۵۶۵۷۱۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۶ چالش تابستانی BIG ۶ (بخش دوم - تاتنهام)

در این بخش از بررسی ۶ چالش عمده تابستانی از ۶ تیم مدعی لیگ برتر انگلیس در فصل ۱۸-۲۰۱۷، به سراغ تیم تاتنهام می رویم. مائوریسیو پوچتینو و یاران وی در تابستان جاری، با چه چالش های بزرگی رو به رو هستند؟

وبسایت نود: در این بخش از بررسی ۶ چالش عمده تابستانی از ۶ تیم مدعی لیگ برتر انگلیس در فصل ۱۸-۲۰۱۷، به سراغ تیم تاتنهام می رویم. مائوریسیو پوچتینو و یاران وی در تابستان جاری، با چه چالش های بزرگی رو به رو هستند؟

چالش اول) جدایی کایل واکر و تعیین جایگزین مناسب

به نظر می رسد که دو باشگاه تاتنهام و منچستر سیتی برای انتقال کایل واکر ۲۷ ساله به ازای ۵۳ میلیون پوند به علاوه ۳ میلیون پوند اضافه تحت شرایط خاص، به توافق دو جانبه رسیده اند. در صورت تحقق این موضوع، کایل واکر تبدیل به گران ترین مدافع تاریخ فوتبال و گران ترین بازیکن انگلیسی شده و از رکورد ترانسفر داوید لوئیز (گران ترین مدافع) و رحیم استرلینگ (گران ترین بازیکن انگلیسی) عبور خواهد کرد. پس از امضای قرارداد دنی آلوز با پاریسن ژرمن، چاره ای برای پپ گواردیولا جز خرید کایل واکر به منظور تقویت سمت راست خط دفاعی سیتیزن ها باقی نمانده است. جک پیت بروک خبرنگار Independent مدعی شده که کایل واکر در اواخر فصل گذشته با مائوریسیو پوچتینو سرمربی تاتنهام به مشکل خورده و ادامه حضور وی در جمع اسپرها غیر ممکن است. جالب این که کایل واکر در سال ۲۰۰۹ به همراه کایل ناتون در ازای مبلغ ۹ میلیون پوند به تاتنهام ملحق شده و فروش وی، سود بزرگی را نصیب باشگاه خواهد کرد.

پوچتینو برای فروش واکر، نگرانی چندانی ندارد زیرا کیران تریپیه در فصل گذشته، عملکرد بسیار خوبی را در پُست دفاع راست به معرض نمایش گذاشت. آمار و ارقام نشان می دهد که تعداد پاس های گل تریپیه و واکر با یکدیگر برابر بوده و تریپیه بهترین جایگزین قابل دسترس برای واکر است. تریپیه مدت ها از واکر آموخته و در چند بازی حساس اواخر فصل گذشته از جمله دیدار با چلسی در نیمه نهایی جام حذفی و دو مسابقه با آرسنال و منچستر یونایتد در لیگ برتر، به کایل واکر ترجیح داده شد. یکی دیگر از گزینه های تاتنهام برای دفاع راست، بنجامین هنریکس پدیده بایر لورکوزن بوده که قابلیت بازی در جناح چپ را نیز داشته و از ذائقه تهاجمی تری برخوردار است. ریکاردو پریرا بازیکن پورتو که طی دوران قرضی در نیس، عملکرد خوبی را در پُست دفاع راست ارائه داد، یکی دیگر از گزینه های تاتنهام می باشد اما بند آزاد سازی ۲۵ میلیون یورویی در قرارداد وی وجود دارد. فروش کایل واکر یک مزیت دیگر نیز برای تاتنهام خواهد داشت. وینسنت یانسن مهاجم هلندی تاتنهام در فصل گذشته انتظارات را بر آورده نکرد و بار گلزنی بر دوش هری کین، هیون مین سونگ و دله الی افتاد. پوچتینو به یک مهاجم هدف کلاسیک نیاز داشته و بنا به ادعای وب سایت football.london، چه بسا با فروش کایل واکر به منچستر سیتی، شرایط آسان تری برای خرید کلچی ایهیناچو مهاجم نیجریه ای سیتیزن ها فراهم شود.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش دوم - تاتنهام)

چالش دوم) جدایی اریک دایر؟ تصمیمی دشوار برای پوچتینو

وقتی که ژوزه مورینیو در آخرین لحظات توانست روملو لوکاکو را از چنگ چلسی بقاپد، احتمالاً به این موضوع هم فکر کرده که باید دور نمانیا ماتیچ را خط بکشد. حال اگر انتقال ماتیچ به اولدترافورد را منتفی بدانیم، آن گاه آقای خاص باید بیش از پیش به فکر خرید اریک دایر باشد، همان بازیکنی که شایستگی های خود را در تاتنهام و تیم ملی انگلیس به اثبات رسانید. مورینیو مصرانه خواستار خرید دایر است ولی جدایی این بازیکن ارزشمند، خسران بزرگی برای تاتنهام خواهد بود. جالب این که اریک دایر در سال ۲۰۱۴ به ازای ۴ میلیون پوند از اسپورتینگ پرتغال به تاتنهام پیوست و در دوران کودکی، هوادار منچستر یونایتد محسوب می شد. تاتنهام برای فروش وی، ۵۰ تا ۶۰ میلیون پوند را درخواست کرده که در صورت تحقق این موضوع و با توجه به فروش احتمالی کایل واکر، حداقل مبلغ ۱۰۰ میلیون پوند به خزانه باشگاه شمال لندن ریخته می شود. البته کاوه صلح کل خبرنگار sky sports می گوید که تاتنهام قصد فروش اریک دایر را ندارد. او بازیکنی چند پُسته بوده که هم در خط دفاعی و هم در هافبک دفاعی قادر به هنرنمایی است و اگر تاتنهام به دنبال حضور در جمع مدعیان قهرمانی می باشد، نباید چنین بازیکن سطح بالایی را از دست بدهد.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش دوم - تاتنهام)

چالش سوم) ایجاد شخصیت قهرمانی برای فتح لیگ برتر و جبران نمایش ضعیف در لیگ قهرمانان

تقریباً ۲ ماه از پایان فصل گذشته را سپری کرده ایم و تیم های مدعی لیگ برتر به شدت در بازار نقل و انتقالات تابستانی در تکاپو هستند اما دنیل لِوی رئیس باشگاه تاتنهام و مائوریسیو پوچتینو همچنان در انفعال به سر می برند. تاتنهام طی دو فصل گذشته لیگ برتر، با ثبات ترین تیم بوده و تیم یک دست پوچتینو به مرز پختگی رسیده است. اسپرها با نایب قهرمانی در فصل ۱۷-۲۰۱۶، بهترین عنوان خود در لیگ را از سال ۱۹۶۳ جشن گرفته و پس از دو دهه، بالاتر از آرسنال ایستادند تا جشن «سن تاترینگام» هر ساله توپچی ها را خراب کنند. بیل نیکولسن آخرین مربی بود که تاتنهام را به دو قهرمانی پیاپی در لیگ رساند اما از آن زمان به بعد، هیچ گاه این تیم در حد قهرمانی لیگ نبود. پوچتینو طی دو فصل اخیر معادلات را تغییر داده و یک تیم جوان ولی قدرت مند را ساخته که به گواه بسیاری از کارشناس های فوتبال، این تیم تاتنهام از توان بالقوه برای قهرمانی در لیگ برتر برخوردار است. بازیکن های تاتنهام چند سال متوالی را با کمترین تغییر در کنار یکدیگر بازی کرده و کاملاً با یکدیگر و البته اندیشه های پوچتینو آشنا هستند. ستاره هایی مانند هوگو لوریس، یان فرتونگن، توبی آلدرویرلد، موسی دمبله، ویکتور وانیاما، هری کین، دله الی و اریک دایر به حدی از پختگی رسیده اند که تاتنهام را به سوی قهرمانی لیگ برتر سوق دهند. مائوریسیو پوچتینو با چند خرید خوب و ایجاد یک نیمکت قوی، قادر به تشکیل تیمی خواهد بود که یارای رقابت با سایر مدعیان جدی لیگ را دارد.

دنیل لِوی همه کاره این باشگاه شمال لندن، در خرج کردن پول بسیار محتاطانه عمل می کند. البته از ۴ خرید تاتنهام در تابستان گذشته، فقط وانیاما عملکرد موفقی داشت و به همین دلیل، احتیاط لِوی نیز بیشتر شده است. در بازار افسار گسیخته نقل و انتقالات تابستان ۲۰۱۷، چنین احتیاطی برای تاتنهام دردسر آفرین خواهد شد اما شواهد و قرائن نشان می دهند که دنیل لِوی ابتدا به فروش یک یا دو ستاره و سپس خرید چند بازیکن مطرح می اندیشد. استراتژی همیشگی رئیس با تجربه باشگاه تاتنهام، صبر و تحمل تا آخرین ساعات قانونی بازار نقل و انتقالات است تا در آن زمان، با صرف هزینه کمتر به سراغ چهره های مورد نظر باشگاه برود. جان کلام این که تاتنهام با همین ترکیب، همچنان یکی از مدعیان جدی لیگ برتر در فصل آینده خواهد بود اما سطح انتظارات هواداران باشگاه افزایش یافته و دیگر با کسب سهمیه اروپایی یا نایب قهرمانی راضی نمی شوند. هواداران تاتنهام به دنبال طلسم شکنی پس از چند دهه و قهرمانی در لیگ هستند و البته جبران نمایش بسیار ضعیف تیم محبوبشان در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا. پوچتینو پس از حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۱۷-۲۰۱۶، به صراحت اعتراف کرد که بازیکن ها و پتانسیل موجود، برای درخشش در این تورنمنت کافی نیست. خرید یک یا چند بازیکن به ویژه در خطوط هافبک و حمله برای تاتنهام بسیار ضروری است. جاشوا کینگ مهاجم نروژی بورنموث و دمارای گرِی وینگر ۲۰ ساله لستر سیتی از جمله چهره های مورد علاقه پوچتینو هستند. روس بارکلی یکی از گزینه های مدنظر این باشگاه شمال لندن بوده که شاید دنیل لِوی در آخرین روزهای تابستان، یک بار دیگر شانس خود را برای شکار او امتحان کند. فقط کافی است تصور کنید این مثلث رؤیایی کین- الی- بارکلی را!

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش دوم - تاتنهام)

چالش چهارم) جدایی از وایت هارت لین و خو گرفتن با شرایط بازی های خانگی در ومبلی، شایعات مرتبط با مالکیت باشگاه

وقتی که تاتنهام در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا از مرحله گروهی حذف شد، بسیاری از کارشناس های فوتبال جزیره، این ناکامی را به بازی های خانگی این تیم در ورزشگاه ومبلی ربط دادند. تاتنهام هر سه بازی خانگی خود در لیگ قهرمانان را به جای ورزشگاه وایت هارت لین، در ومبلی برگزار کرد و اتفاقاً ضعیف ترین بازی ها را از این تیم روی چمن ومبلی شاهد بودیم. با پایان فصل ۱۷-۲۰۱۶، مسئولان باشگاه تاتنهام تصمیم به احداث یک ورزشگاه جدید در کنار وایت هارت لین گرفته و بازی های خانگی این تیم در کلیه مسابقات فصل آینده در ومبلی برگزار خواهد شد. به همین دلیل، دوباره همان بحث به وجود آمده که آیا تاتنهام با بازی در ومبلی خو می گیرد یا خیر؟ ابعاد زمین وایت هارت لین کوچک تر بوده و برای تیم سرعتی و تکنیکی تاتنهام بسیار مناسب تر از زمین بزرگ ومبلی است. تاتنهام تا احداث ورزشگاه جدید و فوق مدرن خود، باید به طور موقت در ومبلی به میدان برود. نوسازی ورزشگاه اختصاصی تاتنهام، ۸۵۰ میلیون پوند هزینه خواهد داشت.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش دوم - تاتنهام)

روزنامه Times مدعی شده که یک شرکت آمریکایی به دنبال مالکیت باشگاه تاتنهام است. البته این باشگاه طی یک بیانیه رسمی، واگذاری مالکیت به آمریکایی را تکذیب کرده اما در همین بیانیه گفته که به دنبال یک سرمایه گذار برای ساخت ورزشگاه جدید و تقبل بخشی از هزینه های کمر شکن آن می باشد. برای بازپرداخت وام بانکی، مدیران باشگاه تاتنهام از یک کنسرسیوم بانکی کمک گرفته اند که شامل دو بانک آمریکایی و یک بانک مشهور بریتانیایی است. البته شرکت معروف تولیدات سخت افزارهای رایانه ای HP نیز در ساخت این ورزشگاه با تاتنهام مشارکت دارد. روزنامه Times خبر داده که مذاکرات پشت پرده و یک پیشنهاد یک میلیارد پوندی از سوی یک شرکت آمریکایی روی میز جو لوئیس مالک کنونی باشگاه تاتنهام قرار گرفته اما لوئیز به کمتر از ۲ میلیارد پوند قانع نیست. همچنین شایعاتی راجع به فروش سهام عمده مالکیت باشگاه به مارک زاکربرگ مدیر فیسبوک شنیده می شود. البته مطابق ادعای مجله Forbes، جو لوئیس مالک کنونی باشگاه تاتنهام با ثروت ۴،۵ میلیارد پوند، به عنوان پنجمین مرد ثروت مند در آمریکا در سال ۲۰۱۷ نام گرفته است. تاتنهام برای اردوی پیش فصل، به آمریکا رفته و چند بازی دوستانه را در آن کشور برگزار خواهد کرد.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش دوم - تاتنهام)

چالش پنجم) حفظ هری کین و دله الی، دو اَبَر ستاره تاتنهام

هر از چند گاهی، برخی شایعات راجع به پیشنهادهای نجومی باشگاه های بزرگ اروپا بابت خرید هری کین و دله الی به گوش می رسد. ژوزه مورینیو علاقه زیادی به استخدام هری کین دارد و حتی باشگاه منچستر یونایتد حاضر به پرداخت ۱۰۰ میلیون پوند شد اما پیشنهاد دنیل لِوی کاملاً متفاوت بود. او قیمت هری کین را معادل ۲۰۰ میلیون پوند اعلام نمود تا یونایتدی ها فکر خرید کاپیتان جدید تیم ملی انگلیس را از سر بیرون کنند. فعلاً و در سال ۲۰۱۷، پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون پوند برای یک بازیکن، یک نوع دیوانگی به نظر می رسد. همچنین مدتی قبل شایعاتی مبنی بر علاقه باشگاه بارسلونا برای خرید دله الی وجود داشت اما در حد همان شایعه باقی ماند. هری کین و دله الی در عین جوانی، دو ستون اصلی تیم تاتنهام بوده و «برند» سیستم تاکتیکی پوچتینو محسوب می شوند. تاتنهام بدون این دو ابر ستاره، بی معنا خواهد بود.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش دوم - تاتنهام)

چالش ششم) اتکای دوباره به آکادمی باشگاه و ادامه روند جوان گرایی تاتنهام

رمز موفقیت تاتنهام طی چند فصل اخیر، اتکاء به آکادمی و استفاده از چهره های مستعد و بومی بوده است. جوان هایی مانند دنی رُز، هری کین، دله الی، کایل واکر، هری وینکس، کیران تریپیه، بن دیویس، اریک دایر و جاشوا اونوما از جمله استعدادهای جوانی هستند که یا در آکادمی باشگاه رشد کرده و یا در سن کم به تاتنهام پیوستند. پوچتینو در اردوی پیش فصل تیمش در آمریکا قصد استفاده از چند جوان مستعد دیگر همچون جاش اونوما، هری وینکس و کایل واکر- پیترز را دارد. وینکس ۲۱ ساله در فصل گذشته ۳۳ بار برای تاتنهام به میدان رفت که ۱۲ بازی را در ترکیب اصلی قرار گرفت. اگر چه او به علت مصدومیت، طی چند ماه اخیر به میدان نرفت و مسابقات زیر ۲۱ ساله های اروپا را از دست داد اما یکی از سورپرایزهای احتمالی تاتنهام در فصل بعد محسوب می شود. جاش اونوما و کایل واکر- پیترز نیز عضو تیم ملی زیر ۲۰ ساله های انگلیس و فاتح جام جهانی ۲۰۱۷ بودند. پوچتینو ترجیح داده تا به جای واگذاری قرضی این استعدادهای جوان به باشگاه های دیگر، خودش آن ها را تحت نظر گرفته و به مرحله بلوغ فوتبالی برساند. اونوما ۲۰ ساله، قابلیت بازی به عنوان هافبک کناری و همچنین هافبک باکس تا باکس را داشته و بهترین جانشین برای موسا سیسوکو یا ژرژ کوین انکودو است. اگر چه مارکوس ادواردز جواهر ۱۸ ساله تاتنهام در اردوی پیش فصل به همراه نیلوفرهای سفید راهی آمریکا نشد ولی پوچتینو نظر ویژه ای نیز به او خواهد داشت. یکی از مهم ترین چالش های پوچتینو طی چند ماه آتی، پرورش این استعدادهای جوان و افزایش سطح بازی و کلاس کار آن ها است.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش دوم - تاتنهام)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج