جاباما
۵۸۷۸۲۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

صعود نوجوانان والیبال به جمع ۸ تیم برتر جهان

تیم والیبال نوجوانان ایران با شکست ترکیه به جمع هشت تیم برتر رقابت‌های جهانی بحرین صعود کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله نخست پلی‌آف پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر ۱۹ سال جهان امروز (پنجشنبه) با هشت دیدار در منامه بحرین پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در این مرحله به مصاف ترکیه رفت و با شکست 3 بر صفر این تیم به جمع هشت تیم برتر رقابت‌های جهانی بحرین صعود کرد.

شاگردان محمد وکیلی در ست‌های اول تا سوم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۳ ترکیه را شکست دادند تا با کسب پنجمین پیروزی متوالی در جمع هشت تیم برتر این رقابت های قرار گیرند.

ملی‌پوشان نوجوان ایران در دیدارهای قبلی (دور مقدماتی) خود موفق به شکست ایتالیا (سه بر دو)، مکزیک (سه بر صفر)، چین (سه بر صفر) و جمهوری چک (سه بر صفر) شده بودند.

محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ابتدای مسابقه با ترکیه از ترکیب مهدی جلوه، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.

«هیزال اومیت» سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ترکیه نیز در ابتدای این مسابقه از ترکیب اونور سویدان، باتوهان آوچی، علی دنیز ییلماز، هاچی شاهین، آدیس لاگومزیجا (کاپیتان)، احمِت تونر و اوچ مورات استفاده کرد.

نخستین امتیاز این مسابقه به ترکیه رسید. رقابت دو تیم در ست نخست پایاپای بود و وقت استراحت نخست فنی ۸ بر ۷ به ایران رسید. ترک‌ها رقابت بسیار نزدیکی با ایران داشتند و در امتیاز ۱۵ بر ۱۴ نیز پیشی گرفتند و وکیلی وقت استراحت درخواست کرد. وقت استراحت فنی دوم این ست نیز ۱۶ بر ۱۵ به ایران رسید. در ادامه این اشتباهات فردی بازیکنان ترکیه افزایش یافت و در امتیاز ۲۲ بر ۱۷ سرمربی ترکیه وقت استراحت درخواست کرد و از عملکرد بازیکنانش با فریاد انتقاد کرد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران پایان یافت.

در ست دوم دو امتیاز نخست به ترکیه رسید. در امتیاز پنج بر یک به سود ترکیه وکیلی درخواست وقت استراحت کرد. وقت استراحت فنی نخست این ست نیز 8 بر 4 به ترکیه رسید. در ادامه این ست اشتباهات فردی دو تیم امتیازاتی را برای تیم های مقابل به ویژه ایران به همراه داشت که در امتیاز 12 دو تیم مساوی شدند. در امتیاز 15 بر 14 به سود ایران، سرمربی ترکیه احساس خطر کرد و وقت استراحت گرفت. وقت استراحت فنی دوم این ست نیز 16 بر 14 به سود ایران شد. در امتیاز 20 بر 15 به سود ایران سرمربی ترکیه دوباره وقت استراحت گرفت تا اختلاف امتیاز شاگردانش با ایران بیشتر نشود. در آخرین امتیاز این ست حسین سلیمان اهری به جای اسفندیار به میدان رفت تا نخستین تعویض تیم ایران انجام شده باشد، اما سرویس ترکیه به تور برخورد کرد و بازی تمام شد. این ست با امتیاز 25 ر 21 به سود ایران پایان یافت تا ملی پوشان نوجوان کشورمان دو بر صفر از ترکیه پیش بیافتند.

در ست سوم، تیم ایران سه امتیاز متوالی به دست آورد تا شروعی مناسب داشته باشد. وقت استراحت فنی نخست این ست نیز ۸ بر ۵ به ایران رسید. در این ست ترکیه هیچ حرفی برای گفتن مقابل تیم ایران نداشت و وقت استراحت فنی دوم نیز ۱۶ بر ۷ به سود ایران شد. به نظر می رسید که بازیکنان و کادر فنی این تیم از میانه ست سوم شکست را پذیرفتند. در نهایت این ست نیز ۲۵ بر ۱۳ به سود ایران تمام شد تا نوجوانان کشورمان با شکست سه بر صفر ترکیه به مرحله یک چهارم نهایی و هشت تیم برتر صعود کنند.

والیبال نوجوانان ترکیه در بحرین چهارمین حضور جهانی خود را تجربه می کند. بهترین عنوان کسب شده این کشور در رقابت های جهانی نوجوانان دو عنوان نهمی در سال‌های 1993 و 2015 است. تیم والیبال نوجوانان ترکیه در سال 2013 نیز در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.

این تیم با پذیرش شکست برابر ایران در مرحله دوم پلی‌آف برای کسب رتبه نهم تا شانزدهم به میدان می‌رود. ناصر شعبان از مصر و هکتور اورتز از پورتوریکو به‌عنوان داوران اول و دوم قضاوت دیدار ایران و ترکیه را برعهده داشتند.

تیم‌های جمهوری چک، ژاپن، فرانسه و روسیه نیز در دیگر دیدارهای مرحله نخست پلی‌آف به ترتیب موفق به شکست آرژانتین، پورتوریکو، آمریکا و چین شدند تا همراه با تیم ایران به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها صعود کنند. تکلیف سه تیم دیگر در دیدارهای باقیمانده مشخص خواهد شد.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران فردا (جمعه) در مرحله دوم پلی آف به مصاف برنده دیدار بحرین و برزیل می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج