جاباما
۵۶۵۱۴۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ترامپ: با پوتین کنار آمدیم و این خوب است

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای تصریح کرد که توانسته با همتای روس خود کنار بیاید و این، بر خلاف آنچه برخی می‌گویند موضوع خوبی است.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفته که در دیدار اخیرش با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه توانسته با او کنار بیاید و این موضوع خوبی است.

ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌بی‌ان» گفت که اهدافش با پوتین تفاوت دارند زیرا او برای آمریکا و پوتین برای روسیه تلاش می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «او خواستار آن چیزی است که برای روسیه خوب است و من چیزی را می‌خواهم که برای ایالات متحده خوب است.»

وی اضافه کرد: «و من فکر می‌کنم در پرونده‌ای مانند سوریه می‌توانیم با هم کنار بیاییم و آتش‌بس ایجاد کنیم و موارد بسیار زیادی دیگری هستند که کنار آمدن ما با همدیگر می‌تواند موضوع بسیار مثبتی باشد، اما همیشه پوتین، خیر روسیه را می‌خواهد و ترامپ هم خیر آمریکا را.»

رئیس‌جمهور آمریکا خاطرنشان کرد که اولین دیدار رو در روی او با پوتین، سازنده بوده است.

وی گفت: «بعضی وقت‌ها درباره بعضی مسائل با همدیگر کنار نمی‌آیید و بعضی وقت‌ها کنار می‌ایید. ولی ما دیدار خوبی داشتیم، دیدار رو در روی خوبی بود. دیداری طولانی بود. 2 ساعت و 15 دقیقه طول کشید. همه از اینکه اینقدر طول کشید تعجب کردند، اما این مسئله خوبی بود و مسئله بدی نبود.»

ترامپ در ادامه گفت: «بله من فکر می‌کنم که ما خیلی خوب با هم کنار آمدیم و فکر می‌کنم که این مسئله خوبی است، مسئله بدی نیست. مردم می گفتند 'اوه اینها نباید با هم بسازند' ولی خب کدام افراد این را می‌گویند؟ من فکر می‌کنم ما خیلی خیلی خوب کنار می‌آییم.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «ما یک قدرت عظیم هسته‌ای هستیم، آنها هم همینطور. عقلانی نیست که با هم ارتباط نداشته باشیم.»

ترامپ در ادامه اظهاراتش توافق بر سر برقراری آتش‌بس در سوریه را مهم دانست.

وی گفت: «فکر می‌کنم دیداری عالی داشتیم. یکی از کارهایی که کردیم برقراری آتش‌بس در بخش زیادی از سوریه بود که در آنجا کشتارهای زیادی انجام می‌شود. الان چهار روز می‌گذرد. آتش‌بس برای چهار روز برقرار مانده است. آن آتش‌بس‌های قبلی اصلا پایدار نمانده‌اند. این به خاطر این است که رئیس‌جمهور ترامپ و رئیس‌جمهور پوتین توافق کردند و پابرجا می‌ماند.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «البته من نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد. شاید همین حالا که داریم صحبت می‌کنیم، تیراندازی‌ها شروع شود. اما این آتش‌بس بر خلاف آتش‌بس‌های دیگری که هیچ معنی نداشته‌اند، پابرجا بوده است.»

وی گفت: «ما قدرتمندترین کشور در جهان هستیم و داریم قوی‌تر هم می‌شویم، چون من یک آدم نظامی بزرگ هستم. به عنوان مثال، اگر هیلاری کلینتون (در انتخابات) برنده شده بود، ارتش ما نابود می‌شد. انرژی ما گران‌تر می‌شد. این چیزی است که پوتین به خاطر آن از من خوشش نمی‌آید. و به همین خاطر است که من می‌گویم او برای چه باید من را بخواهد؟ چون از روز اول من دنبال ارتش قوی بودم و او نمی‌خواهد که چنین چیزی را ببیند.»

ترامپ اضافه کرد: «و از همان روز اول من خواستم که قیمت‌های انرژی را پایین نگاه دارند و انرژی‌های فراوانی تولید کنند. ما خودحمایت‌گر خواهیم شد، همین حالا هم تقریباً هستیم. ما انرژی صادر خواهیم کرد و او (پوتین) این را دوست ندارد. او دوست داشت هیلاری کلینتون بیاید که می‌خواهد آسیاب بادی داشته باشد. او این را ترجیح می‌داد چون قیمت انرژی بالا می‌رفت و همان‌طور که می‌دانید روسیه تا حد زیادی به انرژی وابسته است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج