جاباما
۵۶۴۳۱۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مصرف برق دوباره رکورد شکست

مصرف برق در کشور به دلیل افزایش دمای هوا بار دیگر رکورد زد و میزان مصرف در ساعت اوج به ۵۳هزار و ۸۴۷ مگاوات رسید.

خبرگزاری مهر: مصرف برق در کشور به دلیل افزایش دمای هوا بار دیگر رکورد زد و میزان مصرف در ساعت اوج به ۵۳هزار و ۸۴۷ مگاوات رسید.

روند افزایشی مصرف برق که از اواسط خرداد آغاز شده بود، تاکنون چندین بار از پیک مصرف برق سال گذشته عبور کرده است و حال دیگر باید رکورد جدیدی را در تقویم صنعت برق ثبت کرد اما این رکورد را نه به عنوان یک افتخار، بلکه با تاسف می توان در دفاتر برق به ثبت رساند چرا که می توانستیم مصرف برق را تا حدود بسیار زیادی کمتر کنیم و از تحمیل هزینه هایی که به دلیل مصارف بالای انواع انرژی به هر کدام از ما تحمیل می شود، جلوگیری نماییم.

در ساعت ۱۴:۱۴ روز گذشته(دوشنبه ۱۹ تیرماه ۹۶) اوج مصرف برق به ۵۳۸۴۷ مگاوات افزایش یافت. این درحالی است که پیش از این اوج مصرف برق به حدود ۵۳ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسیده بود.
این میزان با اوج مصرف برق سال گذشته( ۵۳ و هزار و ۴۱ مگاوات) که در اواخر تیرماه ۹۵ به ثبت رسیده بود، تفاوت هایی به لحاظ زمان، میزان پیک و تداوم مصرف دارد. بررسی ها نشانگر آن است که اکنون اوج مصرف برق در برخی استان ها نسبت به سال پیش، سرعت بیشتری به خود گرفته است. استان هایی مانند خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمان وحتی گیلان.
دربرخی از این استان ها میانگین رشد مصرف به دلیل گرمای بیش از حد هوا و نیاز به استفاده از سیستم های سرمایشی، از۱۰ درصد هم فراتر رفته است.

براساس اعلام وزارت نیرو، این درحالی است که مصرف کنندگان در جای جای کشور می توانند با انجام کارهایی ساده از مصرف برق خود کم کنند بدون آنکه حتی ذره ای از رفاه و آسایش‌شان کاسته شود.

شاید باورپذیر نباشد اما اگر پس از اتمام استفاده و یا شارژ وسایل برقی، آنها را سیستم برق جدا (کشیدن وسایل از برق) و از حالت آماده به کار(استندبای) خارج کنید، این کار می تواند در کاهش مصرف برق شما موثر باشد.

ارقام متفاوتی برای مصرف وسایل برقی در حالت آماده به کار(استندبای) عنوان می شود ارقامی که نشان می دهد ممکن است حتی در برخی مواقع بیش از ۵ درصد از مصرف برق شما مربوط به وسایلی باشد که تنها متصل به برق باقی مانده اند و هیچ استفاده ای از آن نمی شود.

توصیه های دیگری هم می توان در این خصوص عنوان کرد که موثرتر و البته ملموس تر است. این راهکارهای ساده عبارتند از:

۱- در کولرهای آبی تا حد امکان از دور کُند کولر استفاده شود.

۲- دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است.

۳- هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشوئی، ظرفشوئی و جاروبرقی به طور همزمان به ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.

۴-خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.

۵-به خاطر داشته باشید که ساعت های پیک مصرف برق یا اوج بار از ۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳ است. با بکارگیری روش های مورد اشاره می تواند در ابتدا به کاهش مبلغ قبض برق خود کمک کنید و در عین حال در بهره مندی دیگر هموطنانمان به ویژه در مناطق گرمسیر از نعمت برق موثرباشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      به اون قالیباف بگو بلند مرتبه سازی میکردی فکر این نبودی تهران زیر ساخت حتی برای برق نداره! جای اختلاس نیروگاه بسازید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج