۵۷۴۲۶۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جلسه فوق العاده برای برگزاری مراسم تحلیف

معاون امنیتی وزیر کشور: از آنجا که سطح مقامات شرکت کننده در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بالاست بعد از ظهر امروز جلسه فوق العاده شورای امنیت کشور برای این مهم برگزار می شود.

خبرگزاری صدا و سیما: معاون امنیتی وزیر کشور: از آنجا که سطح مقامات شرکت کننده در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بالاست بعد از ظهر امروز جلسه فوق العاده شورای امنیت کشور برای این مهم برگزار می شود.
ذوالفقاری افزود: همه اقدامات برای تامین امنیت مراسم تحلیف پیش بینی شده و نیروهای امنیتی و انتظامی با مسئولیت قرارگاه ثارالله فضا را برای این مراسم آماده می کنند.
وی خاطر نشان کرد: محیط امنیتی مجلس هم همزمان با این مراسم از سطح حساس به سطح حیاتی تبدیل خواهد شد.
ذوالفقاری همچنین از تحرکات جدید پاکستان برای حضور نیروهای نظامیش در مرز با ایران به منظور مشارکت در تامین امنیت مرز خبر داد و گفت: در سفر چندی پیش هیات ایرانی به پاکستان وعده حضور نیروهای نظامی این کشور در مرز به منظور مقابله با تخرکات تروریستی و قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان گرفته شد و اطلاعاتی که داریم نشان می دهد این کشور در حال استقرار نیروهای نظامی در مرز با کشورمان است.
وی افزود: بیشترین میزان قاچاق انسان و مواد مخدر و تحرکات تروریستی مرزهای شرقی در مرز پاکستان صورت می گیرد به گونه ای که افراد به صورت غیر قانونی از افغانستان وارد پاکستان و سپس وارد ایران می شوند.

ذوالفقاری ادامه داد: روزانه ۱۵۰۰ نفر مهاجران غیر قانونی وارد پاکستان و سپس وارد ایران می شود که امیدواریم پاکستان به تعهدات خود در تامین امنیت مرز عمل کند.

معابر کوله بری ساماندهی می شوند
معاون سیاسی امنیتی کشور گفت: بر اساس مصوبه اخیر دولت معابر کوله بری در ۴ استان کشور ساماندهی می شوند.
حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست معاونان سیاسی استانداری ها با معاونان هماهنگ کننده ناجای استان ها در جمع خبرنگاران افزود:در دولت گذشته شرایط فعالیت کوله برها به گونه ای شده بود که ستاد مبارزه با قاچاق وزارتخانه های اقتصاد، صنعت و گمرک به کوله برها و تاثیرات آن که به کمک کننده قاچاق تبدیل شده بود معترض بودند و بنابراین مقرر شد پس از راهکارهایی ابعاد منفی فعالیت کوله برها مرتفع شود.
وی افزود: دولت هم به تازگی طرحی را به تصویب رساند تا کوله برها در ۱۵ معبر در ۴ استان با مجوز فعالیت کنند البته مشروط به آنکه کالای وارداتی آنها تاثیر منفی به تولید داخل نداشته باشد و از طرفی در کمک به معیشت آنها موثر باشد.
معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: این مصوبه ابلاغ شده و بر اساس آن ۶ معبر در سیستان و بلوچستان و کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی هر کدام سه معبر فعالیت خواهند کرد و کوله بران در مجموع همه معابر سالانه تا سقف ۹۰۰ میلیارد تومان از پرداخت مالیات گمرکی معاف خواهند شد.

وی درباره نشست امروز گفت: بر آنیم با همکاری ناجا مشارکت مردم را در ارتقا امنیت افزایش دهیم و قرار شد ناجا با آموزش نگهبانان محلات و مجتمع ها فعالیت نگهبانان را کارآمدتر کنند.
وی گفت: این مشارکت ابعاد گوناگونی دارد. بر اساس طرحی در شورای امنیت کشور به تصویب رسیده و برای اجرا ابلاغ شده و هم برای اجرا و نهادینه کردن آن در استان ها هم نشست هایی خواهیم داشت.

امنیت کشور مرهون هوشیاری و کمک مردم است
معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور گفت: امنیت امروز کشور مرهون همکاری، هوشیاری و مشارکت مردم است.
ذوالفقاری در نشست معاونان امنیتی استانداری ها با معاونان هماهنگ کننده فرماندهان انتظامی استان ها افزود: اگر این هوشیاری مردم نبود شاید امروز شرایط امنیتی کشور آن هم در منطقه ما به این صورت بالا نبود.
وی اضافه کرد: مردم ایران نسبت به امنیتشان بسیار حساس هستند که این ظرفیت بزرگی برای مشارکت در ارتقا امنیت است.

ذوالفقاری تاکید کرد: احساس مسئولیت مردم نشان می دهد که ما باید این ظرفیت را ساماندهی کنیم و بر همین اساس با تاکید رهبر معظم انقلاب طرحی با هماهنگی وزارت کشور و ناجا تهیه شده تا مشارکت مردم در ارتقا امنیت در ابعاد گوناگون به صورت هدفمند ساماندهی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج