جاباما
۵۸۷۴۸۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کاهش ارزش دلار با سخنان ترامپ

ساختن دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک از‌جمله مواردی است که بارها از زبان رئیس‌جمهور آمریکا شنیده شده است. دیروز ترامپ در جمع هواداران خود در شهر فونیکس آمریکا با اشاره به اراده دولت این کشور در ساخت دیوار مرزی با مکزیک اعلام کرد حتی اگر لازم باشد دولت فدرال را تعطیل کنیم، این دیوار را خواهیم ساخت.

روزنامه شرق: ساختن دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک از‌جمله مواردی است که بارها از زبان رئیس‌جمهور آمریکا شنیده شده است. دیروز ترامپ در جمع هواداران خود در شهر فونیکس آمریکا با اشاره به اراده دولت این کشور در ساخت دیوار مرزی با مکزیک اعلام کرد حتی اگر لازم باشد دولت فدرال را تعطیل کنیم، این دیوار را خواهیم ساخت.
با اینکه این گفته موضوع جدیدی نیست و سابقه‌ای طولانی در سخنرانی‌های ترامپ دارد؛ اما دلار به‌ آن واکنش نشان داد و ارزش آن را در برابر ین پایین آورد. فارس به‌ نقل از رویترز نوشت، سخنان روز گذشته ترامپ باعث شد تا در معاملات دیروز بازار ارز توکیو، ارزش دلار در برابر ین ژاپن کاهش یابد.پس از این سخنان بود که ارزش دلار در برابر ین ژاپن با ٠,١ درصد کاهش به ١٠٩.٤٧٥ ین رسید درحالی‌که تا قبل از سخنان ترامپ ارزش دلار ١٠٩.٦٧٠ ین بود.
در معاملات سه‌شنبه بازار جهانی ارز پس از دو روز روند کاهشی، ارزش دلار بالا رفت. یکی از علل افزایش ارزش دلار، کاهش ارزش یورو بود؛ زیرا در کنار انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی در حوزه یورو، سرمایه‌گذاران نیز با توجه به برگزاری کنفرانس جهانی بانکداران که قرار است اواخر هفته جاری برگزار شود، دست از یورو کشیدند.
قرار است اجلاس رؤسای بانک‌های مرکزی جهان روز جمعه آینده در شهر جکسونهل ایالت وایومینگ آمریکا برگزار شود که این مسئله به‌تنهایی به افزایش ارزش دلار در بازار کمک کرد.از سوی دیگر سرمایه‌گذاران امیدوارند در این اجلاس جنت یلن، رئیس بانک مرکزی فدرال آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره دلار در نشست ماه سپتامبر این بانک را رد نکند و همین امر ارزش دلار را دیروز صعودی کرد.
سرمایه‌گذاران احتمال افزایش بهره دلار در نشست آتی بانک مرکزی فدرال آمریکا را ٤٠ درصد می‌دانند.جو مانینبو، کارشناس ارشد بازار مؤسسه وسترن یونین بیزینس سولوشن در واشنگتن معتقد است تا نشست آتی بانک مرکزی فدرال آمریکا که در روز ١٢ و ١٣ دسامبر سال جاری برگزار می‌شود، مقامات این بانک زمان زیادی برای بررسی این موضوع دارند.در معاملات اولیه بازار ارز جهانی دیروز شاخص ارزش دلار با ٠.٤ درصد در برابر سبد ارزهای بین‌المللی بالا رفت و به ٩٣.٤٩٢ واحد رسید.
ارزش یورو در برابر دلار ٠.٦ درصد کاهش یافت و به ١.١٧٦٤ دلار رسید؛ اما دیروز در تهران دلار روند صعودی داشت. قیمت هر دلار آمریکا سه‌هزارو ٨٣٣ تومان معامله می‌شد؛ اما در پاساژ افشار این نرخ سه‌هزارو ٨٣١ تومان بود و در سبزه‌میدان هر دلار آمریکا به مبلغ سه‌هزارو ٨٢٨ تومان فروخته می‌شد.قیمت دلار در مقایسه با روز سه‌شنبه به‌ ترتیب ٣٠، ٧٠ و ٤٠ تومان افزایش قیمت داشت.
هر یورو هم در بازار ارز تهران چهار‌هزارو ٥٦١ تومان معامله شد که نسبت به قیمت روز قبل ٢٠٠ تومان افزایش قیمت داشت.در بازار سکه و طلا هم قیمت‌ها افزایشی بود. هر سکه تمام بهار آزادی یک‌میلیون‌و ٢١١ ‌هزار‌و ٦٠٠ تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ٩‌ هزار تومان افزایش قیمت داشت. هر گرم طلای ١٨ عیار هم با افزایش ٣٩٣ تومانی به مبلغ ١١٩‌هزار‌و ١٠٤ تومان به فروش رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به جای اینکه ازدیروزبگید،به روز باشید،الان چندروزه قیمت ارزرواعلام نمیکنید،الان هم مال دیروزرومیگید،امروز هم 5شنبه اس که اعلام نمیکنید،خیلی ضعیف عمل میکنیدوسانسورمیکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج