۵۸۲۶۷۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

طنز؛ تشریح کالبد به زبان ساده

«برخلاف آنچه که یک سری افراد معلوم‌الحال در بوق و کرنا می‌کنند، اوضاع اشتغال در مملکت همیشه خوب و سرحال بوده و هست. تنها مشکلی که وجود دارد این است که اولا مبحث اشتغال خیلی اهل شوآف نیست، ثانیا مدیریت صحیحی برای نشاندن جوانان در....

محمدامین فرشادمهر در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

«برخلاف آنچه که یک سری افراد معلوم‌الحال در بوق و کرنا می‌کنند، اوضاع اشتغال در مملکت همیشه خوب و سرحال بوده و هست. تنها مشکلی که وجود دارد این است که اولا مبحث اشتغال خیلی اهل شوآف نیست، ثانیا مدیریت صحیحی برای نشاندن جوانان در پُست‌ها و سمت‌های موجود وجود ندارد. مثلا یک سری از مشاغل هستند که درآمد خوبی دارند اما اسم‌شان بد دررفته، آن هم به این خاطر است که می‌خواهند دست زیاد نشود، مثلا دلالی. یعنی شما از اورانیوم غنی شده و کیک زرد نادی بگیرید تا پوست موز در این مملکت قابلیت دلالی دارد. نمونه‌اش پرتقال که در باغات شمال به صورت تنی خریداری می‌شود اما به صورت مثقالی در میوه‌فروشی‌های شهر عرضه می‌گردد.
یعنی اولا پرتقال طی یک واکنش گرماده به لحاظ قیمتی به پیاز (موز سابق) تبدیل می‌شود، ثانیا آن‌قدر دست به دست چرخیده که تا چند روز پس از خرید به علت سرگیجه فقط در ورودی دستشویی می‌ایستد و تگری می‌زند. از دیگر مشاغل موجود که جوانان از آن غافل مانده‌اند مزدوری و جیره‌خواری است. این قشر هم به جای اینکه دست روی دست بگذارند و دايم از بیکاری بنالند، شغل شریف جیره‌خواری را پیش می‌گیرند. یعنی جیره خودشان را می‌خورند و منت قصاب را نمی‌کشند. یا مثلا افراد قلچماقی که از زور بازوی‌شان ممر درآمد دارند. به هرحال تلاش کرده‌اند، آمپول زده‌اند، کتونی زرنگی‌شان را پوشیده‌اند، حبسش را کشیده‌اند و الان ثمره تلاش‌شان را می‌گیرند. البته این عزیزان هم مشکلات خودشان را دارند. مثلا «برخی و فقط برخی» از این‌ها از خروسخوان باید با دستفروش‌ها سر و کله بزنند.
اگر هم سر و کله جواب نداد، سر و کله و کف گرگی و چوب بزنند. همین پریروز در صحبت دوستانه‌ای که بین یکی از این‌ها و یک وانتی میوه‌فروش پیش آمد، میوه‌فروش در کمال بی‌شرمی صاف صاف در چشم سدمعبر معصوم نگاه کرد و بدون توجه به اینکه شاید بند دل طرفش پاره بشود، سکته کرد و مرد. به هرحال یکسری به خشونت و عربده‌کشی گرایش دارند، نباید که روح خشونت را در درون آدم‌ها کشت! شما هم گول هیکل این‌ها را نخورید. این عزیزان مثل سرندپیتی فقط هیکل گنده کرده‌اند، درون‌شان مقداری قلب هم وجود دارد. همین نمونه که برای‌تان آورده‌ام و مثل کنسرو از محل مناسبش بازش کرده‌ام هم، در زمان حیاتش مسئول خیلی از مسائل بوده ولی حتی همین هم قلب دارد. برای تمرین خوب بگردید، هرکدام‌تان که پیدایش کرد، نمره مستمرش را کامل می‌دهم».

[استاد سیبی که تمام مدت در دستش بود را گاز زد و از اتاق تشریح خارج شد].
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج