جاباما
۵۸۴۸۸۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عکاسان ایران، خانه دار می شوند

مجید رجبی معمار رییس خانه هنرمندان گفت: خانه ای در خیابان شریعتی تهران را برای انجمن عکاسان در نظر گرفته ایم تا عکاسان با خاطری آسوده و امکانات بیشتر به فعالیت بپردازند.

خبرگزاری ایرنا: مجید رجبی معمار رییس خانه هنرمندان گفت: خانه ای در خیابان شریعتی تهران را برای انجمن عکاسان در نظر گرفته ایم تا عکاسان با خاطری آسوده و امکانات بیشتر به فعالیت بپردازند.

رجبی معمار عصر شنبه در آیین نخستین دوره اعطا نشان عکاس سال مطبوعاتی ایران که در خانه هنرمندان برگزار شد افزود: در حال حاضر عصر تصویر و رسانه است، ما هم درصددیم برای انجمن عکاسان ایران مشکل مکان را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: خانه هنرمندان اولویت اصلی را برای انجمن ها قرار داده است که انجمن عکاسان نیز جزو 14 انجمن دراولویت قرار دارد. همانطور که مکان مناسبی برای انجمن خوشنویسان در نظر گرفتیم، به فکر انجمن عکاسان نیز هستیم و خانه ای در خیابان شریعتی مد نظر داریم.

** ** معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: برای ورود عکاسان جدید سختگیری کنید

در ادامه این مراسم حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از عکاسان خواهش می کنم که در ورود عکاسان جدید به این عرصه و همچنین آموزش افراد سختگیری کنند تا شاهد بالندگی این رشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های دولت که به مرحله عملی شدن نیز رسیده است، عقب نشینی به نفع صنوف است که به واگذاری اقدامات دولتی به صنوف معنی می شود.

وی افزود: در جامعه عکاسان از هم گسستگی نزولی وجود ندارد به طوری که بدون خارج شدن عکاسان پیشکسوت از این عرصه، جوانان نیز وارد شدند.

انتظامی با اشاره به سختی کارعکاسان اظهار کرد: عکاسان با وجود این سختی ها فرهنگ تصویری جامعه را ثبت می کنند.


** کمال خرازی: عکاسان اگر هنرشان را برای دفاع از وطن و منافع ملی بکار گیرند

رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: عکاسان اگر هنرشان را برای دفاع از وطن و منافع ملی بکار گیرند، تاثیر بسیاری در جامعه خواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، کمال خرازی ، اظهار داشت: عکاسی در ایران از اوایل انقلاب تا به حال در جامعه تاثیر بسیاری داشته است.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی نمایان شدن عکاسی در ایران، خدمت های این حرفه به دفاع مقدس بود، افزود: بسیاری از عکاسان در زمان جنگ با فداکاری تصاویر دفاع مقدس را نشان دادند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه عکاسی در عصر حاضر نیز برای جامعه بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: اگر عکاسان هنرشان را برای دفاع از وطن و منافع ملی بکار گیرند، تاثیر بسیاری در جامعه خواهند گذاشت. بطور مثال عکس هایی که از شهید حججی گرفته شد، نمونه بارز زحمات عکاسان و ایستادگی در برابر بیگانگان است.

**مسجد جامعی: مردم امروزه اخبار را در غالب تصویر می بینند

احمد مسجد جامعی عضور شورای شهر تهران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به ایجاد خبرگزاری تصویری، اظهار کرد: در حال حاضر مردم اخبار را در غالب تصویر می بینند و دیگر کمتر کسی خبر می خواند.

وی به توانایی عکاسان در نشان دادن تصویر معصومیت شهید حججی اشاره کرد و گفت: عکاسان تمام رویدادها را به تصویر می کشند و در نهایت عکاسان جدید با شیوه های نوین راه عکاسان قدیمی را تکامل بخشیده اند.

**اهدای جوایز برتر

در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از خانواده زنده یادعلیرضا سلطانی فر عکاس ورزشی کشور، به چند تن از پیشکسوتان عکاس از جمله یدالله وزیری، کهن بانی، منوچهر یگانه دوست و عزیزالله نعیمی به رسم یاد بود هدایایی اهدا شد.

تندیس عکاس برتر در بخش پیشگامان از میان علی کاوه، محمد صیاد و محسن شاندیز به دلیل سن بیشتر به علی کاوه اهدا شد و فرهاد کاوه برای گرفتن لوح به جای پدر که در حاضر فرانسه است، روی صحنه رفت.

در بخش عکاس روزنامه ها نیز از میان روزنامه اعتماد، ایران و همشهری نشان روزنامه برتر به روزنامه ایران رسید که ابوالفضل نساجی دبیرعکس روزنامه ایران به همراه محمد تقی روغنی ها مدیرعامل موسسه فرهنگس و مطبوعاتی ایران جایزه را دریافت کردند.

- در بخش عکاس استانی جایزه برتر به محسن اسماعیل زاده از خراسان رسید.

- نشان عکاس زن سال مطبوعاتی ایران نیز به مونا گوبه فکر اهدا شد.

- در بخش عکس ورزشی نیز یونس علی شیری نشان برتر را دریافت کرد.

- نشان عکاس مستند سال مطبوعاتی ایران نیز به علی‌حامد حق‌دوست اهدا شد.

- در بخش عکس خبری نیز امید وهاب زاده نشان برتر را دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره اعطاء نشان عکاس سال مطبوعاتی ایران در ۷ بخش مستند، خبری، ورزشی، زن، استانی، پیشگامان و روزنامه ها با شناخت برگزیده ها در بخش های مختلف به کرا خود پایان داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج