جاباما
۵۶۶۱۲۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
پ

رئیس ستاد قالیباف: رئیسی کنار می‎رفت، بهتر بود

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف، نتیجه کنار رفتن قالیباف به نفع رییسی را ریختن ۵۰ درصد از آرای او به سبد روحانی دانست و گفت: طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم چون احتمال رای آوری او بیشتر بود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف، نتیجه کنار رفتن قالیباف به نفع رییسی را ریختن ۵۰ درصد از آرای او به سبد روحانی دانست و گفت: طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم چون احتمال رای آوری او بیشتر بود.

محمد دهقان، نایب رییس فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه پیروزی آقای روحانی در دولت دوم او طبیعی است، گفت: البته کسب ۱۶ میلیون رای اصولگرایان در برابر رای ۲۳ میلیونی مطلوب است. حتی ممکن بود خودمان با برنامه‌ریزی دقیق در انتخابات نتیجه انتخابات را عوض می‌کردیم.

او ادامه داد: منظورم این است که اگر آقای رئیسی به جای آقای قالیباف کنار می‌رفت، نتیجه بهتری رقم می‌خورد. البته این بدان معنا نیست که ما حتما پیروز انتخابات می‌شدیم. بلکه نتیجه تفاوت بیشتری داشت. چون حدود ۵۰ درصد آرای آقای قالیباف به سبد آقای رئیسی نرفت و به سمت آقای روحانی رفت.

دهقان ادامه داد: این موضوع نه تنها در نظرسنجی‌ها بیان شد که ما هم به عینه آن را دیدیم؛ بنابراین اگر آقای رئیسی به نفع آقای قالیباف کنار می‌رفت اجبارا رای‌های او به سبد آقای قالیباف ریخته می‌شد. چون طرفداران او ایدئولوژیک‌تر بودند و به آقای روحانی رای نمی‌دادند. هرچند ممکن بود که در این حالت طرفداران آقای رئیسی از کنار رفتن او به نفع آقای قالیباف ناراحت شوند، اما در نهایت رای‌شان را به آقای قالیباف می‌دادند که این اتفاق رخ نداد و ۵۰ درصد از رای‌های آقای قالیباف به سبد آقای روحانی ریخته شد.

او گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها در روزهای آخر انتخابات به این نتیجه رسیدیم که باید یک نفر از اصولگرایان در رقابت‌های انتخاباتی بماند. طبیعتا درباره آن یک نفر اختلاف نظر وجود داشت که ما طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم چون احتمال رای آوری او بیشتر بود. با توجه به این‌که در روزهای آخر رقابت‌های انتخاباتی برخی نظرسنجی‌ها به نفع آقای رئیسی شده بود. آن‌ها هم حق داشتند که بر ماندن خود اصرار کنند اما تحلیل ما این بود که علی‌رغم نظرسنجی‌های متفاوت اگر آقای قالیباف کنار رود بخش مهمی از رای‌های او به سبد آقای روحانی ریخته می شود. نگاه آقای قالیباف در برابر این اختلاف نظر دوستانه کاملا ایثارگرانه بود که اگر آقای رئیسی کنار نرود او داوطلبانه از عرصه رقابت‌ها کنار خواهد کشید. آقای قالیباف ایثارگرایانه کنار کشید.

دهقان با بیان اینکه نفس و اصل برگزاری جلسه بین فردی با ادعای توبه با یک روحانی اشکال ندارد، گفت: اما برگزاری جلسه میان رییسی و تتلو در دوران انتخابات کار بد و غلطی بود و نباید در این زمان انجام می‌شد. این کار در نهایت برای آقای رئیسی ضرر داشت و بسیاری از افراد را به تردید انداخت. شاید اگر آقای تتلو با آقای رئیسی در زمانی غیر از انتخابات دیدار می‌کرد، هیچ ایرادی به آن وارد نبود، اما این‌که این دیدار با تلقی تبلیغات و رای آوری انجام شد به نفع آقای رئیسی نبود. آن هم در شرایطی که صاحبان جنگ روانی و برخی از سیاسیون از هر وسیله‌ای برای تخریب رقیب استفاده کردند.
این دیدار به ضرر آقای رئیسی بود و حتی ممکن است باعث ریزش آرای ایشان نیز شده باشد. به طور کلی این موضوع را آنقدر پراهمیت نمی‌دانم که رسانه‌ها در این حجم به آن پرداخته‌اند. این گونه اتفاقات در خارج از ایام انتخابات افتاده و خیلی از افراد با اعتقادات متفاوت با برخی از روحانیون ما دیدار می کنند و کسی هم چیزی نمی‌گوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنده یک اصولگرایم
      اما تمومش کنید دیگه
      هنوز دارن میپردازن به گذشته
      عبرت بگیرید اما دیگه اینقدر حرف نزنید

      پاسخ ها

      • جواد

        ها یره راس مگه مویم به قالیباف رای مودوم بچه محلمایه

    • بدون نام

      هر دو کنار میرفتن بهتر بود!

    • ایرج

      وای به خدا انتخابات و مهلت رسیدگی به تخلفات تموم شده و جناب آقای دکتر روحانی ریس جمهور شده بس کنید لطفا

    • تنها

      جناب کوهکن سوگندخوردن درست نیست اما اگر قالیباف بودند از این کمتر رأی میاوردن وازاین شانزده میلیون رأی هفت تا هشت میلیون شاید می آوردن ومابقی این هشت میلیون مال امام رضا علیه السلام بود .

    • دکتر

      اقای دهقان خیلیی دلم میخواست بعد از اون همه گردن کشی قبل انتخابات چهره شما رو بعد از انصراف اقای قالیباف ببینم خیلی دیدنی بودین

    • بدون نام

      حالا یه کم دیگه صبر میکردین, یه ضرب المثلی هست که میگه اوستوروپ آییلیپ

    • بدون نام

      نه رییسی نه تتلو هیچ کدوم مهم نبودن و نیستن این بحثو تموم کنید روحانی پیروز شد

    • کوروش

      بقول اون قبلی بود که میگفت : آب بریزید آونجا که .....

    • بدون نام

      آقای دهقان تو خوبی فعلا پرونده پدیده شاندیز که در حوزه انتخابی شما این همه معضلات به وجود آورد حل کنید بعدا به موضوعات دیگه بپردازید

    • تنها

      باعرض پوزش بنده جناب آقای دهقان را کوهکن خطاب نموده ام که پوزش می طلبم

    • شهرام

      دوستان بازنده در انتخابات. کاملا مشهود است که شماها حتی یه برنامه و تاکتیک ساده برای پیروزی در انتخابات نداشتید چه رسد به برنامه برای اداره مملکت. همون بهتر که در سایه تشریف داشته باشید.

    • پرپنچی

      در کانال شش بعنوان کارشناس درحال نظریه پردازی هستند
      راجع به کابینه روحانی
      صدا و سیما دارد کجا میرود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج