۵۷۴۶۴۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

محاکمه سارقانی‌که از ۱۱۹ خانه سرقت‌ کردند

سارقانی که متهم هستند ١١٩ خانه را در تهران مورد دستبرد قرار داده‌اند، پای میز محاکمه رفتند.

روزنامه شرق: اعضای این باند سرقت که هشت مالخر نیز همدست آنها بودند، یک سال قبل دستگیر شدند. مأموران با ردیابی‌های پلیسی موفق شدند آنها را که همگی سابقه‌دار هم هستند دستگیر کنند.
متهمان بعد از بازداشت اعتراف کردند خانه‌های خالی شهروندان تهرانی در همه مناطق تهران را شناسایی کرده و مورد دستبرد قرار می‌دادند.
بعد از دستگیری متهمان و شناسایی مال‌باختگان و شکایت آنها، کیفرخواست علیه آنها صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در ابتدای جلسه رسیدگی که در شعبه هشتم دادگاه کیفری برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان در جایگاه حاضر و خواستار صدور حکم قانونی شد، سپس شکات در جایگاه حاضر شدند. یکی از آنها گفت: سارقان از خانه من نزدیک به ٢٠٠‌ میلیون تومان شیء باارزش برده‌اند. آنها چندین قطعه طلا و مقدار زیادی شیء باارزش دیگر از خانه برده‌اند.
او درباره اینکه دزدي چطور اتفاق افتاده‌ است، گفت: من و خانواده‌ام در خانه نبودیم و به سفر رفته‌ بودیم و وقتی به خانه برگشتیم متوجه شدیم خانه به‌هم‌ریخته ‌است، سارقان از تراس خانه وارد شده ‌بودند، در خانه را شکسته و بعد هم همه اموال قیمتی‌ام را برده بودند.
سپس فرد دیگری که خانه‌اش مورد سرقت قرار گرفته‌ بود، در جایگاه حاضر شد. او هم مدعی شد مبلغی حدود صد میلیون تومان از خانه‌اش سرقت شده‌ است و دزدان با شکستن در خانه‌اش، زمانی که کسی نبوده وارد شده و اموالش را به سرقت برده‌اند.
بعد از گفته‌های شاهدان، نوبت به متهم ردیف اول رسید. او اتهام را رد کرد و گفت: من فقط در شش فقره سرقت بودم، اما اتهام ١١٩ فقره سرقت را بر من وارد کرده‌اند. او درباره اینکه اتهام را خودش پذیرفته و جزئیات را هم توضیح داده ‌است، گفت: من تحت فشار بودم، به‌همین‌خاطر هم اتهام را قبول کردم و در همه سرقت‌ها نبودم. آنچه در دادسرا گفته‌ام را قبول ندارم.
متهم در مورد نحوه سرقت گفت: ما در سطح شهر تهران می‌چرخیدیم و خانه‌هایی را که شب‌ها چراغشان خاموش بود، شناسایی می‌کردیم و بعد هم زنگ در خانه را می‌زدیم. وقتی مطمئن می‌شدیم کسی در خانه نیست، از راه تراس وارد می‌شدیم و اموال را به سرقت می‌بردیم. البته بیشتر وارد خانه‌های آپارتمانی می‌شدیم و آپارتمان‌هایی را سرقت می‌کردیم که در طبقه اول بودند و راحت می‌شد وارد خانه شد. ما با میله‌ای آهنی در را می‌شکستیم و وارد خانه می‌شدیم.
در ادامه، متهم ردیف دوم در جایگاه قرار گرفت. او هم اتهام شش فقره سرقت را قبول کرد و گفت در همه سرقت‌ها نبوده ‌است. متهم گفت: از تمام این سرقت‌ها، ٥٠‌ میلیون تومان به من رسید که همه آن را هم خرج مواد مخدر کردم، چون معتاد بودم و نیاز به این پول داشتم.
سپس دیگر متهمان در جایگاه حاضر شده و توضیحات خود را ارائه دادند. در پایان هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران وطن من ایران شیران مردان دلیران چه شد که شدیم اینطور ویران گر که حتی تویی آورها هم به دونبال منفعت خود میگردیم

    • بدون نام

      اعدام و قطع دست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج