۵۸۱۴۰۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

سفیدبالک‌ها به شهرداری واگذار شدند!

چند سالی است که فصل گرما با طغیان جمعیت سفیدبالک‌ها یا مگس‌های سفید در هوای شهر تهران همزمان می‌شود و هر روز که از این آب و هوای گرم می‌گذرد، بر تعداد آنها و مزاحمتی که شهروندان متحمل می‌شوند، افزوده می‌شود که به گفته یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته شهرداری تهران مستقیما مسئولیت مقابله و مبارزه با آن را بر اساس دستورالعمل‌های تدوین شده بر عهده دارد.

خبرگزاری ایسنا: چند سالی است که فصل گرما با طغیان جمعیت سفیدبالک‌ها یا مگس‌های سفید در هوای شهر تهران همزمان می‌شود و هر روز که از این آب و هوای گرم می‌گذرد، بر تعداد آنها و مزاحمتی که شهروندان متحمل می‌شوند، افزوده می‌شود که به گفته یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته شهرداری تهران مستقیما مسئولیت مقابله و مبارزه با آن را بر اساس دستورالعمل‌های تدوین شده بر عهده دارد.

سفیدبالک‌ها یا مگس‌های سفید طی سال‌های اخیر همزمان با فصل گرما جمعیت‌شان رو به افزایش می‌رود و طغیان می‌کند که همواره با اخبار و حاشیه‌هایی نیز همراه است. برخی آن را ناقل بیماری می‌دانند و برخی دیگر که خود کارشناس در حوزه گیاه‌پزشکی هستند، معتقدند که این سفیدبالک‌ها تنها مزاحمت برای شهروندان ایجاد می‌کنند و هیچ ضرر و زیانی ندارند.

طی سال‌های گذشته سازمان حفظ نباتات به عنوان مسئول تدوین دستورالعمل مقابله با سفیدبالک‌ها از طریق فرمون‌های چسبی و کارت‌های زرد، نسبت به این مسئله هشدار می‌داد و از آغاز تا انتهای این پروژه اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌داد اما گویا از سال گذشته تاکنون شرایط عوض شده و مسئولیت مستقیم مبارزه با این پدیده به شهرداری تهران واگذار شده است و مقرر شده تا کسی در این زمینه صحبت نکند.

اما سوال اینجاست که شورای پنجم شهر تهران و شهردار جدید که همچنان در گیر و دار نقل مکان به ساختمان شهرداری هستند، آیا متوجه طغیان جمعیت سفیدبالک‌ها در سطح شهر هستند و چرا همچنان تابستان تهران باید شاهد این پدیده باشد.

سفیدبالک‌ها از آفات مهم و برای طیف وسیعی از محصولات کشاورزی مهم در بسیاری از نقاط جهان به ویژه در مناطق گرمسیری محسوب می‌شود که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری و به ویژه در شرایط گلخانه‌ای بر روی گیاهان زینتی و محصولات گلخانه‌ای در جمعیت‌های خیلی بالا دیده می‌شوند اما از حدود چهار سال گذشته تاکنون به ویژه در فصل تابستان به شهر تهران وارد شده‌اند و فضای پایتخت به غیر از هوای گرم در این فصل مملو از سفیدبالک‌ها و مگس‌های سفید است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمیتونن جلوی 4 تا مگسم بگیرن

    • بدون نام

      نمیتونن جلوی 4 تا مگسم بگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج