۵۷۳۹۴۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یادداشت ویژه؛

میلان، پلنگ کاغذی یا اژدهای مخوف؟

مارکو فاسونه مدیر اجرایی جدید میلان ابتدای تابستان جاری این تیم را به ماشینی قدیمی تشبیه کرد که مدت‌هاست در یک گاراژ قدیمی خاک خورده. با آن ذهنیت، این پنجره نقل و انتقالات فوتبال آخرین تلاش برای بازگرداندن این ماشین از کار افتاده به روزهای باشکوهش بود.

وبسایت نود: مارکو فاسونه مدیر اجرایی جدید میلان ابتدای تابستان جاری این تیم را به ماشینی قدیمی تشبیه کرد که مدت‌هاست در یک گاراژ قدیمی خاک خورده. با آن ذهنیت، این پنجره نقل و انتقالات فوتبال آخرین تلاش برای بازگرداندن این ماشین از کار افتاده به روزهای باشکوهش بود. برای این کار، آن‌ها ماشین خود را برق انداختند، قطعات جدید گرانقیمت برایش خریدند و زیر کاپوت آن را حسابی تعمیر کردند. زمان آن رسیده که بخواهند برای اولین بار کلید بیندازند و ماشین را روشن کنند؛ همیشه این کار ریسک زیادی دارد.

خیلی‌ها اولین بازی رسمی میلان در فصل جدید را مهمترین بازی این تیم در سال‌های اخیر می‌دانند؛ دیداری که چشم‌های زیادی را (حتی بیرون از ایتالیا) خیره خواهد کرد. این بازی در دور سوم انتخابی لیگ اروپا مقابل "کرایووا" خواهد بود اما چون میلان بیش از سه سال است در هیچ رقابت اروپایی حضور ندارد، این بازی مهم شده است. این مدت برای تیمی که اعتبار و شهرت خود را قهرمانی‌های زیاد در لیگ قهرمانان تعریف کرده، بسیار طولانی است؛ تیمی که به جز رئال مادرید بیشتر از هر تیمی قهرمان اروپا شده.

پیروزی ۴ گله مقابل بایرن مونیخ در چین، اگرچه یک بازی دوستانه بود اما باعث نشد آن شور و هیجان خلق شده توسط مالک جدید میلان، به یاس و نا امیدی تبدیل شود. به عنوان یک آزمون رانندگی، این بازی برای ماشینی که می‌خواست در اولین رقابت رسمی به سمت یکی از ناشناس‌ترین حریفانش در طول تاریخ یورش ببرد، شروع خوبی بود. میلان با پیروزی یک - صفر پنج شنبه شب مقابل "کرایووا" در بازی بیرون از خانه، هم شروع خوبی برای خود رقم زد، هم رقیبش را درون ابری از گرد و خاک فرو برد.

البته نمایش آن‌ها یادآور فصل گذشته بود چون به سختی می‌شد تفاوتی با تصویر تیم در فصل ۱۷ - ۲۰۱۶ پیدا کرد. هفت بازیکن در ترکیب ابتدایی تیم، از فصل قبل بودند. در حالی که روزنامه‌ها خود را آماده می‌کردند تا روی لئوناردو بونوچی و لوکاس بیلیا، دو بازیکن جدید میلان که هیاهوی زیادی به پا کردند، کار کنند هیچ کدام برای سفر به رومانی به موقع آماده نشدند. به این ترتیب از ۱۰ چهره جدید میلان تنها ۴ بازیکن از جمله فابیو بورینی که انتظار می‌رفت به جای نقش اصلی، نقش مکمل داشته باشد از ابتدا برای نمایش تازه تیم در دسترس بودند.

هنوز نشانی از تحول دیده نمی‌شود و میلان هیجان‌انگیز نیست. آن‌ها کارشان را با یک گل بیرون از خانه انجام دادند و دروازه‌شان هم باز نشد. این در حالی بود که دیگر تیم‌های ایتالیایی در این مرحله با سختی مواجه شدند و حتی آیندهوون مقابل تیم ناشناسی به نام "اوسیک" به مشکل خورد. در حالی که یک ماه تا آغاز فصل جدید سری‌ آ باقی مانده، وینچنزو مونتلا در کنفرانس خبری پس از این بازی گفت:

نمی‌توانم بیشتر از این انتظار داشته باشم.

بازیکنان او مقابل تیمی بازی کردند که دو هفته قبل لیگ رومانی را آغاز کرده و نسبت به میلان بیشتر در دوران آماده‌سازی فیزیکی قرار داشته. هواداران میلان با توجه به خریدهای بزرگی که تیمشان داشته، بیشتر نسبت به خرید بلیت‌ بازی‌های فصل اشتیاق نشان داده‌اند. آن‌ها سه برابر فصل پیش بلیت خریده‌اند و این امید هست که در طول فصل به تعداد تماشاگر ۴۳ هزار نفر که پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۷ به آن رسیده بودند برسند. بازی برگشت مقابل "کرایووا" هفته آینده برگزار می‌شود؛ اگرچه حریف میلان ناشناخته است اما انتظار می‌رود تماشاگرها سن‌سیرو را پُر کنند.

شاید همه این‌ها قصری باشد که از شن ساخته شده باشد؛باید منتظر بمانیم و ببینیم چه پیش می‌آید. شاید مونتلا گاهی اوقات از اطرافیانش می‌خواهد یک سیلی به صورتش بزنند تا مطمئن شود هوشیار است.

جیمز هورن‌کستل - ساکرنت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج