۵۹۰۹۴۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«والرین» لوک بسون صدرنشین گیشه چین شد

بازگشت فیلم‌های هالیوودی به سینماهای چین بعد از یک ماه غیبت، با شروعی ناامیدکننده همراه شد. ده فیلم پرفروش گیشه آخر هفته سینماهای این کشور، روی هم رفته، بیش از ۷۶ میلیون دلار فروش کردند.

وب سایت آی ‌سینما: بازگشت فیلم‌های هالیوودی به سینماهای چین بعد از یک ماه غیبت، با شروعی ناامیدکننده همراه شد. ده فیلم پرفروش گیشه آخر هفته سینماهای این کشور، روی هم رفته، بیش از ۷۶ میلیون دلار فروش کردند. فیلم فانتزی، علمی-تخیلی «والرین و شهر هزار سیاره» ساخته لوک بسون هم بالاخره از جمعه گذشته (۲۵ اوت) در سینماهای چین اکران شد و با ۲۸.۸ میلیون دلار فروش افتتاحیه توانست جانشین فیلم موفق «جنگجویان گرگ ۲» در صدر جدول پرفروش‌ها شود.

به گزارش «هالیوود ریپورتر»، نمایش فیلم جدید بسون در ۴۳۱ سالن سینمای آی‌مکس با کسب ۳ میلیون دلار درآمد همراه بوده است. بعد از نزدیک به یک ماه و نیم اکران در سینماهای دنیا، فروش جهانی «والرین» به ۱۳۲ میلیون دلار رسیده که برای فیلمی با بودجه ۱۸۰ میلیون دلار، شکست محسوب می‌شود.
«والرین» لوک بسون صدرنشین گیشه چین شد

اگرچه استقبال سینماروهای چین از افتتاحیه این فیلم علمی-تخیلی ماجراجویانه قابل توجه بوده اما به نظر نمی‌رسد این روند ادامه داشته باشد و احتمالا در روزهای آینده با افت چشمگیر مخاطب روبه‌رو خواهد شد. بنابراین، سرمایه‌گذاران «والرین» - از جمله کمپانی «اروپاکورپ» متعلق به خود بسون - باید از این امید واهی که ممکن است گیشه چین بتواند به جبران هزینه‌های هنگفت این فیلم کمکی کند، صرف‌نظر کنند. این محصول فرانسوی که به زبان انگلیسی ساخته شده، حدود پنج هفته پیش در سینماهای امریکای شمالی روی پرده رفت اما با شکستی سنگین روبه‌رو شد.

دنباله جدید «جنگجویان گرگ ۲» بعد از پنج هفته اکران، در پایان تعطیلات آخر هفته گذشته بیش از ۱۵ میلیون دلار فروخت و رتبه دوم جدول پرفروش‌های گیشه چین را به خود اختصاص داد. با پایان گرفتن دوران تحریم اکران فیلم‌های جدید هالیوودی، دو محصول دیگر از جمله فیلم سوم انیمیشن «ماشین‌ها» و همچنین فیلم اکشن جنایی «بیبی راننده» در سینماهای چین به نمایش درآمدند.

«ماشین‌ها ۳» با ۱۰.۶ میلیون دلار فروش افتتاحیه، سومین فیلم پرفروش آخر هفته شد. فیلم اکشن «بیبی راننده» ساخته ادگار رایت هم با کسب ۹.۹۳ میلیون دلار درآمد، در رتبه چهارم قرار گرفت.

فیلم اکشن جنایی «پارادوکس» به عنوان محصول چین-هنگ کنگ بعد از دو هفته اکران، به فروشی برابر با ۶.۲۳ میلیون دلار دست پیدا کرد و رده پنجم فهرست پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. کل فروش این فیلم بعد از ۱۱ روز نمایش در سینماهای چین از مرز ۶۶ میلیون دلار عبور کرده است.

رتبه دهم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آخر هفته نیز به مستند «زمین: یک روز شگفت‌انگیز» محصول بی بی سی اختصاص یافت که بعد از ۱۷ روز نمایش در سینماهای چین، بیش از ۶ میلیون دلار فروش کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج