۵۶۴۱۵۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
پ

شرط انتقال مالکیت خودرو

رییس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به نیروی انتظامی که دوباره مطرح کرده مراجعه به دفاتر اسناد رسمی هنگام نقل و انتقال خودرو ضروری نیست، گفت: ٢١ اسفند ماه سال گذشته رییس محترم قوه قضاییه در بخشنامه‌ای به تمامی واحدهای ثبتی و قضایی تاکید داشتند برگ سبز تعویض پلاک سند خودرو نیست و مالکیت خودرو تنها با سند تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی اثبات می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رییس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به نیروی انتظامی که دوباره مطرح کرده مراجعه به دفاتر اسناد رسمی هنگام نقل و انتقال خودرو ضروری نیست، گفت: ٢١ اسفند ماه سال گذشته رییس محترم قوه قضاییه در بخشنامه‌ای به تمامی واحدهای ثبتی و قضایی تاکید داشتند برگ سبز تعویض پلاک سند خودرو نیست و مالکیت خودرو تنها با سند تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی اثبات می‌شود.

محمدرضا دشتی اردکانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر این که دستور رییس قوه قضاییه فصل الخطاب است، افزود: به عنوان یک حقوقدان به قانون پایبند هستم و قانون را برای اظهارنظر و اقدامات خود مد نظر قرار می‌دهم. امیدوارم دیگران نیز به رعایت قانون پای‌بند باشند.

دشتی اردکانی تاکید کرد: رای قاطع مورخ ۱۰/ ۱۱/ ۹۵ کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی و نیز نظریه مورخ ۲۵/ ۲/ ۹۶ معاونت حقوقی ریاست جمهوری نشان می‌دهد سه قوه کشور بر نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی تاکید دارند و برگ صادره توسط پلیس را سند مالکیت خودرو نمی‌دانند.

وی به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای نظامی تهران اشاره کرد که به پلیس دستور می‌دهد بنرها و اطلاعیه‌هایی با مضمون "عدم مراجعه طرفین معامله به دفاتر اسناد رسمی" را از مراکز تعویض پلاک جمع آوری کند.

به گفته دشتی اردکانی این مقام قضایی به نیروی انتظامی تاکید کرده در اقدامات آتی مراکز تعویض پلاک، ملاک شناسایی خودروها، اسناد تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی باشد.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: بر اساس این دستور، تشویق مردم به عدم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی هنگام نقل و انتقال خودرو، خلاف قانون و جرم است.

وی با بیان این‌که بدون تنظیم سند در دفترخانه، مالکیت خودرو انتقال نمی‌یابد، تاکید کرد: مردم هوشیار باشند که بدون ثبت رسمی نقل و انتقال خودرو ممکن است با مشکلات قانونی روبرو شوند و مالیات و حقوق دولتی معوقه به آنها تحمیل شود که این امر به نفع دلال‌ها و واسطه‌های خرید و فروش خودرو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه هنگام تحویل خودروی صفر کسی دفتر اسناد میره؟ قشنگ معلومه هوای دفاتر اسناد رسمی پول مفت میگیرند

    • بدون نام

      چه داستانی داریما

    • عسل

      قانون باید تصویب کنن که نیازی به سند زدن توی دفترخونه ها نیست .چرا بیخودی مردم پول بدن جیب اینها پر بشه .تمام کارها توی تعویض پلاک انجام میشه و نیازی به سند دفترخونه نیست .فقط اینها نگران پول مفت خودشونن

    • رضا

      واقعا باید تکلیف مردم رو مشخص کنند چقدر مردم باید سرگردان باشند....

    • محمد

      دفاتر اسناد رسمي فقط پول مفت ميگيرن و به فكر مردم نيستن وگرنه همون برگ سبز دليل قاطع و محكمي مبني بر وقوع معامله هست از دولت محترم و سران ساير قوا تقاضا داريم هرچه سريعتر اين اختلاف رو به نفع مردم حل و فصل كنن

    • خوزستان

      برادران عزیز چرا باید مردم برن تو دفاتر ثبت اسناد سند بزنن ما پلیس راهنمایی ورانندگی. را به هر دفترخانه ترجیح میدهم خواهشا دست از سر مردم بیچاره بردارید اینها همه کاغذ بازی ودرامد زایی بر ا دفاتر خودشان هستن ما دفترخانه ها را قبول نداریم

    • بدون نام

      من که تا به حال سند نزدم چه جوریه

    • بدون نام

      این همه مشاغل بیکار و بی درآمدن دفاتر اسناد هم جزوشون چرا مردم موظف به پرداخت هزینه اضافی هستند وقتی که بزور مشتری برای یه ۴۰۵ یا پراید پیدا نمیشه تازه دفاتر اسناد رسمی از خیلی چیزهای دیگه هم درآمد عالی دارن بگردید یه سردفتر فقیر پیدا کنید...

    • tavaris

      هردم از این باغ بری میرسد اصلا همه حرفا بخاطر این مردمه مدیونید اگه فکر کنید بخاطر جیب گشاد خودشونه

    • بدون نام

      اخه خداروخوش میاد دفتر ثبت خدا تومن از مردم بگیره بابت زدن سند, چرا یه دفتر ثبت باید تو سه ماه صدمیلیون درامد داشته باشه

    • بدون نام

      فکرسرکسه کردن هستن

    • بدون نام

      ما مردم بدبخت گیر چ کسایی افتادیم ک تحت هر شرایطی حاضر نمیشن از جیبشون بگذرن

    • بدون نام

      ای بابا بذار سند بزنن به اسمه مون یه خورده خوش بحالمون بشه

    • بدون نام

      اینجا که رسید قانون باید اجرا بشه ..از دکل نفتی گمشده چه خبر؟

    • صبا زندی

      الان ده ساله این موضوع حل نشده یعنی مجلس شورای اسلامی وقت نمی کنه یه بار برای همیشه قانونی رو تصویب و خیال همه رو راحت کنه؟

    • علیرضا

      اینهمه دعوا و سروصدا ، برای اینکه جیب مردم را بچاپند و گرنه برگ سبز خودرو بهترین سند نقل و انتقالات است . دولت هم که فقط نظاره‌گره !!!

    • مجید

      عجب ما مردم بدبختیم خدایی.....

    • بدون نام

      هه چون پلیس خدمت میکنه و پول زیادی نمیگیره و اون مقدار پولی ک میگیره بحساب دولت میره کم هستش آمدن کاری کردن ک مردم بیچاره برن دفتر خونه پول پول مفتی بدن ب این دفاتر خدایا صاحب این ملت برسون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج