمیم خود پافشاری می کند.

حجازی در پاسخ به مهاجرانی می گوید:

وقتی فدراسیون به قولش عمل نکرده و همسر من را برای کشیدن چک بی محل قرار است به زندان ببرند، به جای اینکه در آرژانتین در درون دروازه تیم ملی بایستم ترجیح می دهم در تهران محافظ خانواده ام باشم.

ناصر حجازی در نهایت به آن چه که می خواهد می رسد و با تیم ملی به جام جهانی می رود.

بعد از آن روز درخشان دروازه بانی در مقابل کره شمالی نیز که منجر به صعود ایران به المپیک ۱۹۷۲ مونیخ شد حجازی به واسطه بدقولی فدراسیون فوتبال نسبت به انجام تعهدات مربوط به تحصیلش از همراهی ایران سرباز زد و به المپیک مونیخ نرفت.

تفاوت او با ملی پوشان حال حاضر ایران در این بود که حجازی در آن زمان حامی نداشت و تنها زبان گویای تیم ملی بود. شاید به همین خاطر بود که او تنها راه چاره را در عدم همراهی تیم ملی می دید.

لازم به ذکر است نقل قول ناصر حجازی از فیلم مستند او برداشت شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحت شاد ناصرخان که یه دونه بودی،خدا رحمتت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج