جاباما
۵۷۶۵۱۸
۲ نظر
۵۰۲۱
۲ نظر
۵۰۲۱
پ

نصرالله: پیروزی ما به دلیل حمایت ایران است

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان ضمن تبریک آزادسازی ارتفاعات عرسال تاکید کرد که پیروزی حزب الله در این عملیات در برابر تروریسم به دلیل حمایت سخاوتمندانه ایران بوده است.

خبرگزاری ایرنا: «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان ضمن تبریک آزادسازی ارتفاعات عرسال تاکید کرد که پیروزی حزب الله در این عملیات در برابر تروریسم به دلیل حمایت سخاوتمندانه ایران بوده است.
نصرالله جمعه شب در سخنرانی که به صورت زنده از شبکه تلویزیونی «المنار» پخش شد با بیان این مطلب افزود: جنگ ما در ارتفاعات مرزی به پشتوانه تجربه ای بود که به مدد جمهوری اسلامی ایران کسب کرده بودیم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این پیروزی را به شهداء، مجروحان، رزمندگان واسیرانی که آزاد شدند و خانواده های آنها و همه مردم در لبنان و منطقه تبریک می گوییم.

وی همچنین از همه کسانی که در روستاهای بعلبک به ویژه اهالی روستای القاع که از آزادگان استقبال کردند تشکر کرد.

نصرالله یادآور شد: هنوز پیکرهای برخی شهدای ما در اسارت دشمن است و یک اسیر و یک مفقود داریم و تلاش شبانه روزی برای آزادی آنها ادامه دارد.

حدود دو هفته پیش نیروهای مقاومت با همکاری ارتش لبنان علیه جبهه النصره که سه سال ارتفاعات عرسال را در اشغال خود قرار داده بود، دست به عملیات زدند که در نهایت نیروهای جبهه النصره پس از ناکامی گسترده در میدان حاضر شدند تا نیروهای خود را از این منطقه خارج کنند و به شهر ادلب سوریه بروند.

طی دو روز اخیر بیش از هفت هزار و ۷۰۰ نفر که شامل نیروهای جبهه النصره، خانواده های آنها و پناهجویانی که برای بازگشت به سوریه ابراز تمایل کردند، ارتفاعات عرسال را ترک کردند. همچنین تروریست ها مجبور شدند که ۸ اسیر حزب الله را آزاد کنند.

**نقش نهاد امنیتی و ارتش لبنان و ارتش سوریه در آزادسازی عرسال

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنانش از تلاش ها و پیگیری های بی وقفه سرتیپ «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان در این قضیه تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش ارتش و دولت سوریه در غلبه بر تروریست ها گفت: از همان ابتدا این جنگ با موافقت و تایید مقام های سوری روبرو شد و آنها تسهیلات مختلفی در اختیار ما گذاشتند و در میدان های ارتفاعات «فلیطه» در کنار ارتش سوریه جنگیدیم. کار در دو جبهه باعث تسریع در پایان جنگ شد چون جبهه النصره خود را در برابر دو جبهه دید.

نصرالله تصریح کرد: وقتی مذاکرات شروع شد مقام های سوریه در این قضیه همکاری از خود نشان دادند. از همان ابتدا همکاری مثبتی برقرار شد و بار این مساله از لبنان به سوریه منتقل شد اما طرف سوری با رفتار بسیار اخلاقی با این مساله برخورد کرد. آنها هیچ شرط و شروطی مطرح نکردند و نگفتند که باید درخواست رسمی انجام گیرد. اجازه دادند مذاکرات مسیر طبیعی خود را طی کند و بدون هیچ کارشکنی با توافق انجام گرفته موافقت کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: وظیفه اخلاقی خود می دانیم از «بشار اسد» رئیس جمهوری و دیگر مقام ها و مسئولان سوری تشکر و قدردانی کنیم.

نصرالله تاکید کرد این مذاکرات بدون دخالت سازمان ملل و هلال احمر انجام شد و اداره کل امنیت عمومی لبنان در کنار حزب الله ضامن اجرای آن بود. از مرزهای لبنان تا نقطه «السعن» در داخل سوریه، اجرای کار بر عهده دولت سوریه گذاشته شد. نظام سوریه به تعهدات خود در انتقال این کاروان و مصالحه پایبند ماند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به وضعیت پناهجویان سوری گفت: ما می خواهیم با پرونده پناهجویان به عنوان یک مساله انسانی برخورد شود نه به عنوان یک موضوع مالی و سیاسی، چون مصلحت مردم لبنان در برخورد انسانی با این قضیه است.

**حمایت های داخلی از عملیات عرسال

نصرالله با اشاره به حمایت نهادها و شخصیت های مختلف لبنانی گفت: رئیس جمهوری لبنان با مذاکرات موافقت و همراهی کرد و هرگونه تسهیلات لازم برای انجام آن را در اختیارما گذاشت و اهتمام زیادی نسبت به انجام موفقیت آمیز آن داشت. من از همدلی و محبت او نسبت به شهدا و اسیران و رزمندگان و ایثارگران اطلاع دارم. «نبیه بری» رئیس پارلمان نیز از روز اول حمایت خود را از این جنگ اعلام کرد و از آن دفاع جانانه کرد و با ایستاگی در برابر بدگویی ها در ابعاد مختلف عاطفی و سیاسی و انسانی همراهی خود را با ما نشان داد.
این موضع رئیس پارلمان همواره جای قدردانی دارد. نخست وزیر نیز انصافا موافقت و حمایت خود از مذاکرات را اعلام کرد و چیزهایی را تحمل کرد که مایه دردسر برای او بود.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که به محض اعلام آمادگی برای تحویل گرفتن مناطق آزاد شده از سوی ارتش، حزب الله آماده تحویل دادن این مناطق است.

**آماده نبرد علیه داعش هستیم/توقع کمک آمریکا به ارتش لبنان توهین به لبنانی هاست

نصرالله درباره جنگ علیه داعش که بخش هایی از لبنان را در اشغال خود دارد گفت: در حال حاضر داعش بر منطقه وسیعی سیطره دارد که برخی از آنها جزو اراضی سوریه به شمار می آید و برخی نیز در خاک لبنان قرار دارد. اجمالا کل منطقه تحت اشغال داعش به حدود 269 کیلومتر مربع بالغ می شود. طبیعت جغرافیایی این منطقه شبیه ارتفاعات عرسال است و پستی و بلندی های صعب العبور و رشته کوههای مرتفعی در آن واقع شده است.

وی افزود: ارتش لبنان کار آزاد سازی باقیمانده ارتفاعات مرزی را بر عهده خواهد داشت و مقدمات این کار از ابتدا فراهم شده بود. ما برای نابودی جبهه النصره و داعش در این منطقه در تابستان امسال، با ارتش سوریه هماهنگی کرده بودیم. اگر ارتش لبنان با تصمیم رسمی دولت اقدام به ورود در این جنگ کند یک تصمیم تاریخی و برجسته به شمار می آید. ارتش لبنان آمادگی و قدرت ورود به این جنگ و پیروزی در آن را دارد و افسران و نیروهای ارتش از آمادگی های بسیار بالایی برخوردار هستند.

نصرالله گفت: مشارکت آمریکایی ها و توقع داشتن از آمریکایی ها برای حمایت از ارتش لبنان یک فاجعه است و توهین به ارتش لبنان به شمار می آید و ما ضد چنین تصمیمی هستیم.

**مشکل در لبنان نهاد سیاسی آن است نه نهاد نظامی

وی تاکید کرد مشکل در ارتش لبنان نیست بلکه مشکل در تصمیم گیری های سیاسی است که مانع از مشارکت ارتش لبنان در جنگ با جبهه النصره شد. وقتی جبهه النصره وارد ارتفاعات عرسال و شهر عرسال شد و به ارتش لبنان حمله کرد ما حاضر بودیم در کنار ارتش ایستاده و جان خود را در دفاع از آن تقدیم کنیم.

نصرالله گفت: چرا وقتی جبهه النصره با ارتش لبنان وارد جنگ شد خبری از تصمیم سیاسی نبود؟ ما در نبرد قاطعانه با تروریسم و تروریست ها بر روی میشل عون رئیس جمهوری حساب می کنیم. حزب الله برای خدمت به ارتش لبنان حاضر است و همه دستورات را انجام خواهد داد. ما در کنار ارتش و تحت اختیار آن هستیم و می خواهیم ارتش لبنان پیروزی سریع و قاطعی به دست آورد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: در ارتفاعات مرزی در سمت سوریه که مرزهای طولانی تری با داعش دارد ارتش سوریه و حزب الله وارد جنگ با داعش خواهند شد.

نصرالله افزود: باید این نق زدن های سیاسی خاتمه پیدا کند و نباید گذاشت این فریبکاری ها به میدان های نبرد راه یابد. باید یکپارچگی در جبهه ها حفظ شود. زمان شروع جنگ بر عهده ارتش لبنان است چون ما در جبهه دوم آماده شروع جنگ هستیم. پاکسازی باقیمانده ارتفاعات از لوث وجود داعش هم به نفع لبنان و هم به نفع سوریه است. سرکردگان داعش باید بدانند که تصمیم قاطعی برای ورود به این جنگ گرفته شده و تنها چند روز تا آغاز آن باقیمانده است. برای همین نیز کار آنها در ارتفاعات به پایان رسیده است و همه لبنانی ها با این جنگ همراهی می کنند و مردم در کنار ارتش لبنان هستند.

نصرالله خطاب به نیروهای داعش گفت: لبنانی ها و سوری ها از هر سو بر شما هجوم خواهند آورد و از هر طرف تحت محاصره قرار خواهید گرفت. سرنوشتی جز کشته و زخمی شدن یا اسارت در انتظارتان نیست برای همین بهتر است خیلی خوب به مذاکره فکر کنید. میدان ها برای شروع نبرد آماده است و نتیجه ای جز شکست قطعی در انتظارتان نیست و لبنان و سوریه پیروزی تازه ای به دست خواهند آورد.

**حزب الله به کویت سلاح نفرستاده است/خواهان توسعه روابط لبنان و کویت هستیم
دبیرکل حزب الله در ادامه با رد برخی اتهام ها به حزب الله در کویت گفت: این حرف که ما به کویت سلاح فرستاده ایم یا سلاح قاچاق کرده ایم یا خرید سلاح داشته ایم درست نیست. حزب الله هیچ باند و تشکیلات و عواملی در کویت ندارد. البته ما دوستدارانی در کویت و مناطق دیگر دنیا داریم.

وی تاکید کرد: ما خواهان روابط نزدیک دولت و ملت لبنان و کویت هستیم و به حمایت های کویت از لبنان و نیت خوب این کشور اعتراف می کنیم. ما حاضریم از طریق کانال های دیپلماتیک در این زمینه با کویت وارد گفت و گو شویم. ما ترسی از هیچ چیز نداریم و نسبت به برقراری رابطه با کویت اهتمام داریم.

نصرالله افزود: حزب الله دست به تحریک کویتی ها علیه نظامشان نزده و این یک حرف مسخره است و اتهام زنی در این قضیه به حزب الله نادرست است. من خدا را در این قضیه گواه می گیرم. ما همیشه خواهان همکاری و برقراری وحدت در کویت بوده ایم و هر حرفی به جز این گفته شود غلط است. ما روی برخورد پدرانه و حکیمانه امیر کویت حساب می کنیم و برای کویت چیزی جز خوبی و امنیت نمی خواهیم. امیدواریم این کشور از بحران کنونی خارج شود ما نیز برای هرگونه گفتو و گو در این باره آماده ایم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرین

    • بی نام

      درسته شما هرچه دارید از حق ایران و ایرانیه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج