جاباما
۵۸۶۱۴۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سلطانی‌فر: در مقابله با فساد، خودم پای کار هستم

وزیر ورزش و جوانان در خصوص برنامه‌های جدید خود در دولت دوازدهم به بحث تجدید نظر در تعداد فدراسیون‌های ورزشی اشاره کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صدوسی‌ونهمین جلسه شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان به ریاست مسعود سلطانی‌فر برگزار شد. وزیر ورزش و جوانان در ابتدای جلسه با اشاره به رأی اعتماد بالای نمایندگان مجلس گفت: خدا را شکر با اعتماد و اطمینان مردم به دولت در انتخابات ریاست جمهوری به حسن روحانی و متعاقب آن رأی خوبی که نمایندگان مردم به کابینه دادند، دولت دوازدهم با قوت و قدرت کار خود را آغاز کرد.

وزیر ورزش با تأکید بر فضای تعامل و کارشناسی مجلس ظرف 10 روز گذشته و حضور در کمیسیون‌ها خاطرنشان کرد: فضای مجلس دلسوزانه، کارشناسی، آزاد و توأم با اخلاق‌مداری بود و این همراهی کم‌نظیر مجلس و دولت آینده خوبی را برای ما در جهت حل ‏مشکلات تداعی می‌کند و سیر پیشرفت کشور با این تعامل سرعت بیشتری می‌گیرد. رأی بالای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیام مهمی دارد و قطعاً مسئولیت وزارتخانه و دولت را در قبال مردم و مطالبات آنها دو چندان می‌کند.

سلطانی‌فر به بیان مهم‌ترین برنامه‌های خود در دوره جدید وزارت اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری همه دوستان در ۹ ماه گذشته، آرامش خوبی بر ورزش کشور حاکم بوده است و این رویه به‌عنوان یک اصل برای همه مدیران و بخش‌های وزارتخانه ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تغییرات اساسی در بنیان‌ها، ساختارها، فرآیندهای کاری به منظور سرعت در اجرای کار مردم و حل کردن مشکلات مراجعان ‏و تکریم ارباب رجوع پرداخت و گفت: بوروکراسی و حجم مکاتبات اداری سنگین و پرحجم بین بخش‌ها بایستی کم شود و تلاش کنید ضریب بهره‌وری را بالا ببریم و ‏کارایی وزارتخانه را افزایش دهیم.‏

سلطانی‌فر فعال شدن اقتصاد مرتبط با ورزش و جوانان و بحث خصوصی‌سازی، ایجاد ‏اشتغال و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ‏خود بر شمرد و افزود: راه‌اندازی تشکیلات جدیدی تحت عنوان مرکز اقتصاد ورزش، توسعه و سرمایه‌گذاری در وزارت ورزش و جوانان و استفاده از سرمایه‌گذاری بخش داخلی و خارجی به بهترین شکل ‏ممکن از جمله برنامه‌های راهبردی من خواهد بود.

‏وزیر ورزش و جوانان با اشاره به عدم تفکیک حوزه جوانان از وزارتخانه گفت: با توجه به رویکرد مجلس، حوزه جوانان از ورزش جدا نخواهد شد ‏و همه معاونت‌ها و ادارت کل استانی در قبال برنامه‌های جوانان مسئولیت دارند و بایستی پیش‌بینی کار ویژه‌ای را برای آنها داشته باشیم.

وی رسیدن به پنج هزار سمن، افزایش دفاتر مشاوره ازدواج و ایجاد چهار هزار و پانصد خانه ‏ورزش روستایی را از جمله اهداف مهم وزارتخانه در دوره جدید ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از ملاک‌های اصلی ارزیابی من از کار مدیران، برنامه‌های آنها در حوزه جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان مقابله با فساد تحت عنوان صیانت از اصول اخلاقی، انسانی و حرفه‌ای را مورد تأکید قرار داد و گفت: در موضوع مقابله با فساد خود من پای کار هستم و تلاش می‌کنم این موضوع هر چه سریع‌تر تا یک ماه آینده با ساز و کاری معین، عملیاتی شود و به زودی سامانه‌ای برای با ارتباط مردم و گرفتن گزارش در این مورد در سطح وزارتخانه ایجاد می‌کنیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: صیانت حرفه‌ای و اخلاقی شامل تمام موارد از ساخت و ساز تا انتصاب و مدیریت بخش‌ها، استادیوم‌ها، اردوها، تماشاگران و حتی لیدرها و رفتار کادرفنی و تمام افراد دخیل در ورزش خواهد شد.

وی ساماندهی امور فدراسیون‌ها و ادارت کل استان‌ها را نیز به عنوان یکی از برنامه های مهم خود عنوان کرد و گفت: انتظارم از فدراسیون‌ها خیلی بیشتر از اینهاست. به ویژه در حساب و کتاب و هزینه کردن اعتبارات دولت، اعزام‌ها، ‏اردوها و... تمام مسائل فدراسیون‌ها بایستی قانونمند باشد و رئیس فدراسیون تحت هر عنوان پاسخگوی تمام موارد مربوط به فدراسیون خود در مقابل رسانه‌ها و مردم و مسئولان خواهد بود و هیچکس اجازه حیف و میل اموال مردم و دولت را ندارد.

وزیر ورزش و جوانان از معاون قهرمانی خواست جلسات ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی به طور منظم برگزار شود و تمامی نیازهای فدراسیون‌ها و نظارت و ارزیابی ‏برنامه‌های آنها مد نظر باشد و اقدامات لازم صورت گیرد و تأکید کرد: رؤسای فدراسیون‌ها بایستی مطابق برنامه پاسخگو باشند و اهداف ورزش کشور برای بازی‌های آسیایی اندونزی و المپیک توکیو به طور مداوم لحاظ شود.

سلطانی‌فر تحول در مدیریت ستادی و استانی و فدراسیون‌ها را به عنوان برنامه دولت ذکر کرد و گفت: میانگین سن مدیران ورزش ایران را بین هشت تا 10 سال جوان‌تر می‌کنیم. هدف من کادرسازی برای 10 سال آینده ورزش کشور است. اولویت وزارت ورزش و جوانان ایجاد یک فضای جدید و شاداب در مدیریت ورزش ایران است و معتقدم در داخل وزارتخانه نیروهای خوبی هستند ‏و نیاز به توجه و فرصت دارند.

وی ادامه داد: ‏استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی را به‌عنوان یکی از تأکیدات رئیس جمهور بر شمرد و گفت: در استان‌ها، مدیران کل زن را منصوب می‌کنیم، چرا که بانوان شایستگی لازم را دارند و حاکمیت مردسالارانه مدیریتی باید تمام شود.‏

‏وزیر ورزش و جوانان استفاده از مدیران بومی، اقوام و اهل تسنن را نیز مورد تأکید و تأیید قرار داد و افزود: این انتخاب‌ها ارتباط را با مردم بهتر می‌کند و این موضوع یک سیاست جدی است.‏

سلطانی‌فر در مورد سیاست‌های جدید خود برای بخش ورزش همگانی گفت: در این بخش دنبال کارهای جدی‌تری باشید و بایستی از کارهای نمایشی پرهیز شود. برنامه ما این است از ظرفیت دستگاه‌های دیگر نظیر شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مرکز نظامی و انتظامی و دیگر ارگان‌ها در قالب شورای عالی ورزش استفاده ‏کنیم و بهره‌برداری‌ها را برای توسعه سلامت مردم به اشتراک ‏بگذاریم.

وی به تعدد فدراسیون‌های ورزشی هم اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث تعداد فدراسیون‌ها باید تجدید نظر ‏کنیم. برخی بخش‌ها نیازی به سطح مدیریتی فدراسیونی ندارد و الان شاهد هستیم بیشتر اعتبارات دولت برای برخی فدراسیون‌ها صرف حقوق و مزایای کارکنان می‌شود.‏

وزیر ورزش و جوانان به هیئت‌های ورزشی کشور هم پرداخت و گفت: ارزیابی و بررسی بودجه و مدیریت هیئت‌های ورزشی سراسر کشور و تعامل آنها با ادارت کل استان‌ها، فدراسیون‌ها و سایر نهادها استانی در دستور کار خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج