۵۶۷۰۰۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دبير جايزه احمد محمود به حاشيه‌ها پاسخ داد

دبير نخستين جايزه كتاب سال احمد محمود تاكيد مي‌كند كه خانواده اين نويسنده در جريان برگزاري اين رويداد هستند و هيچ مشكلي هم با اين موضوع ندارند.

روزنامه اعتماد - ندا آل ‌طيب: دبير نخستين جايزه كتاب سال احمد محمود تاكيد مي‌كند كه خانواده اين نويسنده در جريان برگزاري اين رويداد هستند و هيچ مشكلي هم با اين موضوع ندارند.
هفته گذشته خبري درباره راه‌اندازي جايزه احمد محمود منتشر و به فاصله اندكي حاشيه‌هايي درباره اين جايزه مطرح شد مبني بر اينكه خانواده او در جريان برگزاري اين جايزه نيستند، اما ديروز كامران محمدي، دبير اين جايزه تاكيد كرد كه تمام هماهنگي‌ها با خانواده او انجام شده‌ است و آنان نه‌تنها هيچ مخالفتي با اين جايزه ندارند، بلكه از اين رويداد استقبال هم مي‌كنند. او در گفت‌وگويي با مهر تاكيد كرد كه شخصا با پسر احمد محمود گفت‌وگو كرده و خانواده او كاملا در جريان برگزاري اين جايزه هستند و اين نكته خيلي واضح است كه وقتي قرار است جايزه‌اي به نام نويسنده‌اي و در تجليل از او برگزار شود، برگزاركنندگان حتما اين موضوع را با خانواده آن نويسنده هماهنگ كنند.

محمدي بر اين نكته هم اصرار دارد كه خانواده محمود نه‌تنها با اين جايزه مخالفتي ندارند بلكه حتي از اين بابت خوشحالند كه گروهي نويسنده باعث شده‌اند نام محمود همان طور كه حقش است، زنده شود و حتي قرار بر اين است كه در شروع جايزه، يعني در مراسم نهايي امسال كه همزمان با سالروز تولد محمود روز ٤ دي ماه برگزار مي‌شود، جشن تولد نماديني براي او گرفته شود و خانواده‌ محمود براي اجراي اين پيشنهاد هم همكاري لازم را داشته‌اند.

دبير جايزه احمد محمود درباره حاشيه ديگري هم سخن گفته است، اينكه حاشيه‌سازان گفته بودند ميان برگزاركنندگان اين جايزه و احمد محمود نسبتي وجود ندارد: «حرف خيلي خنده‌داري است كه گفته شود موسسان جايزه و داورانش با احمد محمود نسبتي ندارند. يعني ما حتما بايد پسرخاله‌ محمود باشيم تا اسم جايزه‌اي را به نام او بگذاريم؟ نسبت همه‌ ما ادبيات است و چه نسبتي بزرگ‌تر از اين؟ محمود نويسنده‌ بزرگي است و همه ما نويسندگان ايراني به او مديون هستيم. »محمدي به سال‌هاي گذشته هم اشاره دارد و يادآوري مي‌كند كه در زمان حيات محمود نيز بزرگداشتي براي او در دوره‌ اول جايزه‌ منتقدان و نويسندگان مطبوعات برگزار كرده بودند: «آن موقع، يعني هفده، هجده سال پيش، خوشبختانه محمود زنده بود.
عده‌اي جوان كه عموما كتابي هم نداشتند، با دبيري احمد غلامي، دعوتش كردند و با وجود حال خيلي بدي كه داشت به مراسم آمد. اما حالا محمود با همه‌ تنهايي آخر عمرش، از دنيا رفته و متاسفانه وقتي كسي از دنيا مي‌رود، انواع و اقسام وكيل و وصي پيدا مي‌كند كه معلوم نيست تا ديروز كجا بوده‌اند.» اين نويسنده تاكيد دارد كه جايزه احمد محمود رقيبي براي هيچ جايزه ديگري نيست بلكه تلاشي است براي اينكه در كنار ديگر جوايز ادبي، حال و هواي خموده ادبيات را پوياتر كند.

يكي از حاشيه‌هاي مطرح شده درباره ارتباط اين جايزه با انجمن تازه تاسيس داستان نويسان است. چراكه برخي از اعضاي هيات داوران اين جايزه در آن انجمن هم حضور دارند اما محمدي اين موضوع را رد مي‌كند: «فعلا هيچ ارتباطي بين اينها نيست. بحث‌هاي مقدماتي برگزاري جايزه احمد محمود دو، سه سال پيش مطرح شد و اين خيلي قبل‌تر از آن بود كه انجمن صنفي داستان‌نويسان بخواهد شكل بگيرد. يعني اين دو فعلا ارتباط مستقيمي به هم ندارند. البته اميدوارم با توجه به اينكه بنده عضو هيات‌مديره و دبير انجمن هم هستم، بتوانيم در سال‌هاي آينده از انجمن هم كمك بگيريم و با همكاري هم كار را انجام دهيم كه فكر مي‌كنم حالا كه انجمن داريم، شكل درست‌ترش همين است كه جايزه‌ها هر كدام به‌نوعي با انجمن همكاري كنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج