۵۸۵۷۰۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

کره شمالی هشدار داد

کره شمالی با انتقاد شدید از آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی هشدار داد که تاکید دو کشور بر تداوم تمرینات نظامی، اوضاع شبه جزیره کره را وخیم تر کرده و منطقه را به سمت بی ثباتی و جنگ سوق می دهد.

خبرگزاری ایرنا: کره شمالی با انتقاد شدید از آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی هشدار داد که تاکید دو کشور بر تداوم تمرینات نظامی، اوضاع شبه جزیره کره را وخیم تر کرده و منطقه را به سمت بی ثباتی و جنگ سوق می دهد.

کره جنوبی و آمریکا از امروز دوشنبه یکی از بزرگترین رزمایش بزرگ نظامی خود با عنوان «اولچی فریدام گاردین» با مشارکت ۱۷ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی و ۵۰ هزار نظامی کره ای آغاز کرده اند که تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) ادامه خواهد داشت.

کره شمالی که پیشتر نیز نسبت به انجام این تمرین نظامی اعتراض کرده بود، بار دیگر با صدور بیانیه ای که خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرده، یادآور شد که آمریکا و هم پیمان منطقه ای این کشور یعنی کره جنوبی با برگزاری این رزمایش، شبه جزیره کره را به سمت فاجعه ای هدایت می کنند که ممکن است از کنترل خارج شود.

«رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کره شمالی هم اعلام کرد که این رزمایش مشترک آشکارترین نشانه خصومت کاخ سفید و سئول علیه کره شمالی است.

در گزارش رسانه های رسمی کره شمالی هشدار داده شده است که چنانچه آمریکا به رغم هشدارهای مکرر پیونگ یانگ، کره شمالی را با مساله هسته ای تهدید کند، موجب نابودی سریعتر خود خواهد شد.
بر این اساس کره شمالی همچنین تاکید کرد که ارتش این کشور در هر لحظه می تواند ایالات متحده آمریکا را هدف بگیرد و هیچ یک از مناطق اصلی این کشور از حمله نیروهای توانمند نظامی ارتش خلق در امان نخواهند بود.

کره جنوبی نیز در واکنشی اعلام کرده است که اعتراضات گسترده کره شمالی مانع برگزاری رزمایش مشترک سالانه این کشور با آمریکا نخواهد شد.

اعتراض کره شمالی در حالی صوت می گیرد که چین هم از آمریکا و کره جنوبی درخواست کرده تا رزمایش های مشترک سالانه را متوقف کنند تا در مقابل و به طور همزمان کره شمالی هم پرتاب های موشکی خود را متوقف سازد؛ درخواستی که از سوی آمریکا و کره جنوبی رد شده است.

کره جنوبی و آمریکا همه ساله به برگزاری چندین رزمایش مشترک در شبه جزیره کره مبادرت می کنند که رزمایش دو مرحله ای «فوئل ایگل» (جوجه عقاب) و «کی ریزالو» (عزم راسخ) با حضور هزاران نیروی نظامی از دو طرف که نزدیک به دو ماه برگزار می شود، از مهمترین آنهاست.

رزمایش های مذکور از جمله رزمایشی که از امروز آغاز شده، به بهانه افزایش توان نیروهای نظامی دو کشور و آمادگی آنان برای مقابله با تهدیدهای موشکی و اتمی کره شمالی برگزار می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بمیر مردک خپل فقط بلدی بلوف بزنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج