جاباما
۵۶۷۸۶۲
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

استقرار کولر گازی در چادر حجاج ایرانی در عرفات

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان با بیان اینکه چادرهای اسکان زائران ایرانی در عرفات تغییر پیدا کرده است، گفت: تصمیم گرفتیم تا چادرهای منطقه عرفات را مرتفع‌تر کرده و کولرهای آبی چادرها را به کولر گازی تبدیل کنیم.

خبرگزاری فارس: غلامرضا رضایی با حضور در منطقه منا ضمن بازدید از روند برپایی چادرهای زائران ایرانی حج تمتع ۹۶ درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای تسهیل امور حجاج ایرانی در عرفات و منا اظهار کرد: همه ساله در موسم حج در سرزمین عرفات از چادرهای سنتی استفاده می‌شد ضمن اینکه چند سالی بود که از کولرهای آبی برای خنک کردن درون چادرها بهره می‌بردیم.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای شدید هوا در ایام حج تمتع ، تصمیم گرفتیم تا چادرهای منطقه عرفات را مرتفع‌تر کرده و کولرهای آبی چادرها را به کولر گازی تبدیل کنیم که این تغییرات مورد توجه قرار گرفت.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان تصریح کرد: چادرهای جدید در حال حاضر نصب شده و سایر برنامه‌ها نیز با سرعت در حال انجام است.

رضایی به وضعیت چادرهای منطقه منا اشاره کرد و گفت: چادرهایی در این منطقه از قبل نصب شده بود اما برخی بازنگریها نسبت به نواقص و خدمات در این منطقه انجام گرفت و تمامی کولرهای چادرهای حجاج نیز تعویض و کولرهای جدید جایگزین آنها شد.

وی افزود: نصب کولرهای جدید به این دلیل است که حجاج در گرمای حدود ۵۰ درجه‌ای آرامش داشته باشند و از هوای مطبوع بهره ببرند.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان تصریح کرد: با توجه به اینکه عرفات و منا شرایط سختی را دارد اما سعی شده که یک امکانات نسبی برای زائران فراهم شود که شاهد آن نیز خواهیم بود.

به گفته رضایی، نصب کولرهای جدید و سایر امکانات ذکر شده در سرزمین عرفات و منا انجام گرفته و برای ایام حج مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

امسال بیش از ۸۶ هزار نفر از زائران کشورمان در فاصله مرداد تا شهریور ماه برای به جا آوردن اعمال حج تمتع عازم عربستان سعودی خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عرفات را از عرفات بودن میندازند تنها چیزی که در بین حجاج ایرانی بی اهمیته اصل و ارکان حج بعنوان یک عبادته بیشتر حجاج ما پیر و کهنسالند و مابقی هم اکثریت برای اسم و رسم و قسمتی هم برای شعار دادن میروند

    • بدون نام

      این همه پول میدن چرا گرما بکشن

    • بدون نام

      خخخخخ دلمون خوش بت کولر گازی خخخخخخ

    • بدون نام

      مسخره بازی ... اینم خبر بود که چاپ کردین ؟!!!!!

    • اسحاق خمر

      سلام باید مواظب باشیم که عربستان به بهانه نصب کولر ونقص فنی وانفجار بعضی از کولرها ویا نشت گاز از کولر باعث کشته شدن حجاج نشود بهتر است از کولر آبی در چادرهایی حجاج استفاده شود 29 /4 /96 خمر

    • بدون نام

      این سال مطمئنا حادثه ای پیش نمیاد صددر صد ...حادثه منا بخاطر بی توجهی عربستان نبود و احتمال خیلی خیلی زیاد دست خرابکارها در کار بود مگه یک کشور میتونه عمدا به گردشگری خودش ضربه بزنه اونم بخاطر چند نفر ایرانی ؟؟! عقل هم خوب چیزیه، هم رایگانه ..... قبل از زدن حرفمون بهش رجوع کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج