جاباما
۵۸۵۸۹۷
۲ نظر
۵۳۸۸
۲ نظر
۵۳۸۸
پ

پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

صحبت در مورد تسلیحات نظامی چین به هیچ عنوان موضوع خنده داری نیست. آنها دیگر دست نشانده شوروی سابق نیستند و اکنون به طور مستقل و متکی بر قدرت خود در جهان قدرتنمایی می کنند. در ادامه به معرفی برخی از قدرتمندترین تسلیحات نظامی حال حاضر چین می پردازیم.

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: صحبت در مورد تسلیحات نظامی چین به هیچ عنوان موضوع خنده داری نیست. آنها دیگر دست نشانده شوروی سابق نیستند و اکنون به طور مستقل و متکی بر قدرت خود در جهان قدرتنمایی می کنند. در ادامه به معرفی برخی از قدرتمندترین تسلیحات نظامی حال حاضر چین می پردازیم.
۱. هواپیمای بدون سرنشین PTERODACTYL (CH-۵)
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

این هواپیمای بدون سرنشین میان رده با برد زیاد توسط صنایع هوایی چنگدو طراحی و ساخته شده است و برای اولین بار در سال 2009 مورد استفاده قرار گرفت. از این هواپیما در کشورهای زیادی استفاده می شود و آخرین استفاده برجسته از آن در نیروی هوایی مصر طی حملات سال 2017 به داعش بوده است. مجموع زمان پرواز بدون توقف این هواپیمای بدون سرنشین 60 ساعت و حداکثر مسافت پروازی آن 4400 مایل است.

2. ربات جنگی نورینکو UGV
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

شرکت صنایع شمال چین که به طور اختصاری نورینکو نیز شناخته می شود در نوامبر 2014 از ربات بدون خدمه و اتوماتیکی به همین نام در ژوهای چین رونمایی کرد. این ربات جنگی با تجهیزات دیگر جنگی مجهز می شود که مهمترین و اصلی ترین آنها را می توان شات گان 12 گیجی با تغذیه خودکاری که بر آن سوار شده است را نام برد.

3. ژیان H-6
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

هواپیمای H-6 چند دهه ای است که در ناوگان هوایی چین مورد استفاده قرار می گیرد و هنوز هم از آن استفاده می شود. این هواپیما قدرتمند بوده و قادر به طی مسافت های طولانی برای حمله به دشمن است و از تجهیزات نظامی قدرتمندی برای ضربه به دشمن استفاده می کند.

۴. جنگنده J۲۰
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

از زمان اولین پرواز این جنگنده که در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۱ اتفاق افتاد و تنها ۱۵ دقیقه طول کشید، از آن به عنوان یکی از ترسناک ترین جنگنده های حال حاضر نیروهای چین یاد می شود. بر طبق گزارش ها، این جنگنده از ماه مارس ۲۰۱۷ به صورت رسمی به نیروی هوایی چین پیوسته و کارشناسان معتقدند که این جنگنده از قابلیت های بالاتری نسبت به جنگنده فوق پیشرفه رپتور F-۲۲ آمریکا بهره مند است.

۵. هواپیمای جنگی J-۱۱
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

در بین تمامی جنگنده های حاضر در ناوگان هوایی چین و روسیه، جنگنده J-۱۱ ابهت خاصی دارد و هیچ کشوری دوست ندارد این جنگنده را در آسمان خود ببیند. از یک توپ ۳۰ میلی متری با دقت بالا و بمب های خوشه ای در این هواپیمای جنگی استفاده شده است.

6. موشک های ساختگی
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

چین یکی از کشورهایی است که در هر زمانی از خلاقیت های خوبی برای برنامه های نظامی خود استفاده کرده است. خوشبختانه این نوع از موشک ها واقعی نیستند اما برای سردرگمی دشمنان عالی عمل می کنند.

7. PLZ-45 HOWITZER
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

هویتزر 155میلی متری چین در ارتش الجزایر، کویت،عربستان سعودی استفاده می شود. 5 سرنشین می توانند در این تانک نظامی سوار شوند که عبارتند از: یک فرمانده، یک راننده، دو خدمه مسئول پر کردن توپ، یک رگبارچی PLZ-45 با یک توپ 155 میلی متری و یک تغذیه کننده نیمه خودکار تجهیز شده است. از یک رگبار سنگین W-85 و دو نارنجک انداز چهار لوله ای در قسمت برجک این تانک استفاده شده است.

8. SW-6 UAV
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

ساخت پهپادها در عصر کنونی بسیار داغ است و در اوج خود قرار دارد. چین نیز با پهپاد ماورابنفش SW6 خود در عرصه نظامی به این حوزه ورود کرده است. از این پهپاد ما فوق سبک در مانور سال 2016 ژوهای در چین رونمایی شد. این پهپاد این قابلیت را دارد تا از هواپیما نیز به پرواز در آید.

۹. CH-۵۰۰
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

این پهپاد هلی کوپتری، اسباب بازی زمان پدربزرگتان نیست. این پهپاد از دو موشک ضد تانک استفاده می کند که آنقدر قدرت عمل سریعی دارند که تجهیزات دشمن تنها قادرند اعلام هشدار لحظه آخر کنند و کار دیگری نمی توانند انجام دهند.

۱۰. CH-۸۰۵
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

این پهپاد توسط صنایع هوا فضای چین ساخته شده که ظاهر آن بسیار شبیه به بمب افکن آمریکایی B-۲ است.

۱۱. Harbin Z-۱۹
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

این هلی کوپتر جنگی ۱۷۴ مایل در ساعت سرعت دارد و قادر است به سرعت دشمن را محاصره کرده و آتش بر رویش بریزد. این هلی کوپتر از دو ذخیره پایلون برای راکت هایش و موشک های HJ-۸ استفاده می کند. این هلی کوپتر قابلیت حمل موشک های هوا به هوای TY-۹۰ را نیز دارد.

۱۲. لانچر موشک
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

کشور چین، بسیاری از موشک های خود را در تونل های زیر زمینی پیچیده ای مخفی کرده است. برنامه هسته ای این کشور به دستور مائو در حین اولین بحران تایوان در سال های ۱۹۵۴-۱۹۵۵ شکل گرفت.

۱۳. شکارچی خاموش
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

این سیستم لیزری جدید از سیستم های مرموز به کار رفته در Mi-۶ الهام گرفته شده و به شکارچی خاموش معروف است. ساخت این جنگ افزار بسیار زیست محور است و در ساخت آن از آب معدنی استفاده شده است اما در صورتی که بر علیه شما استفاده شود بسیار مرگبار خواهد بود. شرکت مهندسی فیزیک آکادمی چین و شرکت فناوری های پیشرفته جیویان چین در ساخت این جنگ افزار مشارکت داشته اند.

۱۴. VT-۴ MBT
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

یک تانک نسل سوم چینی که توسط شرکت نورینکو ساخته شده است. پروسه ساخت این تانک در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید. مدل های ابتدایی این تانک با نام MBT - ۳۰۰۰ در سال ۲۰۰۹ رونمایی شدند که در طول این سال ها به مدل پیشرفته VT-۴ ارتقا یافت.

15. تفنگ ضد پارازیت پهپادها
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

این تفنگ 19000 دلاری در حال حاضر توسط پلیس ووآن برای انهدام پهپادها در فاصله چندین کیلومتر دورتر استفاده می شود. از این تفنگ برای اولین بار در یازده مارس 2017 در جریان یک مسابقه فوتبال وقتی یک پهپاد در حال نزدیک شدن به استادیوم بود، استفاده شد. این تفنگ ها باعث فرود سریع پهپادها و یا غیرفعال سازی آنها در شعاع پروازی میانی می شود.

16. پهپادهای زنبوری 2016
پیشرفته‌ترین سلاح‌های ارتش چین

چین از سری پهپادهای جدید خود در نمایشگاه ژوهای 2016 رونمایی کرد. از این پهپادهای با نام پهپادهای زنبوری یاد می شود چرا که با تعداد زیاد و سر و صدایی شبیه حرکت توده ای از زنبورهابه سمت هدف حرکت می کنند و همگی به سمت یک هدف شلیک می کنند. اگر تنها یک چیز از تمامی تجهیزات جدید چین بخواهیم نام ببریم، سرعت فناوری اتوماسیون به کار رفته در تمامی آنها است که بیشتر جهان از آن غافل هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی۳۱

      به نظرم ایران میتونه برای سپاه پاسداران ۱۵۰۰دستگاه تانک و۶۰۰دستگاه هویتزرو۱۰۰فروند
      جی۱۰و۵۰فروندجی۱۱و۵۰فروندجی۳۱و۸۰فروندقایق تایپ۰۲۲و۱۵ناوچه تایپ۰۵۴ ازچین بخره وبرای
      ارتش۲۰۰۰دستگاه تانک تی۱۴و۱۵۰۰دستگاه نفربر
      BMP3و۱۰۰۰عراده هویتزرمستاو۲۰۰فروندبالگردکامو
      ف۵۲و۲۵۰فروندسوخو۳۰و۱۵۰فروندسوخو۳۵و۱۰۰فروندسوخو۳۴و۶فروندآواکسA50و۴گشت دریاییtu214و۱۵فروندناوشکن تایپ۰۵۵و۳۰فروندتایپ۰۵۲دی و۲۵فروندتوپولف۲۲ام۳ام وخط تولید یاک۱۳۰ و۵۰فروندایلوشن۷۸ سوخترسان

      پاسخ ها

      • مهدی زاهد

        نه دوست عزیز بهترایران بجای خرید دستش بزار روی زانوهاش بگه یا علی. خودکفا باشه تا زیردست نباشه مستقل عمل کنه. همچنان که تاحالا خواستیم، کردیم وشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج